سرمایه‌گذاری برای ساخت یک مجموعه جدید پتروشیمی‌در هند

سرمایه‌گذاری برای ساخت یک مجموعه جدید پتروشیمی‌در هند شرکت ریلاینس اندستریز، ۹ میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار برای ساخت یک مجموعه تبدیل نفت‌خام به محصولات صنایع شیمیایی در هند سرمایه‌گذاری کند. به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی هیدروکربن انجینییرینگ ، شرکت ریلاینس اندستریز به تازگی تأیید کرد که برنامه دارد ۹ میلیارد و […]

سرمایه‌گذاری برای ساخت یک مجموعه جدید پتروشیمی‌در هند

شرکت ریلاینس اندستریز، ۹ میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار برای ساخت یک مجموعه تبدیل نفت‌خام به محصولات صنایع شیمیایی در هند سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی هیدروکربن انجینییرینگ ، شرکت ریلاینس اندستریز به تازگی تأیید کرد که برنامه دارد ۹ میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار (معادل ۷۰۰ میلیارد روپیه هند) برای ساخت یک مجموعه تبدیل نفت‌خام به محصولات صنایع شیمیایی در سایت این شرکت واقع در ایالت جام‌نگر هند سرمایه‌گذاری کند.

افسار حسین، تحلیلگر ارشد تحقیقات مؤسسه وود مکنزی، می‌گوید: این پروژه از ظرفیت ترکیبی هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تن اتیلن و پروپیلن، سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن بنزن، تولوئن و زایلین، چهار میلیون تن پارازایلین واورتوزایلین به علاوه طیف وسیعی از مشتقات در طول زنجیره ارزش C1 تا C6 برخوردار است.

وی ادامه داد: پروژه یادشده یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های تبدیل نفت‌خام به محصولات صنایع شیمیایی خواهد بود که تا کنون وجود داشته است. ایجاد ظرفیت‌های تازه، ظرفیت تولید محصولات الفینی هند را تا سقف ۲۸ درصد افزایش می‌دهد و ظرفیت کل را به بالای ۱۸ میلیون تن می‌رساند. پروژه جدید همچنین جهش بزرگی در قابلیت‌های تولید محصولات آروماتیکی هند پدید می‌آورد و ظرفیت کل این تولیدات را با افزایش ۸۰ درصدی به ۱۷ میلیون تن در سال می‌رساند.

بزرگی پروژه و وابستگی بخش‌های مختلف به یکدیگر سبب می‌شود تا راندمان کلی مجموعه بالا و هزینه‌ها تا حد ممکن پایین باشد.