بازدید معاون وزیر نفت از چند طرح جهش دوم صنعت پتروشیمی

بازدید معاون وزیر نفت از چند طرح جهش دوم صنعت پتروشیمی  معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از روند ساخت چند طرح توسعه‌ای صنعت پتروشیمی در استان‌های بوشهر و فارس بازدید کرد. به گزارش نیپنا، بهزاد محمدی؛ معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به همراه جمعی از مدیران ارشد […]

بازدید معاون وزیر نفت از چند طرح جهش دوم صنعت پتروشیمی

 معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از روند ساخت چند طرح توسعه‌ای صنعت پتروشیمی در استان‌های بوشهر و فارس بازدید کرد.

به گزارش نیپنا، بهزاد محمدی؛ معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به همراه جمعی از مدیران ارشد این شرکت از طرح‌های استحصال اتان شرکت پالایش پارسیان سپهر ، مجتمع پالایش پارسیان سپهر و همچنین محل پیشنهادی احداث پارک پلی‌پروپیلن بازدید کرد.  

طرح استحصال اتان و هیدروکربن‌های سنگینتر شرکت پالایش پارسیان سپهر

این طرح به‌منظور استحصال اتان از گازهای خروجی پالایشگاه گاز پارسیان با آبگیری گازهای یادشده در منطقه مُهر و جداسازی متان و سپس انتقال باقیمانده گازها از طریق خط لوله به عسلویه، جهت تفکیک اتان (و تزریق به خط خوراک) و ارسال محصولات پروپان، بوتان و+C5 به مخازن ذخیره در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار واقع در شهرستان مُهر استان فارس و ۲۳ هکتار در عسلویه در بهمن‌ماه ۱۳۹۳ آغاز به کار کرد.

طرح فوق دارای واحدهای فرآیندی، پست و خط انتقال برق، مخازن صادراتی، خط لوله انتقال+C2 و واحد سرویس‌های جانبی است.

طرح واحد متانول پتروشیمی بوشهر

قرارداد لیسانس، مهندسی پایه این طرح با شرکت کازاله و مهندسی تفصیلی و خدمات خرید با شرکت پیدک منعقد شده است. این طرح از طرح‌های اولویتدار صنعت پتروشیمی است که با ظرفیت تولید سالانه یکمیلیون و ٦٥٠ هزار تن متانول فعالیت می کند.

طرح متانول پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه

شرکت پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه مجری طرح تولید ۱۶۵۰ هزار تن در سال (۵۰۰۰ تن در روز) متانول در فاز۲ منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است که در زمینی به مساحت ۷٫۴۸ هکتار واقع شده است.

طرح پتروشیمی سبلان

هدف از اجرای پتروشیمی سبلان احداث و راه‌اندازی یک واحد متانول با ظرفیت ۱٫۶ میلیون تن در زمینی به مساحت هفت‌هکتار واقع در منطقه ویژه اقتصادی پارس، (عسلویه) است. شرکت صاحب لیسانس و دانش فنی این واحد، یک شرکت معتبر اروپایی است.