موافقت با هرگونه تقاضا برای احداث جایگاه سی.ان.جی در مشهد

موافقت با هرگونه تقاضا برای احداث جایگاه سی.ان.جی در مشهد   رئیس امور جایگاه‌های سی.ان.جی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌رضوی گفت: در برخی مناطق شهر مشهد هنوز نیاز به ایجاد جایگاه سی.ان.جی داریم، به همین دلیل با احداث جایگاه در شهر مشهد توسط کسانی که متقاضی باشند، موافقت می‌کنیم و محدودیتی برای شهر مشهد […]

موافقت با هرگونه تقاضا برای احداث جایگاه سی.ان.جی در مشهد

  رئیس امور جایگاه‌های سی.ان.جی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌رضوی گفت: در برخی مناطق شهر مشهد هنوز نیاز به ایجاد جایگاه سی.ان.جی داریم، به همین دلیل با احداث جایگاه در شهر مشهد توسط کسانی که متقاضی باشند، موافقت می‌کنیم و محدودیتی برای شهر مشهد نداریم.

به گزارش ايسنا،‌ محمدحسین مدبر درخصوص گازسوز کردن خودروهای حمل‌ونقل عمومی، اظهار کرد: دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی ‌در این مرحله برای اتوبوس، تاکسی و وانت‌بار است. مالکان این خودروها می‌توانند به سایت gcr.niopdc.ir مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند، اگر مشخصات آنها مورد تأیید قرار گرفت، به آنها اجازه می‌دهند که تاریخ و کارگاه موردنظرشان را انتخاب کنند.

وی افزود: مالکان خودروها می‌توانند با توجه به نزدیکی به محل زندگی و کار خود هر کارگاهی را انتخاب کنند، بعد برای آنها پیامک ارسال می‌شود که باید در ساعت و زمان اعلام شده به کارگاه مراجعه نمایند. تمام هزینه‌های گازسوز کردن رایگان است. سامانه گازسوز کردن کشوری بوده، اما افراد می‌توانند از هر جای کشور ثبت‌نام کنند.

مدبر بیان کرد: تأییدیه و نظارت کارگاه‌ها زیر نظر وزارت صنعت،‌معدن‌وتجارت است که پیگیری را انجام میدهند. طبق آمار در حال‌حاضر در استان ۵۰ کارگاه مجاز برای دوگانه سوز کردن داریم که از این تعداد، ۲۰ کارگاه در شهر مشهد است. کارگاه‌ها به مرور در حال بستن قرارداد با شرکت‌های تأمین‌کننده مخزن و تجهیزات هستند که بر تعداد آنها در سایت اضافه ‌می‌شود و آخرین آمار روی سایت قرار دارد.

رئیس امور جایگاه‌های سی.ان.جی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌رضوی با بیان اینکه سهمیه استانی برای دوگانه‌سوز کردن در نظر نگرفتند و این کار کشوری است، عنوان کرد: در نهایت تمام خودروهای متقاضی دوگانه خواهند شد، تنها اولویت با کسانی است که زودتر ثبت‌نام کنند. هر تعداد که ثبت‌نام نمایند، دوگانه سوز می‌شوند. در استان حدود هزار نفر به سایت مراجعه کردند که تاکنون نزدیک به ۲۰۰ خودرو دوگانه‌سوز شدند.

وی با اشاره به اینکه در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌رضوی ۱۳۵ و در مشهد ۷۸ جایگاه سی.ان.جی داریم، تصریح کرد: ظرفیت جایگاه‌های ما کفاف این قضیه را می‌دهند، اما برای اینکه صف‌ها کمتر شود، هنوز جا دارد که در شهر مشهد تعداد جایگاه بیشتری داشته باشیم، البته پراکندگی جایگاه‌ها نیز مهم است. در برخی مناطق شهر مشهد صف‌ها شلوغ‌تر و در برخی مناطق خلوت‌تر است.

مدبر ادامه داد: موقتا صف‌ها مقداری بیشتر شده، زیرا تعدادی از جایگاه‌های ما برای استانداردسازی تعطیل شدند و بار آن روی جایگاه‌های دیگر افتاده، بعد از اینکه مجدد فعال شوند، صف‌ها مقداری کمتر می‌شود. در برخی مناطق شهر مشهد هنوز نیاز به ایجاد جایگاه سی.ان.جی داریم، به همین دلیل با احداث جایگاه در شهر مشهد توسط کسانی که متقاضی باشند، موافقت می‌کنیم و محدودیتی برای شهر مشهد نداریم، زیرا زمین گران است، بنابراین متقاضی زیادی هم وجود ندارد.

رئیس امور جایگاه‌های سی.ان.جی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌رضوی درخصوص استانداردسازی جایگاه‌های سی.ان.جی، گفت: استانداردسازی جایگاه‌های سی.ان.جی به صورت دوره‌ای و سالیانه انجام شده و هر سال بازدید می‌شوند، اگر نواقص بحرانی در آنها باشد، گاز این جایگاه‌ها به صورت موقت قطع می‌شود. براساس اینکه برخی جایگاه‌ها نواقص کمتر و برخی نواقص بیشتر دارند، ممکن است دو، سه روز تا یک ماه تعطیلی آنها طول بکشد.