به جای تخریب بسازید

مجتبی قدیری-حسام عقبایی، رییس اتحادیه مشاورین املاک در مراسم رونمایی از سامانه جامع ارتباطی مسکن با بیان این‌که اپلیکیشن تبلیغاتی دیوار از یک‌سو باعث ضرر به صنف مشاوران املاک شده و از سوی دیگر ریسک معاملات را بالا برده، ادعا نموده است اپلیکیشن دیوار را خراب می‌کنم. این‌چنین ادعایی از سوی رییس اتحادیه صنف املاک […]

مجتبی قدیری-حسام عقبایی، رییس اتحادیه مشاورین املاک در مراسم رونمایی از سامانه جامع ارتباطی مسکن با بیان این‌که اپلیکیشن تبلیغاتی دیوار از یک‌سو باعث ضرر به صنف مشاوران املاک شده و از سوی دیگر ریسک معاملات را بالا برده، ادعا نموده است اپلیکیشن دیوار را خراب می‌کنم.

این‌چنین ادعایی از سوی رییس اتحادیه صنف املاک با کدام مستندات مطرح شده و ایشان در کدام مسند قرار دارند که اجازه داشته باشند دست به تخریب بزنند؟ به راستی این سخنان در راستای تبلیغات برای انتخابات آتی صنف مطرح شده است یا این‌که ایشان نگران معاملات مردم می‌باشند؟

جان‌برادر؛ مشاورین املاکی که این روز‌ها با ادعای رکود در بازار مسکن به سختی جواب سلام مشتری را می‌دهند و برای فروش ملک فقط بر سر قیمت‌ها می‌زنند، اما اگر رقم حق معامله را که نیم درصد ابلاغی صنف می‌باشد را چند درصد بگیرید، روزانه چندین مشتری برای ملک شما در همین دوران رکود می‌فرستند تا بازدید کند و در کم‌تر از یک ماه به فروش می‌رسانند. یا ملکی را کم‌تر از قیمت واقعی آن برای شما خریداری کرده یا اجاره می‌دهند.

مستندات این سخنان از سوی برخی خبرگزاری‌ها در همین چند وقت گذشته منتشر شده است اما جواب قاطع و محکمی از شما در این خصوص شنیده نشده است.

جان‌برادر؛ مشاورینی که امروز سایه نظارتی را بر سر خود نمی‌بینند و با ادعای رکود هر کاری بخواهند در معاملات انجام می‌دهند.

این ۱۲ هزار دفتر مشاور املاکی که ایشان طرفدارشان هستند از بازدیدکنندگان اپلیکیشن دیوار هستند و خودشان بسیاری از معاملات واگذار شده به آن‌‌ها را در این دست اپلیکیشن‌‌ها و سایت‌ها بارگذاری می‌کنند تا مشتری بیابند. لذا شما سنگ رطب خورده را به سینه نزنید و منع رطب نکنید.

جان‌برادر؛ چرا به‌کارآیی این دست اپلیکیشن‌‌ها و سایت‌ها اشاره نمی‌کنید که شرایط اطلاع‌رسانی از معاملات مردم را تسهیل کرده است و دیگر نیازی نیست در این آلودگی هوا و ترافیک از آن سوی شهر به این سو بیایند تا از چند مشاور املاکی که جواب سلام مشتری را به سختی می‌دهند، بخواهند یک مورد به شما معرفی کنند. شما به راحتی می‌توانید در خانه یا با مراجعه به یک کافی‌نت اطلاعات هزاران خانه فروشی یا برای اجاره را ببینید و با تماس با صاحبان ملک و دریافت اطلاعات اولیه سپس برای بازدید مورد نظر مراجعه کنید.

امروز کسب‌ و کارهای اینترنتی به سرعت در حال گسترش است. کسب ‌و کارهایی که با کمک تکنولوژی بسیاری از مشکلات گذشته را ندارد و خدمات بسیار مطلوب‌تر و ارزان‌تر به مشتریان خود عرضه می‌کنند و شاید دوره مشاورین املاک سنتی سرآمده است و شما به جای ایستادگی و مقاومت نا به جا در برابر این نوع کسب ‌و کار جدید به دنبال به روز کردن فعالیت مشاورین املاک باشید که این یک هدف سازنده و ماندگار است که از شما به جا می‌ماند. لذا باید گفت به راستی چه کسی یارای ایستادگی در برابر تکنولوژی را دارد؟ جز افراد ساده دل و…!

در کلام آخر باید گفت؛ ‌ای کاش شما به جای تخریب به دنبال ساختن بودید، ساختنی که از شما ماندگار بماند و در آینده به نیکی از شما یاد شود. والا بسیاری در طول تاریخ آمده‌اند تخریب کرده‌اند، آتش زده‌اند و… البته نام آن‌ها نیز در تاریخ مانده است اما نه به نیکی.

امیدوارم با بازنگری در سخنان خود به دنبال تغییرات برای بهتر شدن شرایط مشاورین املاک، شهروندان عزیز باشید. شرایطی که این روز‌ها بر بستر فضای مجازی قرار دارد و اجرا و انجام بسیاری از کار‌ها در حال تغییر است. شما و صنف شما نیز با پذیرش تغییرات به دنبال بهتر شدن باشید.