حضور شرکت شیر پگاه گلستان در مناقصه شیر دانش‌آموزان

شریف الحسینی در گفت‌وگوی اختصاصی با مناقصه‌مزایده خبر داد حضور شرکت شیر پگاه گلستان در مناقصه شیر دانش‌آموزان نفیسه سادات شفایی- نشست خبری عرضه سهام شرکت شیر پگاه گلستان در فرابورس با حضور شریف‌الحسینی مدیرعامل این شرکت و تنی چند از مسؤولان شرکت شیر پگاه گلستان به همت فرابورس ایران برگزار شد. شریف‌الحسینی مدیرعامل شرکت […]

شریف الحسینی در گفت‌وگوی اختصاصی با مناقصه‌مزایده خبر داد

حضور شرکت شیر پگاه گلستان در مناقصه شیر دانش‌آموزان

نفیسه سادات شفایی- نشست خبری عرضه سهام شرکت شیر پگاه گلستان در فرابورس با حضور شریف‌الحسینی مدیرعامل این شرکت و تنی چند از مسؤولان شرکت شیر پگاه گلستان به همت فرابورس ایران برگزار شد.

شریف‌الحسینی مدیرعامل شرکت شیر پگاه گلستان در حاشیه این نشست خبری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار مناقصه‌مزایده، در پاسخ به این‌که آیا این شرکت برنامه‌ای برای حضور در مناقصات شیر دارد، گفت: شرکت شیر پگاه گلستان همچون سال قبل در این مناقصه شرکت خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت شیر پگاه گلستان افزود: سال قبل نیز در مناقصه شیر دانش‌آموزان شرکت کردیم و توانستیم برنده مناقصه شیر دانش‌آموزان در دو استان گلستان و خراسان شمالی شویم.

شریف الحسینی افزود: در حال حاضر نیز منتظر هستیم تا شرایط حضور در مناقصه از سوی آموزش و پرورش مشخص شود. سیدجلال شریف‌الحسینی در ابتدای این نشست خبری ظرفیت فعلی شرکت را به‌طور متوسط بین ۳۳۰ تا ۳۵۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: این شرکت تنوع تولید ۸۰ نوع کالا را در گروه‌های مختلف پاستوریزه، استریلیزه و محصولات پودری دارد. همچنین این شرکت در نظر دارد در نیمه دوم سال به منظور توسعه کالاها، ۱۲ قلم کالای جدید را به بازار ارایه کند.

 این مقام مسؤول در ارتباط با وضعیت مالی شرکت و پیش‌بینی سود سال مالی ۹۵ هم گفت: اولین سود سال مالی منتهی به اسفند جاری شرکت با ۱۳ درصد افزایش نسبت به سال ۹۴ (۶۳۸ ریال) مبلغ ۷۲۲ ریال در نظر گرفته شده که در گزارش میان دوره‌ای ۳ ماهه از این میزان ۳۳ درصد سود محقق شده است.

شریف‌الحسینی در خصوص دسترسی به بازارهای صادراتی در نیمه دوم سال ۹۵ و اهداف مدنظر در این باره اظهارداشت: با راه‌اندازی خط ریلی ترکمنستان فرصت خوبی طی نیمه دوم سال در حوزه صادرات متصور هستیم. بازار هدف ما ۳ کشور عراق، پاکستان و افغانستان و سایر کشور‌ها با سهم کم‌تر بوده است.

وی درباره بازارهای صادراتی جدید نیز گفت: امیدواریم با گشایش‌های صورت گرفته در پسابرجام و حل مشکل انتقال ارز، دو کشور ترکمنستان و تاجیکستان به مقاصد صادراتی ما اضافه شود.

مدیرعامل «غگلستا» به صادرات ۲۵ درصد مواد اولیه فراوری شده طی سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۷۲۰۰ تن معادل ۲۰ میلیون دلار صادرات انجام شده است. این در حالی است که در ۶ ماهه اول امسال به دلیل مضیقه‌های که در گمرک عراق وجود داشت این روند کاهش پیدا کرد که امیدواریم این روند با گشایش در روادید با کشور عراق در نیمه دوم سال تسریع شود.

شریف‌الحسینی همچنین درباره میانگین قیمت خرید و فروش شیرخام خاطرنشان‌کرد: میانگین قیمت خرید شیر خام ۱۱۳۵ تومان است، این درحالی است که با توجه به متنوع بودن سبد کالا نرخ فروش متفاوت است که به‌طور متوسط نرخ فروش ۳۶۰۰ تومان برآورد می‌شود.

 

وی در خصوص میزان مطالبات شرکت پگاه گلستان گفت: از جمله مطالبات جاری شرکت مربوط به بدهی یک میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش بابت شیر رایگان مدارس بوده است. علاوه بر این ۲۹ میلیارد تومان نیز مربوط به بدهی بازار است که از سوی شرکت‌های توزیع منطقه‌ای در جریان است.