امسال ۳۷۰ میلیون تن مواد معدنی در کشور استخراج شد

رییس سازمان نظام مهندسی معدن کشور امسال ۳۷۰ میلیون تن مواد معدنی در کشور استخراج شد محمد قره‌داغلی- رییس سازمان نظام مهندسی معدن کشور گفت: در نیمه نخست امسال ۳۷۰ میلیون تن مواد معدنی در سراسر کشور استخراج شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، نادعلی اسماعیلی در نشست خبری با اصحاب‌رسانه اظهار کرد: در نیمه نخست سال […]

رییس سازمان نظام مهندسی معدن کشور

امسال ۳۷۰ میلیون تن مواد معدنی در کشور استخراج شد

محمد قره‌داغلی- رییس سازمان نظام مهندسی معدن کشور گفت: در نیمه نخست امسال ۳۷۰ میلیون تن مواد معدنی در سراسر کشور استخراج شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، نادعلی اسماعیلی در نشست خبری با اصحاب‌رسانه اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری ۳۷۰ میلیون تن مواد معدنی از معادن سراسر کشور استخراج شده است.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن کشور تصریح کرد: خام‌فروشی مواد معدنی اقدام نامطلوبی است و قابل‌قبول و تأییدشده نیست و لازم است برای خام‌فروشی حد مشخصی تعیین شود.

وی با اشاره به این‌که باید رونق بازار معدن در نظر گرفته شود، بیان داشت: در حال حاضر ۶۰ میلیارد تن ذخیره معادن در کشور وجود دارد و در بخش فولاد اقداماتی برای جلوگیری از خام‌فروشی صورت گرفته و در زمینه‌های دیگر از جمله آهن اسفنجی و کنستانتره توسعه ایجاد شده که به زودی کارخانه‌هایی نیز در این زمینه افتتاح خواهد شد.

اسماعیلی گفت: بیکاری یکی از معضلات کشور بوده و اگر در بخش‌های مختلف معدن به ویژه بخش فراوری وارد شویم نه تنها ارزش‌افزوده ماده معدنی را می‌توان افزایش داد بلکه در بخش اشتغال نیز اقدامات ارزنده‌ای می‌توان انجام داد.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن کشور تصریح کرد: حفظ و افزایش بهره‌وری منابع معدنی که سرمایه ملی تجدیدناپذیر هستند، بالا بردن کیفیت مهندسی و نظارت و ارتقای سطح علمی و توانمندی کارکنان این سازمان از اهداف اصلی آن بوده و در این راستا آموزش کارگران معدن با همکاری سازمان نوسازی و توسعه و فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر تشکل‌ها بخش مغفول مانده حوزه معدن است و در راستای افزایش تعامل با بخش‌های مختلف به ویژه بخش خصوصی نمایشگاهی از ۱۵ تا ۱۸ آبان‌ماه سال جاری با حضور سرمایه‌گذاران خارجی در تهران به منظور جذب سرمایه‌گذاری خارجی دایر خواهد شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: صدور پروانه‌های اشتغال با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن صورت می‌گیرد و صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی از مهم‌ترین اقداماتی است که این سازمان در آن همکاری خواهد داشت.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن کشور گفت: ۳۵هزار نفر در این سازمان عضو هستند که از این مجموع ۷۳ درصد آقایان و ۲۷ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

 اسماعیلی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی معدن اولین و تنها‌ترین ارگان دارای شناسنامه است.

وی گفت: در این سازمان ۹ بند وظیفه تعیین شده است که حفظ و بهره‌وری معادن معدنی، بالابردن کیفیت مهندسی و نظارت بر وظایف و اصل تعامل بین صنعت، معدن و تجارت از مهم‌ترین وظایف به شمار می‌روند.

اسماعیلی بیان کرد: سازمان نظام مهندسی معدن کشور به عنوان بازوی اجرایی وزارت صنعت، معدن عمل می‌کند که بخش عمده وظایف سازمان صنعت معدن بر عهده این سازمان است.

وی عنوان کرد: ۳۵ هزار نفر در این سازمان عضو هستند که از این مجموع ۷۳ درصد آقایان و ۲۷ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

رییس نظام مهندسی معدن کشور در ادامه یادآور شد: از مجموع اعضای سازمان، ۳۸ درصد بخش معدن، ۵۰ درصد بخش زمین، ۸ درصد در بخش نقشه‌برداری و مابقی در سایر رشته‌ها فار‌غ‌التحصیل هستند.

اسماعیلی افزود: از فارغ‌التحصیلان ۸۳ درصد کارشناسی، ۱۶ درصد کارشناسی ارشد و ۱٫۵ درصد دکتری هستند.

 

وی ادامه داد: در این سازمان ۹ هزار نفر تعیین صلاحیت شده‌اند که از این تعداد ۴۸ درصد رشته استخراج، ۳۸ درصد زمین‌شناسی و ۴۹ درصد اکتشاف و ۱٫۴ درصد متالورژی استخراجی هستند.