سوء‌مدیریت در شرکت زغال‌سنگ کرمان بیداد می‌کند

نماینده مردم کرمان و راور سوء‌مدیریت در شرکت زغال‌سنگ کرمان بیداد می‌کند گروه معدن،نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: با فعال‌سازی معادن شهرستان راور به راحتی می‌شود بین هزار تا ۱۳۰۰ نفر اشتغالزایی کرد که شرکت زغال‌سنگ کرمان از آن اجتناب می‌کند.  به گزارش مناقصه‌مزایده محمدرضاپورابراهیمی در بیان طرح‌های اقتصاد مقاومتی […]

نماینده مردم کرمان و راور

سوء‌مدیریت در شرکت زغال‌سنگ کرمان بیداد می‌کند

گروه معدن،نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: با فعال‌سازی معادن شهرستان راور به راحتی می‌شود بین هزار تا ۱۳۰۰ نفر اشتغالزایی کرد که شرکت زغال‌سنگ کرمان از آن اجتناب می‌کند.

 به گزارش مناقصه‌مزایده محمدرضاپورابراهیمی در بیان طرح‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان راور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت زغال‌سنگ کرمان توانایی اداره معادن زیرمجموعه خود را ندارد و اجازه ورود بخش خصوصی را هم نمی‌دهد.

وی افزود: از حدود یک‌سال و نیم قبل جلسات متعددی با مدیران مختلف این شرکت در زمینه واگذاری تعدادی از معادن به بخش خصوصی گذاشته‌ایم که درست در لحظه اجرا یا اجتناب می‌کنند یا مدیر تغییر می‌کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که یکی از مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان راور تعیین تکلیف شرکت زغال‌سنگ کرمان است، گفت: سوء‌مدیریت در این شرکت بیداد می‌کند و اگر از طرف وزارت مربوطه تعیین تکلیف نشود آن را از طریق مجلس با جدیت پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان این‌که پیگیری طرح فولادی راور در دستور کار است از پیشرفت حدود ۳۰ درصدی این طرح خبر داد و ابراز امیدواری کرد: تا پایان امسال نصب تجهیزات کارخانه آغاز شود.

پورابراهیمی با اشاره به این‌که یک نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی برق در بخش کوهساران راور احداث می‌شود، تصریح کرد: مکان‌یابی این طرح تا حدود یک ماه و نیم دیگر به پایان می‌رسد و قرار شد که بحث تأمین مالی طرح را از طریق کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیری کنیم.

وی با بیان این‌که درمانگاه راور چندین ماه است که عملیات ساختمانی آن متوقف شده است، گفت: به تازگی فعالیت احداث این درمانگاه شروع شده که امیدواریم مطابق برنامه زمان‌بندی تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی درمورد مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان کرمان اظهار‌ داشت: در بخش دولتی چیز جدیدی در این سفر به کرمان اضافه نشده و همان چیزی که در بحث بودجه سال است در مصوبات پیگیری می‌شود.

 

وی با بیان این‌که انتظار داشتیم در این سفر منابع ویژه‌ای خارج از بودجه سال به استان اختصاص یابد، گفت: در بسیاری از مصوبات تسهیل در امور طرح‌های بخش خصوصی بوده که البته روحیه استاندار کرمان در حمایت و همکاری با بخش خصوصی جای تقدیر دارد.