فرکانس تالیا به نفع همراه اول آزاد شد

در مجمع اپراتور اول چه گذشت؟ فرکانس تالیا به نفع همراه اول آزاد شد ۶ هزار میلیارد تومان؛ واریزی همراه اول به خزانه در سال ۹۵ گروه ارتباطات – در مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول از بین ۳ پیشنهاد برای تخصیص سود سالانه به سهامداران که شامل ۸۰ درصد، ۹۸ درصد و صددرصد EPS […]

در مجمع اپراتور اول چه گذشت؟

فرکانس تالیا به نفع همراه اول آزاد شد

۶ هزار میلیارد تومان؛ واریزی همراه اول به خزانه در سال ۹۵

گروه ارتباطات – در مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول از بین ۳ پیشنهاد برای تخصیص سود سالانه به سهامداران که شامل ۸۰ درصد، ۹۸ درصد و صددرصد EPS بود، تخصیص سود ۹۸ درصدی معادل ۷۰۰ تومان بابت هر سهم رای آورد.

به گزارش مناقصه‌مزایده؛ مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع فوق‌العاده همراه اول در سالن خلیج‌فارس پژوهشکده نیرو برگزار شد و طی آن سود تخصیصی به سهامداران این شرکت معادل ۷۰۰ هزار تومان رای آورد.

گفتنی است که سود هر سهم شرکت ارتباطات سیار ایران با توجه به صورت سود و زیان تلفیقی این شرکت منتهی به ۳۰ اسفندماه سال ۱۳۹۵، ۷۱۶ تومان و ۴ ریال بود که ۷۰۰ تومان آن به عنوان سود توزیع شده بین سهامداران تصویب شد.

همچنین مدیرعامل همراه اول از آزادسازی فرکانس تالیا برای توسعه نسل ۴ همراه اول خبر داد و گفت: در مدت ۶ ماه با تخلیه ۵ مگ از فرکانس نسل ۲، ۱۰۷۵ شهر و دهستان تحت پوشش G3 و ۴G موبایل قرار گرفت.

وحید صدوقی در مجمع عمومی سالیانه همراه اول اظهارداشت: همراه اول در مدت ۵ سال در ۱۰هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام داده که در مدت ۱۱ سالی که در همراه اول هستم عملکردی مانند امسال نداشته‌ایم.

وی افزود: همراه اول اکنون ۸۳٫۳ میلیون سیم‌کارت در بازار دارد.

وی از افزایش ۲۰ درصدی سهم بازار همراه اول در سال ۹۵ خبر داد و گفت: طبق گزارش ۶ ماهه وزارت ارتباطات سهم همراه اول از بازار سیم‌کارت ۵۸ درصد بود که با احتساب شبکه GSM روستایی در فاصله خرداد تا آذر ۹۵ به ۶۰ درصد رسیده است.

وی با اعلام آماری از نتایج اجرای طرح ترابرد پذیری شماره موبایل (تغییر اپراتور با حفظ شماره) توضیح داد: در جریان ترابردپذیری، مشاور خارجی به ما اعلام کرد تجربه اجرای این طرح از ریزش یک تا ۱۰ درصدی تعداد مشترکان اپراتور قالب حکایت دارد و بر این اساس، تصور می‌کردیم که اگر ۳۰۰ هزار مشترک از همراه اول به سایر اپراتور‌‌ها منتقل شوند، برد کرده‌ایم و بر همین اساس نیز اپراتور رقیب ظرفیت ۱۰ میلیونی برای جذب مشترکان همراه اول ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در نهایت اکنون پس از اجرای طرح ترابرد، تعداد مشترکان همراه اول با رشد مثبت ۵ هزار و ۲۰۰ مشترک، رایتل مثبت ۱۸۰۰ مشترک و اپراتور رقیب با منفی ۷ هزار مشترک رقم خورده است.

مدیرعامل همراه اول گفت: برای این میزان توسعه ۱۰ هزار تن تجهیزات وارد کشور شده و در سال‌های ۹۱ و ۹۵، ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

صدوقی همچنین از آزادسازی فرکانس تالیا خبر داد و گفت: با این فرکانس ۸۲۰۰ سایت نسل ۳ راه‌اندازی شده که تقریباً دو برابر تعداد سایت‌های نسل ۳ اپراتور رقیب است.

وی گفت: توسعه نسل چهار که به دلیل نداشتن فرکانس مناسب متوقف شده بود از سر گرفته شد و تنها در سال ۹۵ در مدت ۶ ماه ۵ مگ از نسل دو تخلیه شد و ۹ هزار و ۴۰۰ سایت نسل دو با سایت‌های جدید جایگزین شد.

وی گفت: در نتیجه این توسعه سریع، مشترکان همراه اول در ایام نوروز در ورود به شهرهای جدید پوشش مناسب ۳G و G4 را مشاهده کردند که در مجموع ۱۷۰۵ شهر و دهستان تحت‌پوشش نسل جدید قرار گرفته است.

صدوقی اظهارداشت: در سال ۹۵ روند درآمدی سود شرکت کاهشی بوده است به‌طوری که در سال ۹۳ رشد سود ۱۲ درصد و در سال ۹۴ منفی یک درصد و در سال ۹۵، ۱۵ درصد بود که این امر ناشی از افزایش سرمایه‌گذاری برای توسعه دیتا و حاصل نشدن درآمد دیتا در بازه صورت‌های مالی سالانه بوده است.

وی ادامه داد: رشد ۱۵ درصدی سود خالص سال ۹۵ شامل رشد ۱۱۵ درصدی درآمد دیتا در این سال است.

مدیرعامل همراه اول افزود: در سال ۹۵ مجموع واریز به خزانه توسط همراه اول ۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: رتبه همراه اول در بین اپراتورهای دنیا از ۲۴ به ۲۲ ارتقا یافته و همچنان رتبه شانزدهم در تعداد مشترکان دائمی را در اختیار دارد.

وی با اشاره به حمایت مالی همراه اول از تیم ملی فوتبال گفت: از سال ۲۰۱۲ تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان توسط همراه اول به تیم ملی پرداخت شده که یکی از گران‌‌‌ترین مربی‌‌‌ها را در اختیار دارد، با این هنر که همراه اول باشگاه هواداران تیم ملی را راه‌اندازی کرده است.

صدوقی اظهار داشت: سهم صوت در درآمد همراه اول ۵۰ درصد و سهم دیتا ۳۵ درصد است که علی‌رغم کاهش سهم صوت طبق روند جهانی اما در ایران به دلیل این‌که افرادی مانند تجار همچنان از صوت استفاده می‌کنند در سال ۹۵ شاهد رشد ۵ درصدی ترافیک صوت بوده‌ایم.

 

وی با اشاره به این‌که تعداد مشتریان ۴G همراه اول نسبت به اپراتور رقیب کم‌تر است، گفت: اپراتور رقیب از ابتدا طبق پروانه فرکانس ۱۸۰۰ را دریافت کرده بود و راه‌اندازی G4 روی این فرکانس را آغاز کرد اما همراه اول به تازگی فرکانس مناسب ۴G را در اختیار گرفته است.