فناوری ارتباطی زیر سایه فناوری اطلاعات؛ راهبرد جدید شرکت مخابرات

در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مخابرات مطرح شد فناوری ارتباطی زیر سایه فناوری اطلاعات؛ راهبرد جدید شرکت مخابرات تقسیم ۳۳۳ ریال سود به ازای هر سهم مخابرات ایران گروه ارتباطات- مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران به روال سالیان گذشته در اردیبهشت ماه برگزار شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، مجمع عمومی عادی […]

در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مخابرات مطرح شد

فناوری ارتباطی زیر سایه فناوری اطلاعات؛ راهبرد جدید شرکت مخابرات

تقسیم ۳۳۳ ریال سود به ازای هر سهم مخابرات ایران

گروه ارتباطات- مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران به روال سالیان گذشته در اردیبهشت ماه برگزار شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران با هدف بررسی و ارایه عملکرد شرکت مخابرات ایران امروز با حضور صاحبان سهام این شرکت در سالن همایش‌های پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

طبق قانون لازم است هر شرکت بعد از خصوصی‌سازی به‌طور سالیانه یک مجمع عمومی برای ارایه گزارش از عملکرد سال گذشته خود تشکیل دهد که به همین منظور مجمع امسال برای تعیین سود سهامداران شرکت، ارایه گزارش مالی و اجرایی توسط هیأت رییسه، ارایه گزارش حسابرس، تصویب پاداش سالیانه هیأت مدیره و همچنین تعیین بعضی تکالیف برای شرکت در بخش‌های مختلف است.

دستور جلسه این مجمع شامل استماع گزارش هیأت مدیره در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۵، استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، بررسی و تصویب صورت‌های مالی مربوط به سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ و سود تقسیمی، انتخاب بازرس (حسابرس) اصلی و علی‌البدل و تعیین حق‌الزحمه مربوطه، تعیین حق جلسه و پاداش اعضای هیأت مدیره، تعیین روزنامه‌های کثیرالانتشار برای درج آگهی می‌شود.

در این جلسه تقسیم ۳۳۳ ریال سود برای هر سهم تصویب گردید. پس از ارایه گزارش‌های حسابرسی و بررسی و تصویب صورت‌های مالی مقرر شد ۳۳۳ ریال سود برای هر سهم صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران توزیع شود.

پرداخت سود سهامداران از مردادماه سال جاری آغاز می‌شود.

این گزارش می‌افزاید، سازمان حسابرسی کل کشور به عنوان حسابرس و همچنین روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی شرکت تعیین شد.

همچنین در این جلسه، پاداش اعضای هیأت مدیره براساس میزان پاداش سال گذشته تعیین شد.

سیاست آتی مخابرات، توسعه شبکه‌های IP و فیبر نوری

رییس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران با تبیین جهت‌گیری مجموعه مخابرات در سال ۹۶ گفت: سیاست آتی مخابرات، توسعه شبکه‌های IP و اتصال مبتنی بر فیبر نوری در کشور است.

قنبری در مجمع عمومی عادی سالانه مخابرات ایران اظهار کرد: حماسه بزرگ حضور مردم در ۲۹ اردیبهشت، وظیفه و مسؤولیت مدیران را در شرکت مخابرات ایران، به عنوان یکی از بزرگ‌‌‌ترین بنگاه‌های اقتصادی کشور، با بیش از ۱۰۰‌هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم، مهم تر از همیشه ساخته است.

رییس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به جهت‌گیری مجموعه مخابرات همسو با سیاست‌گذاری‌های کلی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور گفت: بازار ارتباطات در ۵ سال آینده طبق برنامه حداقل ۳ برابر گسترش پیدا خواهد کرد که شرکت مخابرات ایران، پیشران اصلی توسعه در این بخش است.

وی افزود: امیدواریم با حمایت سهامداران و هم‌افزایی موجود در حوزه ارتباطات کشور، اهداف تعیین شده در ره‌نگاشت تحول شرکت مخابرات ایران را به صورت کامل محقق سازیم.

ورود به عصر گیگا در ایران

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران توسعه باند پهن را راهبرد اصلی گروه مخابرات ایران عنوان کرد و گفت: در بخش باند پهن سیار، ۳G و ۴G و در باند پهن ثابت، دسترسی FTTX اولویت اصلی مجموعه مخابرات است.

رسول سراییان در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت در سال ۱۳۹۵ با تبعیت از شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، در سه محور «توسعه و سرمایه‌گذاری»، «بهینه‌سازی و بهره‌وری» و «محصول و بازار جدید»، فعالیت‌های خود را انجام داد.

وی با بیان این‌که ۳۸۳ روز است که هیأت مدیره جدید، فعالیت‌های خود را آغاز کرده، افزود: از اردیبهشت ۹۵ تا اردیبهشت ۹۶ در قالب ره نگاشت، ۸۲ پروژه شامل ۲۳ پروژه کوتاه مدت و ۵۹ پروژه میان مدت و بلند مدت به اجرا رسید.

مدیرعامل مخابرات ایران افزود: مدیریت هزینه‌ها، یکپارچه‌سازی و ارتقاء کارایی، رهبری فناوری، امکان ارایه خدمات جدید و تضمین درآمدهای آتی و ایجاد رشد و درآمد پایدار مهم‌ترین سرفصل‌های فعالیت شرکت در سال ۹۵ بود.

وی توسعه باند پهن را راهبرد اصلی گروه مخابرات ایران عنوان کرد و افزود: در بخش باند پهن سیار، ۳G و ۴G و در باند پهن ثابت، دسترسی FTTX اولویت شرکت مخابرات ایران است.

با تانوما مدرن‌‌‌ترین شبکه ثابت را خواهیم داشت

سراییان، با بیان این‌که با ظرفیت‌سازی فیبرنوری شرکت مخابرات ایران با نام تجاری «تانوما»، شاهد هستیم، افزود: در رتبه‌بندی صد شرکت برتر ایران، رتبه ۳ در بالا‌‌ترین ارزش افزوده، رتبه ۴ در بالا‌‌ترین ارزش بازار و رتبه ۵ در بیش‌ترین سودآوری را به دست آورده‌ایم.

وی در تشریح رشد شاخص‌های حوزه ارتباطات ثابت، رشد درآمد عملیاتی نسبت به سال گذشته را دو برابر اعلام کرد و گفت: شرکت مخابرات ایران با اجرای برنامه ره نگاشت تحول و توسعه، در مسیر یکپارچگی و همگرایی ثابت و سیار در تمامی سطوح و تبدیل شدن به یک شرکت پیشرو دیجیتال قدم برمی‌دارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، با تشریح اهم اقدامات راهبردی تعریف شده در سال ۱۳۹۶ برای مناظر راهبری مختلف خاطرنشان کرد: امسال به دنبال یکپارچگی، سازماندهی و حاکمیت شرکتی و آغاز حرکت به سمت شبکه تمام IT و تمام IP هستیم.

سراییان افزود: با یکپارچه‌سازی و ادغام شرکت‌های استانی در شرکت مخابرات ایران، بر مبنای حسابرسی‌های موجود، زیان دهی مناطق مخابراتی کاهش و سود عملیاتی افزایش یافته است.

وی در زمینه روند سود سهام و سود توزیع شده در سال‌های گذشته گفت: EPS سال ۱۳۹۵ با ۲۶ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۶۴۴ رسیده است.

او گفت: در طول سال گذشته در شرکت مخابرات ایران، پایگاه داده‌ای قوی از مشتریان ایجاد کرده‌ایم. همچنین رتبه شرکت مخابرات ایران در بین تمام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و بازار، بهتر شده است.

 

وی گفت: در سال ۱۳۹۶ با افتتاح پروژه اتصال فیبر نوری به منازل با نام تجاری تانوما، فعالیت‌های شرکت مخابرات ایران وارد حوزه جدیدی شد و افزایش دسترسی مبتنی بر فیبر در سراسر کشور از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت در سال جاری ست.