فرود ذوالفقار ایرانی بر سر خوارج

گروه سیاسی- با شلیک ۶ فروند موشک به منطقه دیرالزور سوریه، فصل جدیدی از نمایش اقتدار نظامیان کشورمان آغاز شد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به ترقه‌بازی‌های اخیر داعش در کشور (حمله به مرقد مطهرحضرت امام(ره) و مجلس) با شلیک ۶ فروند موشک ذوالفقار از کرمانشاه به دیرالزور در سوریه، علاوه بر نمایش توانمندی‌های […]

گروه سیاسی- با شلیک ۶ فروند موشک به منطقه دیرالزور سوریه، فصل جدیدی از نمایش اقتدار نظامیان کشورمان آغاز شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به ترقه‌بازی‌های اخیر داعش در کشور (حمله به مرقد مطهرحضرت امام(ره) و مجلس) با شلیک ۶ فروند موشک ذوالفقار از کرمانشاه به دیرالزور در سوریه، علاوه بر نمایش توانمندی‌های خود، به تهدیدکنندگان امنیت کشور پیامی واضح و شفاف داد.

توانایی موشکی ایران باعث پیشبرد نبرد جهانی علیه داعش است

وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توئیتری نوشت: توانایی موشکی ایران باعث پیشبرد نبرد جهانی علیه داعش است.

متن پیام بدین شرح است: توانایی موشکی ایران برای حفاظت از شهروندان خود و کاملاً قانونی است و باعث پیشبرد نبرد جهانی علیه داعش و تروریسم افراطی است.

حمله موشکی سپاه با اطلاع قبلی دولت سوریه

سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز حمله موشکی سپاه به پایگاه تروریست‌‌ها در دیرالزور را پاسخ قاطع و به‌موقع به تحرکات تروریستی اخیر آنها در تهران خواند و گفت: این اقدام با اطلاع قبلی دولت سوریه بوده است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه تروریست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه، آن را پاسخ قاطع و به موقع به تحرکات تروریستی اخیر آنها در تهران دانست و اظهار داشت که این اقدام با اطلاع قبلی دولت سوریه بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان همچنین ضمن هشدار به گروه‌های تروریستی-تکفیری و حامیان آنها، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در برابر هرگونه اقدام بی‌ثبات‌کننده‌ای که امنیت ملی و امنیت شهروندان کشور را به مخاطره بیندازد، مماشات نخواهد کرد و واکنش به این‌گونه اقدامات از سوی ایران قاطع، به موقع و همراه با هوشمندی خواهد بود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تأکید کرد: اقدام ایران در حمله موشکی به عناصر تروریستی و پایگاه‌های آنها نیز در راستای تأمین امنیت شهروندان کشور و با اتکا به توان و زیرساخت‌های دفاعی ملی و نیروهای نظامی با ایمان کشور صورت گرفته است.

قاسمی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره نسبت به گسترش و تهدیدات ناشی از پدیده شوم تروریسم در منطقه و جهان هشدار داده است.

وی افزود: سیاست ما همکاری با کشورهای منطقه و جامعه بین‌المللی برای ریشه‌کنی تروریسم و افراطی‌گری در منطقه و جهان است و در همین چارچوب، به هرگونه تعرض و تهدیدی که متوجه کشور باشد با بهره‌گیری از توانمندی‌های نیروهای نظامی خود، پاسخی قاطعانه خواهیم داد.

واکنش‌های جهانی به موشک‌های سپاه

رسانه‌های جهان خبر حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع تروریست‌های سوریه در شرق این کشور را با گمانه‌زنی درمورد تعداد موشک‌ها، درصدر اخبار خود قراردادند.

بعد از حمله موشکی ایران به مواضع تروریست‌‌ها در سوریه خبرگزاری‌های مطرح جهان مانند آسوشیتدپرس، شبکه خبری راشاتودی، شبکه خبری الجزیره، رویترز، هاآرتص، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، سی‌ان‌ان، روزنامه جروزالم‌پست و المانیتور و دیگر رسانه‌های مطرح جهان در خبرهایی فوری به پوشش این عملیات پرداختند.

شبکه خبری العربیه، الحدث، الاخباریه عربستان و رسانه‌های دیگر عربی نیز این عملیات را به صورت فوری مخابره کردند.

خبرگزاری رویترز نوشت که ایران گروه‌های شورشی در شرق سوریه را هدف موشک‌های خود قرارداد.

آسوشیتدپرس در تیتری آورده است: حمله موشکی روز یکشنبه، یک حمله گسترده مستقیم و نادر از سوی سپاه پاسداران بود.

کانال ۱۰ اسرائیل به نقل از یک مقام اطلاعاتی می‌گوید: موشک‌های شلیک شده سپاه از نوع موشک‌های بالستیک شهاب۳ با برد ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتر بودند.

کانال ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: حمله موشکی ایران به مواضع داعش در شرق سوریه پیامی به دشمنانش در منطقه از جمله عربستان سعودی و اسرائیل و همچنین به آمریکا است.

سایت ٣٦٠ رژیم صهیونیستی هم گفت: ایران در اقدامی «بسیار نادر»، از خاک خود داعش را هدف قرارداد.

روزنامه الشرق‌الاوسط عربستان، روزنامه نزدیک به حاکمیت این کشور، نوشته است: ایران ۶ موشک بالستیک میان‌برد به چند هدف در سوریه شلیک کرده که از حریم هوایی عراق عبور کرده است.

بخش فارسی خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز با مطلبی با تیتر «سیلی را داعش خورد تا صدایش را دیگران بشنوند» به حمله ایران به تروریست‌های تکفیری در دیرالزور پرداخته است.

خبرگزاری فرانسه نیز با تیتر «ایران به تلافی حملات تروریستی تهران، موشک‌هایی به سمت سوریه شلیک کرد» به این موضوع پرداخته است.

همچنین فرانس ۲۴ گفت: ایران به تلافی حملات تروریستی تهران، به سوریه موشک شلیک کرد.

لوفیگارو هم نوشت: ایران برای نخستین بار از خاک خود و با موشک مواضع داعش را در خاک سوریه هدف قرارداد.

همچنین اسکای‌نیوز عربی در خبری تأکید کرده است که ایران از داعش در سوریه انتقام گرفت.

راشاتودی نیز در خبری آورده است: ایران در انتقام حملات تروریستی تهران پایگاه‌های تروریستی در دیرالزور را در سطحی وسیع هدف قرارداد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در واکنش به این خبر آورده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اولین استفاده عملیاتی از موشک‌های خود به دیرالزور حمله کرد.

المنار نیز با اشاره به حمله موشکی ایران به تروریست‌های تکفیری در دیرالزور تأکید کرد: عملیات سپاه ساعاتی پس از سخنان آیت‌ا…خامنه‌ای انجام شد که فرمودند: «جمهوری اسلامی با اقتدار کامل ایستاده و دشمنان نمی‌توانند به ملت ایران سیلی بزنند بلکه ملت به آنها سیلی خواهد زد.»

المانیتور نیز این حمله را تلافی حمله داعش دانسته و گفته است: ایران با موشک‌های میان‌برد خود حمله داعش را تلافی کرد.

سی‌ان‌ان عربی تأکید کرده است که ایران حمله تروریستی به پارلمانش را با شلیک موشک به مقر تروریست‌‌‌ها پاسخ داد.

خبرگزاری شینهوا چین در خبری آورده است: ایران مقر تروریست‌‌‌ها در دیرالزور را با موشک‌های میان‌برد هدف قرارداد.

خبرگزاری رویترز تصریح کرده است که سپاه پاسداران ایران به تلافی حملات تروریستی تهران، اقدام به شلیک موشک‌های زمین به زمین از غرب کشور به شرق سوریه کرد.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در خبری آورده است: ایران گروه‌های شبه‌نظامی در شرق سوریه را موشک‌باران کرد.

روزنامه آمریکایی هیل با تیتر «ایران حملات ضدداعشی خود را آغاز کرد» به این موضوع پرداخته است.

بلومبرگ نیز با اشاره به این خبر آورده است: سپاه پاسداران به تلافی حمله داعش به تهران، مناطقی از سوریه را با موشک زد.

گاردین هم نوشته است: سپاه پاسداران که عربستان را به خاطر حملات تروریستی در تهران سرزنش کرده، هفته گذشته گفته بود که ریخته شدن خون انسان‌های بیگناه را بدون پاسخ نمیگذارد.

وال‌استریت‌ژورنال نیز با بیان این‌که سپاه پاسداران ایران در یک حمله بی‌سابقه و مستقیم مواضع داعش در سوریه را هدف قرارداد، تأکید کرده است: سپاه هشدار داده که به هرکس که به ایران حمله کند به همین روش پاسخ خواهد داد.

نیویورک‌تایمز هم با اشاره به حمله موشکی ایران به تروریست‌های تکفیری عنوان کرد: ایران برای «تنبیه»  تروریستها، که طی هفته‌های گذشته در تهران دست به حمله تروریستی زدند، به آنها حمله موشکی کرد. حمله موشکی سپاه، نشانه‌ای از «رشد قدرت نظامی ایران» در منطقه است.

همچنین رسانه صهیونیستی عاروتص‌شوع نوشته است: در پاسخ به حملات تروریستی تهران، ایران قول داده بود که این حملات را تلافی خواهد کرد.

روزنامه دیلی‌صباح نیز نوشت: ایران مراکز شبه نظامیان تکفیری را در سوریه هدف قرارداد.

الجزیره قطر نیز در مطلبی نوشته است: شلیک موشک‌های سپاه، که برای اولین بار طی ۳۰ سال گذشته از مرزهای ایران خارج می‌شوند، چند ساعت پس از آن صورت گرفت که آیت‌ا…سیدعلی‌خامنه‌ای، رهبر عالی ایران گفته بود به دشمنان سیلی خواهیم زد و این بیانیه را در وب سایت خودش قرارداد.