بزرگ‌‌‌ترین مشکل فروشندگان و باتری‌سازان تداخل در امور صنفی است

رییس اتحادیه باتری‌سازان خودرو استان تهران بزرگ‌‌‌ترین مشکل فروشندگان و باتری‌سازان تداخل در امور صنفی است مهدی قره‌داغلی- رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری و خدمات برق تخصصی خودرو استان تهران گفت: یکی از بزرگ‌‌‌ترین مشکلات صنف باتری‌سازان و فروشندگان باتری، تداخل امور صنفی است. به گزارش مناقصه‌مزایده، «گویک‌نرسسیان» در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه […]

رییس اتحادیه باتری‌سازان خودرو استان تهران

بزرگ‌‌‌ترین مشکل فروشندگان و باتری‌سازان تداخل در امور صنفی است

مهدی قره‌داغلی- رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری و خدمات برق تخصصی خودرو استان تهران گفت: یکی از بزرگ‌‌‌ترین مشکلات صنف باتری‌سازان و فروشندگان باتری، تداخل امور صنفی است.

به گزارش مناقصه‌مزایده، «گویک‌نرسسیان» در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران در جمع خبرنگاران افزود: با وجود این‌که حدود ۱۷ میلیون خودرو در سطح کشور وجود دارد و سالیانه به ۱۲میلیون باتری خودرو نیازمند هستیم، فقط ۱۰ میلیون باتری در داخل کشور به صورت کاملاً بومی تولید می‌شود.

این مقام صنفی، از اشتیاق کشورهای بزرگ در زمینه تولید باتری خودرو برای همکاری مشترک با تولیدکنندگان ایرانی خبر داد و گفت: پس از اجرای برجام، شرکت‌هایی از کره و ترکیه برای همکاری مشترک با ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

نرسسیان با اشاره به این‌که به‌طور معمول میزان نیاز خودروهای داخلی به باتری قابل‌توجه است، بیان کرد: از آنجا که کشورهای منطقه به جز ترکیه ظرفیت چندانی برای تولید باتری خودرو ندارند و ایران پتانسیل‌های لازم برای تولید این محصول را دارد، می‌توانیم به یکی از بزرگ‌‌‌ترین تولیدکنندگان باتری خودرو در منطقه تبدیل شویم.

وی افزود: اگر فناوری روز جهان در زمینه تولید باتری در کارخانه‌های کشور توسعه پیدا کند و قیمت تمام شده کاهش یابد، ایران قادر است به تولیدکننده نخست باتری خودرو در منطقه تبدیل شود.

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری و خدمات برق تخصصی خودرو استان تهران، مهم‌ترین مانع در تولید باتری را کمبود مواد اولیه در داخل کشور عنوان کرد و افزود: سرب مهم‌ترین مواد اولیه مورد نیاز صنعت تولید باتری است که اکنون بخش قابل‌توجهی از آن به خارج از کشور صادر می‌شود.

نرسیسان یکی دیگر از موانع تولید باتری در داخل را بالا بودن میزان نرخ تسهیلات بانکی برای تولید برشمرد و گفت: در ایران نرخ تسهیلات بانکی برای تولید ۱۸ درصد است در حالی که این رقم به صورت معمول در جهان دو تا ۳ درصد محاسبه می‌شود.

به گفته نرسسیان، بالا بودن بهره بانکی سبب می‌شود که قیمت تمام شده برای تولیدکنندگان داخلی نیز گران تمام شود.

وی با بیان آن‌که اکنون ۹۵۰ واحد مجوزدار در بخش باتری‌سازی و باتری‌فروشی در استان تهران فعالیت می‌کنند، گفت: با وجود آن‌که نزدیک به هزار واحد مجوزهای لازم را از اتحادیه اخذ کردند اما بیش از هزار واحد نیز در پایتخت بدون مجوز فعالیت می‌کنند.

این مقام صنفی با اشاره به ضرورت بالا بردن تخصص افراد شاغل در این صنف نیز گفت: اتحادیه در نظر دارد افراد شاغل در این صنف را برای بالا بردن دانش تخصصی خود و دریافت گواهینامه معتبر برای انجام فعالیت‌های منسجم تر ترغیب کند.

وی افزود: در نظر داریم زمینه‌ای را برای آموزش افراد شاغل در این صنف فراهم کنیم، زیرا صنف باتری‌سازان به آموزش‌های تخصصی در رسته‌های گوناگون به عنوان حرفه‌ای تخصصی نیازمند است.

رییس اتحادیه‌سازندگان و فروشندگان باتری افزود: حتی باید برای ارتقای دانش افراد فعال در این حرفه با دانشگاه‌های کشور نیز رایزنی شود تا امکان ادامه تحصیل آنها در مقاطع بالای علمی و دانشگاهی فراهم شود.

وی اظهار داشت: باتری به عنوان کالایی تخصصی باید از سوی فردی متخصص نصب و تعویض شود اما در حال حاضر افرادی که در زمینه خودرو فعالیت می‌کنند و اطلاعات دقیقی در این حوزه ندارند اقدام به فروش و نصب باتری می‌کنند که مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده‌اند.

 

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران تا ۲۵ آبان هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید علاقه‌مندان است.