وقت برف بازی!

رخت سپید بر تن ایران وقت برف بازی! گروه اجتماعی- بارش غافلگیرکننده برف نقل محافل شده است! برفی که بارشش برای حداقل تهرانی‌‌‌ها طی چند سال اخیر بی‌سابقه و البته خوشحال کننده بوده است. سال‌‌‌ها بود که پایتخت ایران چنین برف عظیمی را به خود ندیده بود، برفی که البته همراه با خیر و برکتش، […]

رخت سپید بر تن ایران

وقت برف بازی!

گروه اجتماعی- بارش غافلگیرکننده برف نقل محافل شده است! برفی که بارشش برای حداقل تهرانی‌‌‌ها طی چند سال اخیر بی‌سابقه و البته خوشحال کننده بوده است.

سال‌‌‌ها بود که پایتخت ایران چنین برف عظیمی را به خود ندیده بود، برفی که البته همراه با خیر و برکتش، می‌توانست با مدیریت بهتر شهری، خسارت کم‌تری را نیز به همراه داشته باشد. بنا بر گزارش‌های رسیده، ده‌ها درخت در تهران بر اثر برف سنگین درختان از بین رفته‌اند و با سقوط درختان به خودرو‌‌‌ها و برخی منازل نیز آسیب رسیده است.

از اینها که بگذریم برف زمستانی حداقل نیمی از نقاط کشور را سپید پوش کرده است و هواشناسی اعلام کرده که به دلیل کاهش شدید دما در غالب نقاط کشور و ماندگاری آن تا صبح چهارشنبه (۱۱ بهمن) مدیریت در بهینه سوخت و انرژی به‌ویژه مصرف گاز جهت اجتناب از افت فشار در شبکه گازرسانی توصیه می‌شود.

همچنین برف سنگین باعث شد تا جلسه فوق‌العاده مدیریت بحران در وزارت کشور تشکیل شود. در این جلسه اقدامات دستگاه‌های مختلف و اعضای کارگروه‌های مدیریت بحران اخذ شده و جمع‌بندی‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود تا گزارش نهایی به اطلاع وزیر کشور و رییس‌جمهوری برسد.

گفتنی است الان خوشحال‌‌‌‌ترین قشر جامعه دانش‌آموزان هستند. برف سنگین باعث تعطیلی مدارس در بیش از نیمی از استان‌های کشور شددیروز مدارس همه مقاطع تحصیلی مناطق روستایی شهرستان اهر در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل شدند و مدارس همه مقاطع مناطق شهری با یک ساعت تأخیر ساعت ۹ صبح شروع به فعالیت کردند.

تعطیلی مدارس استان سمنان

مدارس شهرستان‌های سرخه و مهدیشهر سمنان هم در تمامی مقاطع تعطیل شدند.

تعطیلی مدارس استان خراسان رضوی

مدارس نوبت صبح مشهد به علت سردی هوا تعطیل اعلام شد.

تعطیلی مدارس استان قم

براساس اعلام مدیریت بحران استان قم به دلیل تداوم بارش برف و سرما و یخبندان معابر، مدارس ابتدایی استان قم در نوبت عصر تعطیل بود.

تعطیلی مدارس اردبیل

در اردبیل، خلخال، کوثر، نیر، نمین، سرعین، مشگین‌شهر، گرمی، بیله سوار، جعفرآباد، انگوت، ارشق، لاهرود، شاهرود، هیر و خورش رستم کلیه مقاطع تحصیلی، در اصلاندوز پیش‌دبستانی و ابتدایی، در پارس‌آباد فقط پیش دبستانی در نوبت قبل از ظهر به علت بارش برف و برودت هوا تعطیل شد.

تعطیلی مدارس استان البرز

کلیه مدارس استان البرز در دو نوبت صبح و عصر تعطیل بودند.

تعطیلی مدارس لرستان

آموزش و پرورش لرستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دلیل بارش برف، برودت هوا و احتمال پدیده یخبندان؛ کلیه مدارس نوبت صبح دوره ابتدایی منطقه کاکاوند تعطیل شد.

 تعطیلی مدارس استان مازندران

همه مقاطع تحصیلی مدارس کلاردشت، لاریجان، بلده، چهاردانگه ساری، بنافت، دودانگه ساری تعطیل بود.

تعطیلی مدارس استان همدان

تمامی مقاطع تحصیلی در نواحی یک و دو شهر همدان و شهرستان رزن، کبودرآهنگ، اسدآباد، فامنین، بهار و مناطق سرد رود، قروه درجزین، گل‌تپه، قهاوند، لالجین و مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی در شهرستان تویسرکان، نهاوند و مناطق قلقل‌رود و خزل در نوبت صبح یکشنبه ۸ بهمن ماه ۱۳۹۶ تعطیل شدند.

تعطیلی مدارس گلستان

به دلیل بارش برف، برودت هوا و یخبندان کلیه مدارس کوهستانی و صعب‌العبور استان گلستان در دو نوبت صبح و بعدازظهر و در کلیه دوره‌های تحصیلی تعطیل اعلام شدند.

تعطیلی مدارس قزوین

به دلیل بارش شدید برف، کولاک و برودت هوا در سراسر استان، تمامی مراکز پیش دبستانی و مدارس استان قزوین در تمامی مقاطع تحصیلی تعطیل شدند.

تعطیلی مدارس گیلان

به دلیل بارش شدید برف، برودت هوا و مشکل تردد، تمامی مدارس مقاطع تحصیلی مناطق دیلمان، عمارلو، رحمت‌آباد و بلوکات، لاهیجان، آستانه اشرفیه، سیاهکل، رودبنه، در دو شیفت صبح و عصر تعطیل شدند.

تعطیلی مدارس استان زنجان

 

با توجه به بارش سنگین برف و برودت هوا، مقاطع سه‌گانه همه مناطق و نواحی چهارده‌گانه استان زنجان تعطیل شد.