عزم قوا برای حل مشکل سپرده‌گذاران مؤسسات مالی

معاون اقتصادی رییس‌جمهور در جمع خبرنگاران مطرح کرد عزم قوا برای حل مشکل سپرده‌گذاران مؤسسات مالی مناقصه‌مزایده- معاون اقتصادی رییس‌جمهور بر لزوم هماهنگی بین قوا برای حل مشکل سپرده‌گذاران تأکید کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدنهاوندیان بعد از حضور در جلسه کمیسیون اقتصاد برای بررسی سؤال از رییس‌جمهور در جمع خبرنگاران گفت: توضیحاتی درباره همه مشکلاتی […]

معاون اقتصادی رییس‌جمهور در جمع خبرنگاران مطرح کرد

عزم قوا برای حل مشکل سپرده‌گذاران مؤسسات مالی

مناقصه‌مزایده- معاون اقتصادی رییس‌جمهور بر لزوم هماهنگی بین قوا برای حل مشکل سپرده‌گذاران تأکید کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدنهاوندیان بعد از حضور در جلسه کمیسیون اقتصاد برای بررسی سؤال از رییس‌جمهور در جمع خبرنگاران گفت: توضیحاتی درباره همه مشکلاتی که پیش آمده و همه اقداماتی که بانک مرکزی انجام داده در جلسه با سؤال‌کنندگان از رییس‌جمهور ارایه کردیم که البته بحث به اتمام نرسیده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا فکر می‌کنید نمایندگان از این توضیحات قانع شدند، گفت: اساساً هدف از این کار تعامل میان دولت و مجلس برای حل مشکلات مردم است.

نهاوندیان در واکنش به پرسش دیگری مبنی بر ادعای برخی نمایندگان متقاضی طرح سؤال از رییس‌جمهور در خصوص عدم بازپرداخت سپرده‌های کم‌تر از ۱۰۰میلیون‌تومان اظهارداشت: تصمیماتی که گرفته شده با قوت و جدیت دنبال شده است، گزارش‌هایی هم که بانک مرکزی ارایه کرده با هیأتی دیگر مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. موضوع را تا اجرای کامل مصوبات دنبال خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد این‌که آیا انگیزه سیاسی در میان سؤال‌کنندگان دیده می‌شود، گفت: وقتی بحث مشکلات مردم است، طبیعتاً باید انگیزه‌ها و مسایل سیاسی کنار برود.

معاون اقتصادی رییس‌جمهور در ادامه تصریح‌کرد: ما با تمام توان برای حراست از حقوق سپرده‌گذاران این حرکت را آغاز کردیم. وقتی سران قوا اهتمام کردند به این معنا که کمیت‌های از طرف آنها کار را دنبال کند، نشان‌دهنده این است که از حقوق مردم باید حراست شود، با این حال مسیر پیگیری مشکلات نیز باید مسیری باشد که با هماهنگی قوا مشکلات رسیدگی شود و رسیدگی‌های قضایی و همکاری‌های دستگاه‌ها بسیار ضروری است.

وی افزود: تشکیل این کمیته عملاً تکمیل‌کننده این هماهنگی‌ها و همکاری‌های میان ۳قوه در دستگاه‌های مختلف است. انشاا… برای باقی سپرده‌گذاران و سپرده باقیمانده برخی از سپرده‌گذاران نیز با تشکیل‌های هیأت‌های تسویه، مشکل حل خواهد شد.

 

نهاوندیان در پاسخ به این سؤال که چرا روند رسیدگی به سؤال تا این حد به طول انجامید و این‌که آیا رییس مجلس در این مسأله نقش داشته است، گفت: مهم این است که اقدامات اجرایی در این رابطه باید با سرعت و جدیت انجام می‌شد که الحمدا… انجام شد و اکنون در شرایط بسیار بهتری نسبت به گذشته قرار داریم.