طرح جدید ترافیک از نیمه اردیبهشت اجرا می‌شود؟

طرح جدید ترافیک از نیمه اردیبهشت اجرا می‌شود؟ گروه اجتماعی- طرح ترافیک، موضوعی که به رغم رسیدن به اولین روز اردیبهشت ماه همچنان لاینحل مانده و برای اولین بار طی سال‌های اخیر تمدید آن از فروردین ماه فراتر رفته است. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، بعد از پیروزی لیست امید در انتخابات شورای شهر تهران، مجموعه […]

طرح جدید ترافیک از نیمه اردیبهشت اجرا می‌شود؟

گروه اجتماعی- طرح ترافیک، موضوعی که به رغم رسیدن به اولین روز اردیبهشت ماه همچنان لاینحل مانده و برای اولین بار طی سال‌های اخیر تمدید آن از فروردین ماه فراتر رفته است.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، بعد از پیروزی لیست امید در انتخابات شورای شهر تهران، مجموعه شهرداری نیز با تغییر و تحولاتی روبه‌رو شد. قالیباف بعد از ۱۲ سال از شهرداری رفت و به جایش نجفی با انتخاب اعضای شورای شهر به عنوان شهردار منصوب شد. کسی که پیشتر سمت وزارت را نیز تجربه کرده بود و به دلیل رابطه خوبش با حسن روحانی، رییس‌جمهور بسیاری امید به بهبود وضعیت شهر تهران داشتند.

نجفی سر و سامان دادن به وضعیت حمل و نقل تهران را نیز یکی از برنامه‌های خود عنوان کرد و از طرح ترافیک جدید رونمایی کرد.

طرحی که بعد از دهه‌ها قرار است به شکلی جدید اجرا شود و معاون نجفی از برنامه‌های ویژه معاونت حمل و نقل شهرداری تهران برای حمل و نقل در کلان‌شهر پایتخت خبر داد.

براساس طرح ترافیک جدید، طرح قبلی لغو شد و قرار بر اصلاحات بسیاری در آن شد. این موضوع واکنش نهادهای تصمیم‌گیر را در پی داشت. پلیس تهران در ابتدا با این طرح مخالفت کرد و اجرای آن را با توجه به امکانات شهر تهران امکان‌پذیر ندانست.

پس از آن برخی از اعضای شورای شهر بودند که با اجرای آن مخالفت کردند و آن را طرحی خام برشمردند. برخی نیز از آن به عنوان منبعی برای درآمدزایی شهرداری نام بردند. در واقع طرح جدید نمی‌توانست بسیاری از سهمیه‌ها همچون سهمیه دکتر‌ها و… را از بین ببرد، بلکه تنها برای تعداد محدودی مزاحمت در رفت و آمد ایجاد می‌کرد. همین مسأله باعث شده بود تا بسیاری با اجرای عجولانه آن مخالفت کنند.

در نهایت با رایزنی‌های صورت گرفته بین مقامات ارشد شهرداری تهران با نهادهای مختلف از جمله دولت قرار بر اجرای آن شد اما با رفتن نجفی از شهرداری تهران، سرعت این فرایند کم و قرار شد اجرای طرح جدید ترافیک از ابتدای اردیبهشت انجام پذیرد. حال با ورود به دومین ماه سال، همچنان معضل اجرای این طرح پابرجاست.

۱۵ اردیبهشت؛ آغاز طرح جدید ترافیک

رییس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد که با توجه به درخواست شهرداری برای آماده‌سازی شرایط اجرای طرح ترافیک ٩٧، اجرای این طرح از نیمه اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

محمدرضامهماندار گفت: با توجه به درخواست شهرداری تهران برای مهیا کردن شرایط اجرای طرح ترافیک در سال جدید، اجرای طرح ترافیک از ١٥ اردیبهشت آغاز خواهد شد، لذا خودرو‌ها با مجوز سال گذشته می‌توانند تا نیمه اردیبهشت ماه در محدوده طرح ترافیک تردد کنند.

مهماندار با بیان این‌که در مورد عدم اجرای طرح ترافیک در روزهای پنجشنبه به زودی در شورای ترافیک تهران تصمیم‌گیری خواهد شد، گفت: تا اعلام نتیجه، طرح ترافیک و زوج و فرد همچون قبل از شنبه تا پنجشنبه اجرا خواهد شد.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا طرح جدید از نیمه اردیبهشت اجرا خواهد شد یا باز هم این طرح به تعویق می‌افتد؟!