استفاده ۷۰ درصدی از توان داخلی در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس

معاون وزیر نفت مطرح کرد استفاده ۷۰ درصدی از توان داخلی در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس گروه انرژی- معاون وزیر نفت گفت: چشم‌انداز تولید بنزین در کشور در پایان سال ۱۳۹۷ را ۱۰۵ میلیون لیتر اعلام کرد که از این میزان ۸۷ میلیون لیتر، بنزین تولیدی با استاندارد یورو۴ خواهد بود.   به گزارش خبرنگار اعزامی […]

معاون وزیر نفت مطرح کرد

استفاده ۷۰ درصدی از توان داخلی در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس

گروه انرژی- معاون وزیر نفت گفت: چشم‌انداز تولید بنزین در کشور در پایان سال ۱۳۹۷ را ۱۰۵ میلیون لیتر اعلام کرد که از این میزان ۸۷ میلیون لیتر، بنزین تولیدی با استاندارد یورو۴ خواهد بود.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی مناقصه‌مزایده به بندرعباس؛ علیرضا‌صادق‌آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده نفتی ایران در نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی اظهارکرد: چشم‌انداز کمی و کیفی تولید بنزین در کشور تا پایان امسال، تولید ١٠٥ میلیون لیتر بنزین است که ٨٧ میلیون لیتر آن یورو ٤ و ٥ خواهد بود

وی پیش‌بینی رشد مصرف بنزین در سال جاری را ٩ درصد عنوان کرد و گفت: در سال ٩٧ تمام پالایشگاه‌ها وارد فاز تعمیرات اساسی و نیمه‌اساسی می‌شود.

صادق‌آبادی تأکید‌کرد: برنامه تعمیرات طوری چیده شده که تأثیر کمی در متوسط تولید بنزین خواهد داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۲ میلیون لیتر بنزین یورو در پالایشگاه‌های اراک، تبریز، اصفهان، آبادان تولید می‌شود که متوسط تولید، ۲۸ میلیون لیتر است.

صادق‌آبادی از تولید بنزین یورو ۵ پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس خبر داد و گفت: ظرفیت تولید بنزین یورو ۵ حدود ۱۲ میلیون لیتر است. می‌توان گفت متوسط تولید حدود ۱۱٫۵میلیون لیتر است.

معاون وزیر نفت، تأکیدکرد: چشم‌انداز تولید بنزین در کشور در پایان سال ۱۳۹۷ را ۱۰۵ میلیون لیتر اعلام کرد که از این میزان ۸۷ میلیون لیتر، بنزین تولیدی با استاندارد یورو۴ خواهد بود.

 مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزود: متوسط تولید بنزین در ۳ ماهه آخر سال۹۶ به میزان ۷۸ میلیون لیتر بوده که نسبت به ۳ ماهه اول سال ۹۶ افزایش ۱۸ میلیون لیتری داشته است.

وی در رابطه به این‌که با توجه به شعار سال رهبر انقلاب و این‌که در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس چند درصد از توان داخلی استفاده شده است، اظهارکرد: حدود ۷۰ درصد از توان داخلی در این پالایشگاه استفاده شده است و سعی می‌کنیم که در مابقی طرح‌ها از توان داخلی استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت:

تلاش شبانه‌روزی همکاران و دوستان ما در اویکو به عنوان شرکت راه‌انداز پروژه بزرگ پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس ستودنی است و می‌توان گفت که با چنین تلاش و پشتکاری، هر جا که کار کنید، موفق خواهید شد.

 معاون وزیر نفت گفت: فاز یک پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس تثبیت شده، فاز ۲ در حال تکمیل است و فاز ۳ در نیمه اول سال ۹۷ به اتمام خواهد رسید.