رادیوی تصویری!

از رییس‌جمهور کرواسی تا قهرمان ووشوی ایرانی رادیوی تصویری! گروه اجتماعی- فینال جام‌جهانی روسیه؛ مراسم اهدای جام و ثبت تصاویری از صداوسیمای نظام جمهوری‌اسلامی که تاکنون سابقه نداشت. کالینداکیتاروویچ، رییس‌جمهور کرواسی درست لحظاتی بعد از آغاز مراسم اهدای مدال به بازیکنان فرانسه و کرواسی در آغوش تک‌تک بازیکنان دو تیم رفت و همچون یک مادر […]

از رییس‌جمهور کرواسی تا قهرمان ووشوی ایرانی

رادیوی تصویری!

گروه اجتماعی- فینال جام‌جهانی روسیه؛ مراسم اهدای جام و ثبت تصاویری از صداوسیمای نظام جمهوری‌اسلامی که تاکنون سابقه نداشت. کالینداکیتاروویچ، رییس‌جمهور کرواسی درست لحظاتی بعد از آغاز مراسم اهدای مدال به بازیکنان فرانسه و کرواسی در آغوش تک‌تک بازیکنان دو تیم رفت و همچون یک مادر آنان را در آغوش گرفت.

تابویی که شکست

برای کسانی که در این ۴۰سال انقلاب در ایران زندگی کردند و برنامه‌های صداوسیما را پیگیری می‌کردند، دیدن تصاویر در آغوش گرفتن یک مرد و زن نامحرم آن هم از رسانه ملی اتفاقی بود بی‌سابقه که تعجب همگان را برانگیخت. اتفاقی که بی‌شک مسبب آن صداوسیمایی که سریال‌های خارجی را به رغم پوشش‌های آنچنانی نشان می‌دهد اما حاضر نبود تماشاگران حاضر در مسابقات مختلف دنیا را نشان دهد. صداوسیمایی که پخش یک مسابقه والیبال را به دلیل وجود تماشاگران خاصش آنقدر با صحنه‌های تکراری پخش می‌کرد که بسیاری ندیدنش را به دیدنش ترجیح می‌دادند، در آن شب خاص تابویی بزرگ را شکست.

روز از نو روزی از نو!

پس از آن که پخش صحنه‌های در آغوش گرفتن بازیکنان و کادر فنی تیم‌های فینالیست جام‌جهانی توسط رییس‌جمهور کرواسی از تلویزیون ملی پخش شد، بسیاری گمان کردند که شاید صداوسیما از دوران خاصش فاصله گرفته باشد اما به ناگهان با پخش یک خبر همه چیز به روال سابق برگشت. شهربانومنصوریان دارنده ۳مدال طلای جهانی، یک مدال طلای جام‌جهانی اندونزی، یک نشان طلای آسیا و همچنین چندین قهرمانی کشوری در رشته ووشو شهربانو و خواهرش سهیلامنصوریان به رغم دعوت به صداوسیما از حضور در یک برنامه رادیویی به دلیل آنچه حراست صداوسیما پوشش نامناسب آنان خواند، منع شدند!

به خاطر پوشش، ما را به صداوسیما راه ندادند

شهربانومنصوریان قهرمان ووشوی زنان در این باره می‌گوید: «به رادیو ورزش دعوت بودیم اما متأسفانه ما را راه ندادند. برای این‌که می‌خواستیم در رادیو ورزش حاضر شویم، با لباس ورزشی برای مصاحبه رفتیم که به ما گفتند به خاطر پوشش نامناسب نمی‌توانید به داخل بروید. لباس ما کاملاً پوشیده بود و نمی‌دانم دلیل این کارشان چیست. ما در اتاق انتظار بودیم که گفتند حراست ایراد گرفته و باید بیرون بروید! » شهربانومنصوریان دلیل این اتفاق را ایراد گرفتن به پوشش خود و خواهرش عنوان کرده و تصویری هم از ظاهر آنها منتشر شده است.

مشکل از ناهماهنگی بوده نه پوشش!

سیدغلامرضامیرحسینی، مدیر رادیو ورزش درباره حاشیه‌های ایجاد شده مبنی بر جلوگیری از ورود خواهران منصوریان به این شبکه، ضمن ابراز عذرخواهی، توضیحاتی را ارایه داد. سیدغلامرضامیرحسینی درباره‌ گله شهربانو منصوریان – قهرمان ووشوی کشورمان گفته‌است: مورد به وجود آمده به هیچ وجه ربطی به حجاب خانم منصوریان نداشته، بلکه به دلیل ناهماهنگی است که میان عوامل دست‌اندرکار به وجود آمده و از این بابت عذرخواهی می‌کنیم. او با بیان این‌که صداوسیما حامی ورزشکاران ملی به ویژه بانوان قهرمان کشور بوده و هست، می‌گوید: گله خانم منصوریان را بر روی چشم می‌گذاریم و امیدواریم قهرمان کشورمان همواره حمایت‌های بی‌دریغ سازمان صداوسیما را به خاطر داشته باشند و این اتفاق را از ذهن پاک کنند.

واکنش عجیب رییس صداوسیما به رفتار بد با خواهران منصوریان

معصومه‌ابتکار، معاون زنان رییس‌جمهور در حساب توئیتری خود نوشت: ‌در مورد این اتفاق ناگوار در حاشیه دولت با علی‌عسگری (رییس سازمان صداوسیما) صحبت کردم. در جریان نبودند قول پیگیری دادند.

گل به خودی

حال سؤال این است که اصلاً ورزشکار اگر لباس ورزشی نپوشد، چه بپوشد؟ بر فرض محال این قهرمانان پوشش خوبی نداشتند، رادیو که قرار نبود تصویرشان را نشان بدهد! و سؤال مهم تر این که چگونه صداوسیما اجازه پخش در آغوش کشیدن تمامی بازیکنان تیم‌های فرانسه و کرواسی را در آغوش یک نامحرم می‌دهد، اما اجازه حضور در یک برنامه رادیویی را از یک بانوی ایرانی می‌گیرد؟! البته شاید رادیوی ملی، تصویری شده باشد!