اجباری شدن صندلی کودک برای کاهش صدمات کودکان

آخرین راهکار پلیس برای قشر آسیب‌پذیر اجباری شدن صندلی کودک برای کاهش صدمات کودکان زهراقره‌داغی- کودکان قشر آسیب‌پذیرتر سوانح رانندگی هستند. قشری که با توجه به عدم استخوان‌بندی محکم در تصادفات رانندگی بیش‌ترین آسیب را می‌بینند؛ خصوصاً این که بسیاری از آنان به خاطر نبستن کمربندایمنی آسیب‌های جدی دیده‌اند و بعضاً جان خود را از […]

آخرین راهکار پلیس برای قشر آسیب‌پذیر

اجباری شدن صندلی کودک برای کاهش صدمات کودکان

زهراقره‌داغی- کودکان قشر آسیب‌پذیرتر سوانح رانندگی هستند. قشری که با توجه به عدم استخوان‌بندی محکم در تصادفات رانندگی بیش‌ترین آسیب را می‌بینند؛ خصوصاً این که بسیاری از آنان به خاطر نبستن کمربندایمنی آسیب‌های جدی دیده‌اند و بعضاً جان خود را از دست داده‌اند، همین دلایل باعث شد تا دومین یادبود قربانیان سوانح ترافیکی کشور برگزار شود.

۸ درصد از جان‌باختگان سوانح رانندگی کودکانند

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، سردارتقی‌مهری، رییس پلیس راهورناجا در این همایش گفت: حدود ۸درصد از جان‌باختگان سوانح رانندگی کودکان هستند و به دنبال اجباری کردن استفاده از صندلی کودک در خودرو‌ها هستیم. یکی از اقداماتی که پلیس برای ارتقای فرهنگ ترافیک، کاهش تصادفات و پیشگیری از وقوع حوادث جاده‌ای دنبال می‌کند برگزاری چنین مراسم‌هایی است. برابر آمار پزشکی‌قانونی از سال ۸۴ تاکنون حدود ۴میلیون‌و۳۰۰ هزار کشته و مجروح در سوانح جاده‌ای داشته‌ایم که از این تعداد، ۲۷۷هزار نفر مربوط به کشته‌های جاده‌ای است. یکی از قشرهایی که در تصادف‌های جاده‌ای بیش‌ترین آسیب را می‌بینند؛ کودکان هستند از این‌رو معتقدیم برگزاری چنین مراسم‌هایی در ارتقای فرهنگ ترافیک و کاهش آسیب‌های جاده‌ای مؤثر است. وی خطاب به همه شهروندان به ویژه رانندگان توصیه کرد: رانندگی توأم با احتیاط و آرامش باید رویکرد همه رانندگان باشد و همه باید برای ارتقای فرهنگ ترافیک تلاش کنند.

تصادفات اولین علت مرگ کودکان ۱۵ تا ۱۷ ساله است

پیرحسین‌کولیوند، سرپرست سازمان اورژانس کشور نیز در این همایش با بیان این مطلب که از ابتدای سال تاکنون ۷هزار نفر در حوادث و سوانح جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند، گفت: اولین علت مرگ کودکان ۱۵ تا ۱۷ساله حوادث رانندگی است. ما با دو مدل قربانی کودک در حوادث ترافیکی مواجه هستیم. گروه اول کودکانی هستند که به‌طور مستقیم و ناخودآگاه دچار حادثه و عارضه شده و یا جان خود را از دست داده‌اند و خودشان هیچ گناه و تقصیری نداشته‌اند. در رنج سنی ۱۵ تا ۱۷ سال اولین علت مرگ را حوادث رانندگی به خود اختصاص داده؛ سومین علت مرگ ۱۰ تا ۱۴ ساله‌ها و چهارمین علت مرگ ۵ تا ۹ ساله‌ها حوادث رانندگی است. ‌دسته دوم کودکانی هستند که به‌طور غیرمستیم قربانی شدند، یعنی پدر یا مادر، یا خواهر یا برادر، یا دوست یا هم‌بازی خود را در اثر تصادف از دست داده‌اند که تا مدت‌‌ها و برخی تا آخر عمر دچار مشکل خواهند شد. بعد از دست دادن سرپرست خانوار در تصادف، ‌کودک دچار نوساناتی در زندگی می‌شود. تعداد زیادی از کودکان نیز در حوادث مصدوم و مجروح می‌شوند؛ برای برخی نیز عوارض تصادف تا آخر عمر باقی مانده و زندگی و رشدشان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و تا آخر عمر نیاز به خدمات حمایتی و توانبخشی دارند. باید با ارتقای آموزش و فرهنگسازی از قربانی شدن و مصدومیت‌ها بکاهیم. همچنین به دنبال مصدومیت افراد در حوادث رانندگی جدا از مسایل اقتصادی، روانی و اجتماعی، خانواده نیز تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.