بیمه سلامت در انتظار دریافت ۵۰۰ میلیون یورو

بیمه سلامت در انتظار دریافت ۵۰۰ میلیون یورو هانیه قنادزاده‌ـ بیمه سلامت؛ بیمه‌ای که از سال ۹۱ و با هدف یکسان کردن خدمات بیمه پایه سلامت تشکیل شد تا به این ترتیب خدمات بیمه پایه سلامت به‌طور یکسان به تمام مردم در قالب یک سازمان ارایه شود. بیمه‌ای که مسؤولان تشکیل آن را یکی از […]

بیمه سلامت در انتظار دریافت ۵۰۰ میلیون یورو

هانیه قنادزاده‌ـ بیمه سلامت؛ بیمه‌ای که از سال ۹۱ و با هدف یکسان کردن خدمات بیمه پایه سلامت تشکیل شد تا به این ترتیب خدمات بیمه پایه سلامت به‌طور یکسان به تمام مردم در قالب یک سازمان ارایه شود. بیمه‌ای که مسؤولان تشکیل آن را یکی از بزرگ‌ترین اصلاحات نظام رفاه اجتماعی کشور می‌دانند. دیروز طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت میزبان خبرنگاران بود تا آخرین تحولات مربوط به این سازمان را تشریح کند.

توزیع یک‌هزار میلیارد تومان به مراکز طرف قرارداد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در این نشست خبری از پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد تومان از بدهی سازمان به ارایه‌کنندگان خدمات سلامت تا پایان هفته خبر داد. وی گفت: به این ترتیب در پرداخت مطالبات بخش دولتی به مهرماه و در بخش خصوصی در بخشی از استان‌ها به مرداد و در برخی دیگر به شهریورماه می‌رسیم. امیدواریم همان‌طور که سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل تاکنون حمایت کرده‌اند، بتوانیم نظم پرداخت‌ها را ادامه دهیم و در ۵ ماه باقی مانده از امسال نیز به تعهد خود عمل کنیم. موهبتی با بیان این‌که از ابتدای امسال پرداخت‌ها به ارایه‌کنندگان خدمات سلامت از سوی سازمان بیمه سلامت منظم شده است، افزود: بر ادامه این روند اصرار داریم و امیدواریم روندی پیش نیاید که باعث برهم خوردن این نظم شود. مدیریت هزینه کار ماست و از طرفی هم قول داده‌ایم که پول‌های تخصیص یافته، در حسابمان معطل نماند.

نوربخش، مدیری خستگی‌ناپذیر بود

طاهر موهبتی ضمن تسلیت درگذشت دکترنوربخش، مدیرعامل فقید سازمان تأمین اجتماعی و دکترتاج‌الدین، معاون پارلمانی این سازمان در سانحه تصادف، از خاطرات خود با مرحوم نوربخش از سال ۶۷ و سال‌های جنگ و عملیات مرصاد، فعالیت در جهاددانشگاهی، تأمین اجتماعی و… یاد کرد و وی را مدیری خستگی‌ناپذیر خواند و رحمت الهی را برای وی خواستار شد.

مصوبه دولت برای بیمه سلامت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت همچنین درباره سرانجام بحث تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو به بیمه سلامت برای پرداخت بدهی‌های دارویی، تجهیزاتی و خدماتی و… گفت: تخصیص این مبلغ ظرفیت خوبی برای حوزه سلامت ایجاد می‌کند. چهارشنبه گذشته دولت در این زمینه مصوبه‌ای داشت و امیدواریم با عنایت صندوق توسعه، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، سریع‌تر این وجه به حوزه سلامت تزریق شود. موهبتی افزود: اولویت سازمان در توزیع این مبلغ نیز به ترتیب دارو، تجهیزات و سایر مطالبات در بخش دولتی و خصوصی است.

بیمه سلامت در برنامه پنجم توسعه

گفتنی است، توسعه نظام بیمه سلامت کشور، یکی از مهم‌ترین فرامین مورد تأکید در سیاست‌های کلی مقام‌معظم‌رهبری، قانون برنامه پنجم توسعه و یکی از اهداف اصلی حوزه رفاه اجتماعی و سازمان بیمه سلامت ایران است. به همین منظور، با تشکیل سازمان بیمه سلامت، یکی از بزرگ‌ترین اصلاحات نظام رفاه اجتماعی کشور، در زمینه بحث سلامت و درمان تمام افراد جامعه به عهده این سازمان واگذار شد.

کاهش مخاطرات مالی با گسترش و توسعه بیمه همگانی

سازمان بیمه سلامت ایران، مأموریت دارد برای کاهش مخاطرات مالی با گسترش و توسعه بیمه همگانی پایه سلامت، امکان بهره‌مندی عادلانه از خدمات مطلوب و اثربخش و زمینه حفظ و ارتقای سلامت را برای همه جامعه تحت پوشش فراهم کند. به این ترتیب همه جمعیت هفتاد و پنج میلیونی کشور از یک بیمه پایه‌ای درمان برخوردار می‌شوند و دیگر فردی فاقد پوشش بیمه درمان در کشور نخواهد بود. سازمان بیمه سلامت، مأمور شد تا اقدامات لازم را به منظور تمرکز تمام امور بیمه سلامت در سازمان از طریق تجمیع سریع بیمه‌های درمانی تمام صندوق‌های موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۵ قانون محاسبات عمومی کشور با رعایت مفاد ماده ۳۸ قانون برنامه توسعه به انجام برساند.