رونق تولید، توسعه اکتشاف و افزایش فروش مس هدف‌گذاری شود

غریب‌پور: رونق تولید، توسعه اکتشاف و افزایش فروش مس هدف‌گذاری شود گروه زمین و معدن ایران با داشتن ذخایر غنی از کانسارهای مس ظرفیت زیادی برای توسعه این بخش دارد. با توجه به اینکه مس نقش مهمی در توسعه اقتصادی جامعه ایفا می‌کند و در واقع صنعت مس نیز با برخورداری از پتانسیل خوب معدنی، بیش […]

غریبپور: رونق تولید، توسعه اکتشاف و افزایش فروش مس هدف‌گذاری شود

گروه زمین و معدن

ایران با داشتن ذخایر غنی از کانسارهای مس ظرفیت زیادی برای توسعه این بخش دارد. با توجه به اینکه مس نقش مهمی در توسعه اقتصادی جامعه ایفا می‌کند و در واقع صنعت مس نیز با برخورداری از پتانسیل خوب معدنی، بیش از ۴۰سال تجربه فعالیت‌های اکتشافی و بهره‌برداری از معادن و کارخانه‌های مس، نیروی‌انسانی مجرب، بومی‌سازی بسیاری از فرآیندهای تولید و ساخت تجهیزات، برخورداری از محصول باکیفیت و با برند شناخته‌شده جهانی و… می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند و به یکی از عمده‌‌‌ترین منابع ارزآور کشور تبدیل شود. در نتیجه توجه به این صنعت امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر تلقی می‌شود. البته باید به این نکته توجه داشت می‌توان با تکمیل زنجیره تولید و ایجاد محصولات با ارزش‌افزوده بیشتر، نقش این صنعت را در اقتصاد کشور پررنگ‌تر کرد.

با توجه به همین امر و بازنشستگی محمدرضا بنی‌اسدی‌راد، مدیرعامل پیشین شرکت ملی مس طی حکمی از سوی خداداد غریب‌پور، رییس هیأت‌عامل ایمیدرو، اردشیر سعدمحمدی به عنوان مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران انتخاب شد. وی بیستمین مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران محسوب می‌شود.

رییس هیأت‌عامل ایمیدرو در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت ملی مس ایران، گفت: رونق تولید، توسعه‌اکتشاف و افزایش فروش تا یک میلیارد دلار در شمار برنامه‌های مدیریت جدید شرکت ملی مس ایران قرار بگیرد.

غریب‌پور افزود: با توجه به هدف‌گذاری فوق، انتظار است فروش حداقل ۸۰۰ میلیون دلار در شرکت مس محقق شود.

رییس هیأت عامل ایمیدرو با بیان اینکه در حال‌حاضر ارزش بازار سرمایه شرکت مس حدود ۳۱هزار میلیارد تومان است، یادآور شد: P/E (نسبت قیمت به درآمد هر سهم) شرکت ملی صنایع مس ایران در محدوده ۶٫۲۶ قرار دارد که این نسبت، عدد بسیار برجسته‌ای برای یک شرکت بزرگ با فروش بالا در بورس است.

به گفته وی وضعیت سهام و P/E شرکت مس به گونه‌ای است که جذابیت بالا و ارزنده‌ای برای بازار سرمایه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شرکت ملی مس نقش کلیدی در فعالسازی معادن کوچک، بهره‌وری عوامل تولید، ارتقای سطح تکنولوژی و همچنین ایفای نقش مسؤولیت‌های اجتماعی دارد. بدون شک تحقق این مقوله‌ها در شرکت مس مورد توجه مدیریت جدید نیز قرار خواهد گرفت.

رییس هیأت‌عامل ایمیدرو با بیان اینکه شرکت مس در اقتصاد کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: به دنبال بازنشستگی اسدی‌راد، انتخاب مدیری متخصص، آگاه و عالم در اولویت قرار داشت که خوشبختانه مدیرعامل جدید شرکت مس دارای این ویژگی‌هاست و سوابق درخشان وی در حوزه معدن و صنایعمعدنی گواه این مدعاست.

انگیزه بالاو توانایی معاون سابق ایمیدرو

وی با تأکید بر اینکه توانایی و انگیزه بالاي مدیرعامل جدید این مجموعه، دستیابی به اهداف را سرعت خواهد بخشید، عنوان کرد: امیدواریم مدیریت جدید شرکت مس با همفکری ذی‌نفعان و استفاده از ظرفیت‌های موجود، برگ زرین دیگری در عرصه خدمت به کشور به ثبت برساند.

معاون وزیر صنعت، معدن‌وتجارت با اعلام اینکه نیروی انسانی نجیب و سختکوش، جزو سرمایه‌های شرکت ملی مس به شمار می‌رود، افزود: بزرگ‌‌ترین سرمایه شرکت، نیروی انسانی آن است و به‌طور حتم این مزیت، دستیابی به اهداف را ممکن خواهد کرد.

توسعه زیرساخت و کمک‌رسانی به سیلزدگان

وی با اشاره به اقدامات مؤثر شرکت مس طی ماه‌های گذشته، گفت: توسعه زیرساخت‌ها و کمک‌رسانی به هموطنان سیلزده از جمله اقدامات مؤثر و مثال‌زدنی این مجموعه طی ماه‌های گذشته بوده است.

قدردانی از اقدامات مدیرعامل سابق

غریب‌پور ضمن قدردانی از خدمات مدیرعامل سابق شرکت ملی مس، اظهار کرد: بزرگ‌‌ترین افتخار برای مدیران، خوشنام بودن و عاقبت‌به‌خیری است که بنی‌اسدی‌راد به واقع از این ویژگی برخوردار و از مدیران شایسته کشور است. به گفته غریب‌پور، اسدی‌راد در طول مدیریت خود در این مجموعه، اقدامات قابل‌قبولی به‌جای گذاشت.

هوشمندسازی سیستم مالی و ایجاد شرایط جدید سرمایه‌گذاری؛ اولویت‌های شرکت مس

همچنین در این مراسم اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران اولویت‌های جدید شرکت ملی صنایع مس ایران را این گونه اعلام کرد.، ارتقا سطح دانش، استاندارد‌سازی و به روزرسانی امور با توجه به تغییرات جهانی هوشمند‌سازی سیستم مالی و تغییر ساختار واحدها، از جمله اولویت‌های این شرکت خواهد بود.

سعدمحمدی توجه به صنایع بالا و پایین دست مس را از دیگر برنامه‌های خود دانست و افزود: این مجموعه باید شرایط جدید را برای سرمایه‌گذاری جدید فراهم کند.

وی “تولید” را به عنوان محور اصلی برنامه‌های شرکت مس اعلام کرد و گفت: بحث ارتقا سطح سهام شرکت در بورس از وظایف جدی ما خواهد بود که باید به صورت علمی و فنی صورت بگیرد.

سعد محمدی گفت: در حال حاضر ۴۶۰ هزار تن ظرفیت کاتد در شرکت مس وجود دارد و میزان کنسانتره تولیدی یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن است و برای تولید ۴۶۰ هزار تن کاتد مس، نیاز به یک‌ میلیون ۸۰۰ هزار تن کنسانتره داریم.

وی با اعلام اینکه شرکت مس تنها شرکتی است که مواد معدنی در اختیار خودش است گفت: با این تعریف، بحث توازن در تولید از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران با بیان اینکه گردش مالی صنایع معدنی و معادن دنیا ۲۲۰۰ میلیارد دلار است افزود: مس جزو ۷ عنصری است که ۶ درصد از گردش مالی در دنیا را به خود اختصاص داده است.