افتتاح ۷ طرح عمرانی اهدایی پتروشیمی ها با سرمایه‌گذاری ۳۷ میلیارد ریالی

افتتاح ۷ طرح عمرانی اهدایی پتروشیمی ها با سرمایه‌گذاری ۳۷ میلیارد ریالی  هفت طرح عمرانی اهدایی پتروشیمی به شهرستان بندر ماهشهر با ۳۷ میلیارد ریال سرمایه کلنگ‌زنی شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، استاندار خوزستان در هفته گذشته با حضور در شهرستان بندر ماهشهر چندین طرح و پروژه را افتتاح و کلنگ‌زنی کرد. براساس این گزارش هفت […]

افتتاح ۷ طرح عمرانی اهدایی پتروشیمی ها با سرمایه‌گذاری ۳۷ میلیارد ریالی 

هفت طرح عمرانی اهدایی پتروشیمی به شهرستان بندر ماهشهر با ۳۷ میلیارد ریال سرمایه کلنگ‌زنی شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، استاندار خوزستان در هفته گذشته با حضور در شهرستان بندر ماهشهر چندین طرح و پروژه را افتتاح و کلنگ‌زنی کرد.

براساس این گزارش هفت طرح از جمله طرح‌هایی هستند که پتروشیمی‌های منطقه ویژه بخشی از اعتبار ساخت آنها را تأمین کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی که در این مراسم حضور داشت گفت: شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در راستای انجام مسؤولیت اجتماعی خود در این مقطع اعتبار مورد نیاز برای ساخت چندین مرکز ورزشی در سطح شهرستان را تأمین کرده است.

سیدامید شهیدی‌نیا همچنین اظهار کرد: برای این طرح‌ها در مجموع ۳۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری تخصیص داده شده است که علاوه بر آن شرکت پتروشیمی مارون به صورت جداگانه هفت‌میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال را جهت ساخت و توسعه مدرسه در شهر ماهشهر اختصاص داده است.

وی افزود: این میزان بخشی از مسؤولیت اجتماعی سال ۹۷ شرکت‌های پتروشیمی در قبال جامعه بوده است و ما امیدواریم بتوانیم در سال ۹۸ هرچه بیشتر شاهد رشد شاخص‌های توسعه در شهرستان باشیم.

لازم به ذکر است، شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در سال گذشته ۱۷۰ میلیارد ریال جهت ایفای نقش مسؤولیت اجتماعی خود برای شهرستان اختصاص داده است.

استاندار خوزستان در حاشیه افتتاح و کلنگ‌زنی چندین پروژه عمرانی در شهرستان بندرماهشهر، گفت: شهرستان بندرماهشهر به‌طور خدادادی ظرفیت‌ها و استعدادهای بی‌نظیری دارد و بخشی از این استعداد‌ها مربوط به وجود صنعت پتروشیمی در این شهرستان است. صنعتی که در این شهرستان وجود دارد در کمتر جای کشور دیده می‌شود و زیرساخت‌های موجود آن و آنهایی که به‌واسطه توسعه فازدوم منطقه ویژه، در حال ایجاد کردن آنهاست، بسیار ارزشمند هستند و پتانسیل‌های این شهرستان را افزایش می‌دهد.

شریعتی افزود: انتظار این است که این ظرفیت‌ها به توسعه کشور کمک کند و وقتی این ظرفیت‌ها وجود دارد طوری در دل مردم جا باز کند که مردم خودشان پذیرای این شرایط باشند. اگر نتوان با اجرای صحیح مسؤولیت‌های اجتماعی تعامل مناسبی بین تکنولوژی و اجتماع ایجاد کرد، ممکن است مردم فقط عوارض تکنولوژی را ببینند و از آن دوری کنند.

براساس گزارش سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، وی درخصوص ضرورت انجام مسؤولیت‌های اجتماعی، گفت: زمانی در دنیا وقتی صنایع بزرگ در جایی مستقر می‌شدند، صرفاً به سود خود فکر کردند و لذا مشاهده کردند که مسایلی رخ داد؛ این برای آنها تجربه شد و پس از آن مسؤولیت اجتماعی در صنایع دنیا شکل گرفت و این مسأله خودش را به عنوان یک ضرورت و الزام جدایی‌ناپذیر صنعت تثبیت کرد. این تجربه‌ای شد که در هر جای دنیا وقتی صنعتی ایجاد می‌شود، همراه با آن یکسری خدمات و مسؤولیت اجتماعی به مردم آن منطقه داده شود.

غلامرضا شریعتی خاطر نشان کرد: این امر رابطه خوب و ارزشمندی را بین جامعه و صنعت شکل می‌دهد. جامعه و صنعت باید به امنیت یکدیگر بیفزایند؛ صنعت باید با انجام این سرمایه‌گذاری اجتماعی به سطح فرهنگ عمومی بیفزاید و شرایط را برای تولید بیشتر در جامعه خودش فراهم کند.

وی افزود: در چند سال گذشته با حضور شهیدی‌نیا در رأس تیم مدیریتی شورای راهبردی در کنار سایر مسؤولین شهری، مسؤولیت اجتماعی با جدیت و گستردگی بیشتری دنبال شده و روند صعودی داشته است. مردم وقتی اکنون مدارس، سالن‌های ورزشی و خدمات مختلف را در این سطح گسترده می‌بینند، رابطه بهتر و مناسب‌تری با صنعت برقرار می‌کنند.