دور زدن پتروشیمی‌ها در حیات خلوت تبهکاران اقتصادی

دور زدن پتروشیمی‌ها در حیات خلوت تبهکاران اقتصادی  مجرمان پرونده ۶۸ میلیارد تومانی نقره‌داغ شدند گروه پتروشیمی- این روز‌ها سوءاستفاده‌کنندگان و دلالان عرصه را برای جولان و تاخت‌وتاز خود باز می‌بینند و با هموار کردن شرایط ارتکاب جرم پول‌های هنگفتی را به جیب بزنند. صنعت پتروشیمی نیز از سیاهه این فسادهای مالی جا نمانده است […]

دور زدن پتروشیمی‌ها در حیات خلوت تبهکاران اقتصادی

 مجرمان پرونده ۶۸ میلیارد تومانی نقره‌داغ شدند

گروه پتروشیمی- این روز‌ها سوءاستفاده‌کنندگان و دلالان عرصه را برای جولان و تاخت‌وتاز خود باز می‌بینند و با هموار کردن شرایط ارتکاب جرم پول‌های هنگفتی را به جیب بزنند. صنعت پتروشیمی نیز از سیاهه این فسادهای مالی جا نمانده است و مجرمان کام این بخش و شرکت‌های فعال در این زمینه را حسابی تلخ کرده‌اند. همین چند روز گذشته بود که قاضی مسعودی‌مقام از دو پرونده‌ای در بخش پتروشیمی رونمایی کرد که یکی از پرونده‌های مذکور ۲۶ و دیگری ۱۱ متهم دارد. اخلال در نظام تولیدی و اقتصادی کشور به شدت در حال همه‌گیر شدن است و مانند ویروسی خطرناک درحال نفوذ به ریشه و کنه صنایع است.

اما در پرونده دیگری که اخیراً زیر ذره‌بین قضات قرار گرفته گویای یک ماجرای تبانی در حیات خلوت تبهکاران اقتصادی است. ثبت چندین شرکت صوری و اقدام برای خرید مواد پتروشیمی در بورس با قیمتی پایین و ما به ازای آن فروش مواد با قیمتی بالاتر که ماحصل آن یک رقم هنگفت به میزان ۶۸ میلیارد تومان را خلق کرده است تا به حساب این دلالان اقتصادی واریز شود.

‌مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز از دستگیری متهم پرونده تخلف پتروشیمی خبر داد و گفت: در این پرونده متهمین با ایجاد شرکت‌های صوری و ثبت‌نام در سامانه بهین‌یاب بورس، مواد پتروشیمی را که عمده مواد واحدهای تولیدی پایین‌دست است را خریداری و به قیمت بالاتر به فروش می‌رساند.

علی‌اکبر مختاری با اشاره به تشکیل یک پرونده تخلف پتروشیمی در شعبه هفتم تعزیرات حکومتی استان البرز به ایسنا گفت: این پرونده از سوی سازمان صنعت،معدن‌وتجارت استان البرز به ارزش ۶۸۰ میلیارد ریال و مقدار بیش از ۱۱ تن مواد پتروشیمی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی درخصوص نحوه تخلف در این پرونده اضافه کرد: این شرکت تعاونی در هشت ماهه اول سال ۹۷ از طریق کارگزاری بورس واگذار شد اما به جای عمل به تعهدات خود در قبال شرکت‌های وابسته، مرتکب تخلف شده و متهمین با ایجاد شرکت‌های صوری و ثبت‌نام در سامانه بهین‌یاب بورس، مواد پتروشیمی را که عمده مواد واحدهای تولیدی پایین‌دست است را خریداری و به قیمت بالاتر به فروش می‌رساند.

مختاری با بیان اینکه عامل اصلی این پرونده توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج) دستگیر شده است، گفت: این فرد پس از دستگیری با قرار وثیقه میلیاردی روانه زندان شد.

وی در پایان اعلام کرد: سایر افراد دخیل در این پرونده نیز شناسایی شده‌اند که در صورت عدم حضور در وقت رسیدگی حسب احضاریه ارسالی آنها نیز بازداشت خواهند شد.