خودرو‌های برتر در خدمت پلیس

فرمانده ناجا اعلام کرد خودرو‌های برتر در خدمت پلیس     مهدی قره‌داغلی- فرمانده نیروی انتظامی‌با اشاره به اینکه به دنبال نوسازی و به‌روز کردن ناوگان خودرویی، تجهیزاتی و دست‌افزاری خود هستیم، خبر از ورود بیش از ۴۰۰ دستگاه خودروی مجهز برای مسیرهای اصلی به ناوگان پلیس راهور داد و گفت: به زودی تعداد بیشتری […]

فرمانده ناجا اعلام کرد

خودرو‌های برتر در خدمت پلیس  

 

مهدی قره‌داغلی- فرمانده نیروی انتظامی‌با اشاره به اینکه به دنبال نوسازی و به‌روز کردن ناوگان خودرویی، تجهیزاتی و دست‌افزاری خود هستیم، خبر از ورود بیش از ۴۰۰ دستگاه خودروی مجهز برای مسیرهای اصلی به ناوگان پلیس راهور داد و گفت: به زودی تعداد بیشتری خودرو به مجموعه پلیس وارد خواهد شد.

سردار حسین اشتری در رزمایش طرح ترافیکی زمستان سال۹۸ افزود: یکی از ارزشمندترین اقداماتی که می‌توان انجام داد، نجات جان انسان‌هاست و تمام دست‌اندرکاران طرح زمستانه امروز برای نجات جان انسان گردهم آمده‌اند که این اقدام ارزشمندی است.

وی در مورد خودروهای جدید پلیس نیز گفت: مجموعه نیروی انتظامی‌باید از بهترین خودروها در اجرای مأموریت استفاده کند. در دنیا هم به همین شکل است و پلیس کشورها بهترین خودروها را در اختیار دارند. در این میان خودروهای داخلی در اولویت ما هستند و خودروهای خارجی نیز با مجوز نیروهای مسلح و از سوی وزارت دفاع برای ما تأمین شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی‌تصریح کرد: علی‌رغم افزایش چند برابری خودروها و ترددها آمار جان‌باختگان ما در سال‌های اخیر کاهش بسیاری داشته است.

اشتری با تأکید بر اینکه تمام دستگاه‌ها و به ویژه دولت باید برای کاهش تصادفات رانندگی و کاهش تلفات اقدام کنند، گفت: باید عوامل بروز تصادفات برطرف شود. درست است که در رتبه نخست عامل انسانی قرار دارد، اما صنعت خودرو، وضعیت راه‌ها، دستگاه‌های امدادی و… نیز مؤثر هستند. بعد از عامل انسانی مهم‌ترین عامل تصادفات، بحث جاده‌هاست و ما باید جاده‌های استاندارد با علائم استاندارد داشته باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی‌از کاهش ۱۰درصدی تصادفات رانندگی از آغاز سال‌جاری تاکنون خبر داد و گفت: جمع تصادفات ما ۱۰ درصد کاهش داشته است. همچنین از طرح نوروز به این سمت جان باختگان نیز سه درصد کاهش داشته است و در عین حال آمار تردد نیز رشد ۲٫۵ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم و طی برنامه‌ریزی‌های ما باید طی چند سال آینده تصادفات و به‌خصوص تلفات ناشی از حوادث رانندگی کاهش چشمگیری پیدا کند. ما نیز تمام ظرفیت‌هایمان را در این راستا در نظر گرفته‌ایم.

اشتری در ادامه سخنانش به مسأله ترافیک اشاره کرد و گفت: موضوع ترافیک یک موضوع ملی است. برخی افراد تصور نکنند که اگر ترافیک افزایش یافته یا تصادفی پیش آید صرفاً نیروی انتظامی ‌باید پاسخگو باشد. همه دستگاه‌ها مسؤول‌ هستند و وظیفه دارند. البته که نیروی انتظامی‌خود را موظف دانسته و به وظایف خود عمل می‌کند.

وی اضافه کرد: البته لازم می‌دانم که از همکاری‌های وزارت راه‌وشهرسازی تشکر کنم. نیروی انتظامی‌نقاط حادثه‌خیز را به شکل مکتوب به این وزارتخانه اعلام کرد و جناب وزیر راه‌وشهرسازی نیز به ما قول دادند که این مسأله را حل کنند و برخی از نقاط نیز اصلاح شده است که لازم است از آنها تشکر کنم.

فرمانده نیروی انتظامی‌در بخش دیگری از سخنانش به استفاده از تجهیزات روز و هوشمندسازی پلیس اشاره کرد و گفت: در راستای هوشمندسازی پلیس گام‌های خوبی را برداشته‌ایم و امروز پلیس در مسیر هوشمندسازی حرکت می‌کند. در این میان یکی از یگان‌های پیشرو در هوشمندسازی پلیس راهور بوده است.

اشتری ادامه داد: استفاده از تبلت برای مأموران به منظور کاهش تخلفات، استعلام سریع خودروها و برخورد با دیگر تخلفات احتمالی از دیگر اقداماتی است که در پلیس راهور آغاز شده است. این تجهیزات که آزمایش‌های اولیه آن نیز انجام شده است سرعت عمل مأموران در ارائه خدمات به شهروندان را نیز افزایش خواهد داد.

وی تجهیز گشت‌های پلیس راهور به سامانه‌های ردیاب لحظه‌ای را نیز یکی دیگر از اقدامات پلیس راهور برشمرد و گفت: ما هر مقدار که از تجهیزات روز و سامانه‌های هوشمند استفاده کنیم قطعا می‌تواند جایگزین مناسبی برای نیروی انتظامی‌و افزایش خدمات به مردم شود.

وی در مورد تعداد دوربین‌های ثبت تخلفات در جاده‌ها ادامه داد: در این زمینه توافقاتی میان پلیس و وزارت راه‌وشهرسازی امضاء شده و امیدواریم که با کمک دولت تا پایان امسال این دوربین‌ها در جاده‌ها نصب شود.

 وی در پاسخ به پرسشی درباره سهمیه‌بندی بنزین در خودروها نیز گفت: همان تأثیری که در جامعه گذاشته است، سهمیه‌بندی بنزین بر روی پلیس و خودروهای پلیس نیز داشته است.

اشتری در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت بودجه نیروی انتظامی‌در لایحه بودجه سال ۹۹ نیز اظهار کرد: نیاز واقعی ما در این بودجه هنوز تصویب نشده است و ما در حال رایزنی با دولت و مجلس و دیگر مسؤولان مربوطه هستیم که بتوانیم اقداماتمان را در این زمینه انجام دهیم، البته مردم نگران نباشند و ما تحت هر شرایطی خدماتمان را ارائه خواهیم داد.