نقش پررنگ مناقصات در آبادانی شهرستان فردیس

افزایش روزافزون جمعیت در شهرهای حومه پایتخت نقش پررنگ مناقصات در آبادانی شهرستان فردیس گروه اجتماعی- با انفجار جمعیت تهران در دهه ۸۰ شهرهای حومه تهران ایجاد شدند؛ شهرهایی که ابتدا به آن خوابگاه ساکنان تهران گفته می‌شد اما به تدریج آن قدر جمعیت به خود دیدند که تبدیل به استان شدند! کرج نخستین شهری […]

افزایش روزافزون جمعیت در شهرهای حومه پایتخت

نقش پررنگ مناقصات در آبادانی شهرستان فردیس

گروه اجتماعی- با انفجار جمعیت تهران در دهه ۸۰ شهرهای حومه تهران ایجاد شدند؛ شهرهایی که ابتدا به آن خوابگاه ساکنان تهران گفته می‌شد اما به تدریج آن قدر جمعیت به خود دیدند که تبدیل به استان شدند! کرج نخستین شهری بود که همجوار تهران رشد کرد و آن قدر بزرگ شد که در دولت قبل به استان تبدیل گردید. اما رشد جمعیتی متوقف نشد تا اینکه شهرهایی در اطراف کرج نیز پدید آمد. یکی از این شهرها فردیس بود. شهری که در سال ۹۲ پایه‌گذاری شد. شهری که اکنون به لطف برگزاری مناقصات به پیشرفت قابل‌توجهی نیز رسیده است و شهردار فردیس از نصب بنر مناقصات شهری در این شهر خبر داده است.

شهری با نیم میلیون جمعیت!

شهری که هنوز یک دهه هم از زمان ایجاد شدنش نگذشته است اکنون بیش از نیم میلیون نفر جمعیت دارد. همچنین فردیس پنجمین شهرستان کرج است و در سال ۹۲ فردیس از کرج جدا و به شهرستان تبدیل شد. مهم‌ترین بخش فردیس خیابان اصلی آن است که شامل فلکه یک تا پنج می‌باشد. بنابر گزارش‌ها بافت این منطقه اغلب فرسوده است و به زمان پیروزی انقلاب باز می‌گردد. رهبر انقلاب در گفته‌های خود بارها از محله فردیس یاد کرده‌اند. این محله امروزه دارای زیرساخت‌های خوبی است تا جایی که سه درصد از ساخت‌وساز کشور در سال ۸۳ در فردیس بوده است و خانه‌های ویلایی در حال تبدیل‌شدن به آپارتمان‌ها هستند.

نقش پیمانکاران در آبادانی فردیس

پیمانکاران همواره نقش به‌سزایی در آبادانی کشور دارند و ساخت‌وساز شهرک‌ها، پل‌ها، میادین و… را بر عهده می‌گیرند و اکثراً به دلیل شرایط وخیم مالی در کشور از دولت طلب کار هستند. فردیس نیز از این قاعده مستثنی نیست اما شهردار فردیس می‌گوید پرداخت مطالبات پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری فردیس تا پایان سال پرداخت خواهد شد. محمد خسروزاده در دیدار با پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری فردیس با بیان اینکه امروز فصل جدیدی از خدمت‌گزاری به شهروندان فردیسی آغاز شده است، اظهارکرد: پیمانکاران ولی‌نعمتان سازمان‌های عمران و آبادانی همچون شهرداری‌ها هستند. وی در ادامه با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا در جهت رفع معضلات شهر کار کنیم، گفت: بخشی از دیون پیمانکاران به زمان مدیریت شهری کرج برمی‌گردد و این مهم لزوم انتزاع کامل فردیس از کرج را نشان می‌دهد.

تلاش برای پرداخت دیون پیمانکاران

شهردار فردیس با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا دیون پیمانکاران را پرداخت کنیم، تأکید کرد: در صدد هستیم این اقدام را بعد از سیر مراحل قانونی و تشریفات اداری تا پایان سال‌جاری انجام دهیم. وی با اشاره به اینکه در نظر است واحد کنترل پروژه‌ها در شهرداری فردیس راه‌اندازی شود، اضافه کرد: پروژه‌های مختلف عمرانی، خدماتی و … باید براساس قوانین، ضوابط و معیار‌ها انجام پذیرد؛ رابطه پیمانکاران و مدیریت شهری رابطه‌ای دوجانبه است که عملکرد مثبت و به موقع هریک در بهبود وضعیت شهر تأثیر به‌سزایی دارد. خسروزاده با اشاره به اینکه معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی شهرداری فردیس به زودی منتصب می‌شود، بیان کرد: یکی از مأموریت‌ها و اهداف این معاونت، برنامه‌ریزی و بررسی روند اجرایی پروژه‌های عمرانی خواهد بود. وی با بیان اینکه داشتن نظم و انضباط در کار از اهمیت بالایی برخوردار است، تأکید کرد: جلوگیری از تضییع حقوق پیمانکاران به طور ویژه در دستور کار مدیریت شهری فردیس است؛ انتظاراتی که در هر پروژه از پیمانکاران داریم براساس ضوابط و استاندارد‌ها احصا و نحوه اجرا نیز بررسی خواهد شد.

نقش مناقصه در آبادانی فردیس

شهردار فردیس با بیان اینکه آگهی مناقصات پروژه‌های عمرانی علاوه بر چاپ در روزنامه‌ها، به صورت بنر نیز در شهر اکران می‌شود، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری فردیس با شفاف‌سازی امور، در راستای ارتقای کیفیت کار و افزایش انتفاع شهروندان از خدمات شهرداری، از هیچ تلاشی فروگذار نیست. با همکاری دیگر همکارانم در شهرداری فردیس تلاش می‌کنیم تا پیمانکاران در اجرای پروژه با مشکل مواجه نشوند؛ فلوچارت کاری برای پیمانکاران ترسیم خواهد شد تا همه موارد براساس قوانین و مقررات انجام شود. وی شفافیت در امور را مهم دانست و بیان کرد: شخصاً از روند اجرایی پروژه‌ها بازدید خواهم کرد؛ پروژه‌های شهرداری باید شناسنامه دار باشند. خسروزاده با بیان اینکه سال آینده پروژه‌های متعددی در فردیس تعریف و اجرا می‌شود، تصریح کرد: با تدوین بودجه‌ای کارشناسی شده و نظارت ویژه بر نحوه اجرای پروژه‌ها، نمی‌گذاریم پروژه‌ای در این شهر متوقف شود.