افتتاح ۲ بازارچه گوهرسنگ تا پایان سال

رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو خبر داد افتتاح ۲ بازارچه گوهرسنگ تا پایان سال گروه زمین‌ومعدن -رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو از برنامه افتتاح «بازارچه گوهرسنگ مشهد» تا اوایل آذرماه و «بازارچه گوهرسنگ تهران» تا ۱۵ اسفندماه امسال خبر داد. خداداد غریب‌پور در جلسه شورای سیاست‌گذاری سنگ‌های قیمتی با بیان این مطلب، گفت: پس از منویات مقام‌معظم‌رهبری درباره جلوگیری […]

رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو خبر داد

افتتاح ۲ بازارچه گوهرسنگ تا پایان سال

گروه زمین‌ومعدن -رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو از برنامه افتتاح «بازارچه گوهرسنگ مشهد» تا اوایل آذرماه و «بازارچه گوهرسنگ تهران» تا ۱۵ اسفندماه امسال خبر داد.

خداداد غریب‌پور در جلسه شورای سیاست‌گذاری سنگ‌های قیمتی با بیان این مطلب، گفت: پس از منویات مقام‌معظم‌رهبری درباره جلوگیری از خام‌فروشی سنگ‌های معدنی قیمتی و تأکید رئیسجمهور بر توسعه آن، این حوزه مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه، اقدام ایمیدرو برای توسعه گوهرسنگ‌ها را به عنوان یک کار «ارزشمند» و «خاص» تلقی کرده و آن را تأیید کرد.

رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو، تأکید کرد: اقدامات صورت گرفته در حوزه گوهرسنگ‌ها، برای باروری کامل و استقرار آن در کشور، نیازمند پیگیری مستمر بوده و نیاز است نهادهای مربوطه همچون بانک‌مرکزی، گمرک و… حمایت کنند تا این اقدامات به نتیجه مطلوب برسد.

وی افزود: توسعه صنعت گوهرسنگ و راه‌اندازی بازارچه مشهد با حمایت آقای رزم حسینی؛ استاندار وقت خراسان‌رضوی با شتاب پیش می‌رود و امیدواریم با وزیر شدن ایشان، این صنعت را در کشور با سرعت پیش ببریم.

رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو با بیان اینکه با همکاری و حمایت بخش دولتی و خصوصی، اقدامات مطلوبی در حوزه گوهرسنگ‌ها صورت گرفته است، گفت: اعطای تسهیلات صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی و آموزش تکنسین فرآوری در استان‌های مورد فعالیت کنونی با همکاری انجمن‌ها، از جمله برنامه‌های این سازمان برای توسعه گوهرسنگ‌هاست.

وی ادامه داد: برای تأسیس اتاق گوهرسنگ و فلزات گرانبها در فرودگاه امام‌خمینی(ره)، دومیلیارد تومان اختصاص داده شده است. همچنین، اقدامات مناسبی برای غربالگری اکتشافات ۱۰ استان در حال انجام است.

غریب‌پور خاطرنشان کرد: ایمیدرو نمایشگاهی برای عرضه ماشینآلات گوهرسنگ‌ها با حضور فعالان این حوزه در آبان‌ماه و در فضای باز برگزار می‌کند.

طوفان فکری در استان‌ها برای توسعه گوهرسنگ‌ها ایجاد شده است

محمدجواد پیشبین؛ رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار سنگ‌های قیمتی ایران در این جلسه با بیان اینکه طوفان فکری در استان‌ها برای توسعه گوهرسنگ‌ها ایجاد شده است، گفت: در زمینه بازار گوهرسنگ، قرار است در هر استان کارگروه ایجاد شود. استان قم برای تأسیس بازارچه اعلام آمادگی کرده و استان خراسان‌جنوبی نیز زمینی برای این منظور از سازمان اوقاف دریافت کرده است.

وی افزود: اکنون در شش استان (خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، قم، فارس، آذربایجانغربی و همدان) خانه گوهرسنگ را راه‌اندازی کرده‌ایم و در چهار استان دیگر (اردبیل، کرمان، اصفهان و یزد) نیز تأسیس خواهد شد.

تأمین ماشین‌آلات تراش سنگ برای آموزش

محمدرضا بهرامن؛ رئیس خانه معدن ایران در این جلسه، گفت: برای توسعه آموزش و اجراء، ماشین‌آلات تراش‌سنگ و امکانات مورد نیاز برای این منظور به طور کامل خریداری شده است.