وعده احیای بانک‌سرمایه توسط وزارت آموزش‌وپرورش

وعده احیای بانک‌سرمایه توسط وزارت آموزش‌وپرورش گروه بانک، بیمه، بورس- معلمان از معصوم‌ترین اقشار جامعه هستند که مهم‌ترین نقش را در شکل‌گیری فرهنگ جامعه به دوش می‌کشند. اما همواره پایین بودن حقوق آن‌ها باعث شده تا بزرگ‌ترین وزارتخانه دولت یعنی آموزش‌وپرورش شاهد اعتراضات آنان باشد. بر همین اساس؛ سال‌ها پیش آنان با ثبت شرکت بانک‌سرمایه […]

وعده احیای بانک‌سرمایه توسط وزارت آموزش‌وپرورش

گروه بانک، بیمه، بورس- معلمان از معصوم‌ترین اقشار جامعه هستند که مهم‌ترین نقش را در شکل‌گیری فرهنگ جامعه به دوش می‌کشند. اما همواره پایین بودن حقوق آن‌ها باعث شده تا بزرگ‌ترین وزارتخانه دولت یعنی آموزش‌وپرورش شاهد اعتراضات آنان باشد. بر همین اساس؛ سال‌ها پیش آنان با ثبت شرکت بانک‌سرمایه درصدد ساختن آینده‌ای بهتر برای خود پرداختند و این‌گونه بود که در تاریخ چهارم‌ دی‌ماه سال۱۳۸۴ در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری تحت عنوان شرکت بانک‌سرمایه (سهامی‌عام) ثبت و به عنوان پنجمین بانک خصوصی ایران و اولین بانک خصوصی با بیشترین سرمایه اولیه در کشور به مبلغ ۳۵۳۵میلیارد ریال از سوی بانک‌مرکزی جمهوری اسلامی ‌ایران عملاً فعالیت خود را در عرصه بانکداری کشور آغاز نمود. اما سال۸۸ بود که خبرهایی ناگوار مهم‌ترین ذخیره فرهنگیان در بانک متبوعشان (بانک‌سرمایه) به گوش رسید؛ خبرهایی که به‌شدت باعث ناراحتی قشر زحمتکش فرهنگی شد و آن چیزی نبود جز اختلاس گسترده! اختلاسی که باعث سرخوردگی قشر فرهنگی شد و آنان اعتراض خود را به اشکال مختلف نشان دادند. هفته گذشته اما پلیس خبر خوشی برای قشر فرهنگی داشت؛ تصاویر ورود اصلی‌ترین متهم اختلاس بانک‌سرمایه که به صورت غیابی به ۱۲سال حبس محکوم شده بود باعث خوشحالی بسیاری از فرهنگیان شد. علیرضا حیدرآبادی‌پور؛ مدیرعامل اسبق بانک‌سرمایه که به اسپانیا فرار کرده بود؛ در این کشور بازداشت و به ایران برگردانده شد. در واقع این برای اولین‌بار است که یک متهم اقتصادی از اروپا به ایران بازگردانده می‌شود. براساس اعلام قوه‌قضاییه، علیرضا حیدرآبادی‌پور؛ مدیرعامل اسبق بانک‌سرمایه که درحین تحقیقات مقدماتی از کشور خارج شده بود با تلاش پلیس اینترپل ایران توسط پلیس اسپانیا دستگیر و به کشور مسترد شد.

اتهامات مدیرعامل فراری بانک‌سرمایه

حیدرآبادی‌پور دو پرونده مهم فساد اقتصادی دارد، وی به اخلال در نظام اقتصادی از طریق خیانت در امانت و تحصیل مال نامشروع متهم بوده و در جریان محاکمه برخی از مدیران بانک‌سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور به‌طور غیابی به ۱۲سال حبس محکوم شده است. نامبرده براساس وضعیت قرمز اعلام شده از سوی بازپرس پرونده و با هماهنگی پلیس اینترپل ایران شناسایی و دستگیر و طی انجام تشریفات قانونی به کشور بازگردانده شده است.

بانک‌سرمایه را احیاء می‌کنیم!

حال محسن حاجی‌میرزایی؛ وزیر آموزش‌وپرورش می‌گوید که درصدد احیای مجدد بانک‌سرمایه است. حاجی‌میرزایی در نشست مشترک با اعضای تشکل‌های فرهنگیان با توجه به بهبود عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: عملکرد صندوق ذخیره در طی سال گذشته و امسال قابل دفاع است. خوشبختانه امسال ۳۵۰۰ میلیارد تومان در این صندوق سود داشته‌ایم که نشان‌دهنده عملکرد موفق صندوق بوده است همچنین درصدد احیای بانک‌سرمایه هستیم و در این مسیر از طرف دولت حمایت‌های خوبی داشتیم. در برنامه و چشم‌انداز سالیانه صندوق ذخیره فرهنگیان آمده است تا پایان امسال هلدینگ سرمایه‌گذاری و تا سال آینده هلدینگ انرژی به عنوان دو رکن اصلی سرمایه صندوق ذخیره فرهنگیان در بورس عرضه شود.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا این بار هم معلمان باتوجه به اتفاقات رخ داده به بزرگ‌ترین بانک خود یعنی بانک‌سرمایه اطمینان می‌کنند یا خیر؟