ارتباطات پیچیده کنونی در جهان و نیاز کشورها به تعامل با یکدیگر، امری غیرقابل اجتناب است. این موضوع در خصوص امور اقتصادی و صنعتی نقش پررنگتری نیز دارد، به نحوی که برخی از کشورها به عنوان تولیدکنندگان بزرگ و حتی تنها تولید کننده در موارد خاص، در یک سو قرار دارند و در […]
ارتباطات پیچیده کنونی در جهان و نیاز کشورها به تعامل با یکدیگر، امری غیرقابل اجتناب است. این موضوع در خصوص امور اقتصادی و صنعتی نقش پررنگتری نیز دارد، به نحوی که برخی از کشورها به عنوان تولیدکنندگان بزرگ و حتی تنها تولید کننده در موارد خاص، در یک سو قرار دارند و در طرف مقابل کشورهای فاقد دانش و تولیدات صنعتی قرار دارند که عموماً به عنوان مصرفکننده از آنها یاد میگردد. معالوصف چنانچه کشورهای گروه دوم اقدام به برنامهریزی در راستای توسعه صنعتی و خودکفایی در تولید ملزومات خود ننمایند و گامهای مؤثری در کاهش واردات یا واردات کالا همراه با انتقال دانش فنی برندارند؛ بر فاصله بین کشورهای صنعتی و غیرصنعتی افزوده خواهد شد. از این رو شاهد ابلاغ قوانین و مقررات متعدد به منظور خودکفایی صنعتی، کاهش واردات و افزایش صادرات هستیم. لذا خریدهای دولتی اصولاً معطوف به استفاده از تولیدات و خدمات داخلی است. از این رو تلاش میگردد تا به این سؤال که آیا علیرغم قوانین الزامآور مذکور برای خرید داخلی، امکان برگزاری مناقصه بینالمللی وجود دارد پرداخته شود؟ و در صورت پاسخ مثبت به این سؤال، الزامات آن بیان گردد.
اکبر هاشم زاده- کارشناس حقوقی، مدرس و مشاور امور قراردادها.
قسمت اول مقاله در فرمت جدید روزنامه مناقصه مزایده در ذیل آمده است ؛ برای وضوح بیشتر می توانید تصاویر را ذخیره کنید
مناقصه بینالمللی چرا و چگونه؟ – دوم
مناقصه بینالمللی چرا و چگونه؟ – سوم
مناقصه بینالمللی چرا و چگونه؟ – چهارم
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.