المپیک ریو۲۰۱۶

المپیک ریو۲۰۱۶ عکس لبخند «بولت» چگونه ثبت شد؟ عکاس استرالیایی یکی از بر‌ترین تصاویر ثبت‌شده از المپیک ریو گفت، فکر نمی‌کردم این عکس تا این حد معروف شود. به گزارش ایسنا، هالیوود ریپورتر نوشت: عکس ثبت‌شده از «یوسین بولت» دونده اسطوره‌ای اهل جامائیکا در مرحله نیمه‌نهایی رقابت دو ۱۰۰ متر المپیک ریو، در حالی که […]

المپیک ریو۲۰۱۶

عکس لبخند «بولت» چگونه ثبت شد؟

عکاس استرالیایی یکی از بر‌ترین تصاویر ثبت‌شده از المپیک ریو گفت، فکر نمی‌کردم این عکس تا این حد معروف شود. به گزارش ایسنا، هالیوود ریپورتر نوشت: عکس ثبت‌شده از «یوسین بولت» دونده اسطوره‌ای اهل جامائیکا در مرحله نیمه‌نهایی رقابت دو ۱۰۰ متر المپیک ریو، در حالی که با چهره خندان و به راحتی از حریفان خود پیشی گرفت، نتیجه تصمیم سریعی بود که «کمرون اسپنسر» عکاس «Getty Image» برای ثبت آن گرفت و تا کنون یکی از به‌یادماندنی‌‌ترین عکس‌های این رقابت‌‌ها بوده است و به احتمال زیاد یکی از نامزدهای کسب جایزه پولیتزر نیز خواهد بود. «کمرون اسپنسر» عکاس ۳۸ ساله استرالیایی در گفت‌وگو با «هالیوودریپورتر» عنوان کرد، پس از ثبت این عکس با سیلی از تبریک‌‌ها مواجه شدم و بسیار افتخار می‌کند. او که پنجمین المپیک خود را به‌عنوان عکاس تجربه می‌کند، گفت: زمانی که این عکس را گرفتم، می‌دانستم خیلی خوب شده، اما فکر نمی‌کردم تا این اندازه معروف شود. وظیفه من عکاسی از رویدادهای دیگر بود؛ اما تصمیمی سریع گرفتم و تصویری اسلوموشن از «یوسین بولت» دونده جامائیکایی معروف به سریع‌‌ترین مرد جهان گرفتم و این ریسک دور شدن از محل استقرار اصلی‌ام و احتمال از دست دادن چند عکس ارزش آن را داشت. فکر می‌کنم «بولت» شخصیت درخشانی دارد. او یک شومن است و عاشق سرگرم کردن مردم است.

موسوی و مرندی در رده نخست بهترین‌های مرحله گروهی والیبال المپیک

بهترین مدافع روی تور و به عنوان بر‌ترین دریافت‌کننده مرحله گروهی رقابت‌های والیبال المپیک ریو از تیم ملی ایران هستند. به گزارش مهر، در پایان مرحله گروهی رقابت‌های والیبال مردان بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو، سیدمحمد‌موسوی و مهدی‌مرندی درصدر بهترین مدافعین روی تور و دریافت‌کننده‌های مسابقات قرار گرفتند. مسابقات مرحله گروهی والیبال مردان بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو در حالی به پایان رسید که سیدمحمدموسوی با میانگین ۱٫۱۸ امتیاز در هر ست، در رده نخست بهترین مدافعین روی تور قرار گرفت. در رده‌بندی بهترین دریافت‌کننده‌های مسابقات هم مهدی‌مرندی با ۵۳٫۰۹ درصد موفقیت رتبه نخست را در اختیار دارد و فرهادقائمی با ۴۸٫۸۹ درصد موفقیت در مکان سوم ایستاده است.

قرعه‌‌کشی تکواندوکاران المپیک ایران انجام شد

جلسه سرپرستان و مربیان تکواندو در بازی‌های المپیک ریو برگزار و با انجام قرعه‌کشی اوزان مختلف حریفان نمایندگان ایران در این دوره از مسابقات مشخص شدند. به گزارش فارس، جلسه سرپرستان و مربیان تکواندو با حضور نمایندگان ۶۳ کشور در قلب پارک المپیک و در سالن مرکزی ریو برگزار شد که در این جلسه رییس فدراسیون جهانی تکواندو، ناظر فنی فدراسیون جهانی تکواندو، رییس کمیته داوران فدراسیون جهانی تکواندو و مدیر ورزشی تکواندو در بازیهای المپیک ریو، در فاصله دو روز مانده به آغاز «فستیوال مبارزه تکواندوکاران» در سالن «کاریوکا۳» نکاتی را به سرپرستان و مربیان یادآور شدند. مبارزات تکواندو از امروز و از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت ایران، به مدت ۴ روز در سالن «کاریوکا۳» در منطقه بارا برگزار خواهد شد. در روز اول مبارزات تکواندو در بازیهای المپیک ریو، هوگوپوشان اوزان ۴۹- کیلوگرم زنان و ۵۸- کیلوگرم مردان برروی شیاپ‌چانگ می‌روند که فرزان‌عاشورزاده، نماینده ایران خواهد بود. فرزان با رنکینگ یک المپیکی و جایگاه اول در جدول قرعه، در اولین دیدار باید به مصاف «عمر حجامی» از مراکش برود. اما در روز دوم (پنجشنبه–۲۸ مردادماه)، تکواندوکاران دو وزن ۵۷- کیلوگرم زنان و ۶۸- کیلوگرم مردان به مصاف حریفانشان خواهند رفت که کیمیاعلیزاده به‌عنوان نماینده ایران رو در روی رقبایش قرار می‌گیرد. طبق قرعه‌کشی انجام شده، کیمیا با رنکینگ ۲۱ المپیکی و جایگاه دهم در جدول قرعه‌، باید در مبارزه اول با «انازانینوویک» از کرواسی دیدار نماید. در روز سوم پیکارهای تکواندو (جمعه‌ـ ۲۹ مردادماه)، نمایندگان اوزان ۶۷- کیلوگرم زنان و ۸۰- کیلوگرم مردان برروی شیاپ‌چانگ خواهند رفت. مهدی‌خدابخشی که نماینده ایران در این روز است با رنکینگ یک المپیکی و جایگاه اول در جدول قرعه، باید در گام نخست با «میگوئل‌فریرا» از هندوراس مبارزه کند.

پرونده مسابقات تکواندو در بازیهای المپیک ریو، شنبه (۳۰ مردادماه) با مبارزات تکواندوکاران اوزان ۶۷+ کیلوگرم زنان و ۸۰+ کیلوگرم مردان، بسته می‌شود که سجادمردانی از ایران برروی شیاپ‌چانگ می‌رود. سجاد با رنکینگ ۳ المپیکی و جایگاه دوم در جدول قرعه، باید در نخستین گام رو در روی «پیتا‌تافاتوفوا»، پرچمدار خبرساز کاروان تونگا قرار بگیرد.

اولین رکورد شکنی برزیلی‌‌ها در المپیک

دهمین روز از سی‌ویکمین دوره بازی‌های المپیک با شکسته شدن ۳ رکورد این بازی‌‌ها از جمله رکوردشکنی میزبان در رشته دوومیدانی همراه بود. به گزارش مهر به ریودوژانیرو، در دهمین روز از رقابت‌های سی‌ویکمین دوره بازی‌های المپیک ۳ رکورد المپیک و جهان در رشته‌های پرتاب چکش زنان، پرش با نیزه مردان و دسته ۱۰۵ کیلوگرم وزنه‌برداری مردان جابه‌جا شد. آنیتا‌ولودارژِک از لهستان با ثبت ۸۲ متر و ۲۹ سانتی متر رکورد پرتاب چکش المپیک و جهان را برای خود ثبت کرد. روسلان‌نورودینو ازبکستانی نیز در دسته ۱۰۵ کیلوگرم وزنه‌برداری در حرکت دوضرب با بالابردن وزنه‌ای به میزان ۲۳۷ کیلوگرم رکورد این بخش در المپیک را از آن خود کرد. اما در آخرین رکوردشکنی این روز در بازی‌های المپیک، براز داسیلوادیاگو از برزیل موفق شد با ثبت ۶ متر و ۳ سانتی متر رکورد المپیک در پرش با نیزه مردان را بهبود بخشد تا در لیست رکوردشکنان المپیک شاهد حضور نامی از ورزشکاران میزبان نیز باشیم.

دونده زن اهل باهاماس با حرکت شیرجه قهرمان دوی ۴۰۰ متر شد

شانائه‌میلر، موفق شد دست دونده آمریکایی را از رسیدن به مدال طلای دوی ۴۰۰ متر زنان کوتاه کند. به گزارش مهر، این دونده باهاماسی تا خط پایان با «آلیسون فلیکس» آمریکایی برای کسب مقام اولی تلاش می‌کرد که ناگهان تعادل خود را از دست داد با این حال دست خود را به خط پایان رساند. وی اگر می‌خواست با پای خود، مسابقه را به پایان ببرد هرگز به مدال طلا نمی‌رسید. میلر با ثبت زمان ۴۹ ثانیه و ۴۴ صدم ثانیه به مدال طلا رسید. فلیکس آمریکایی با ۴۹ ثانیه و ۵۱ صدم ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت. «شریکاجکسون» جامائیکایی هم با ۴۹ ثانیه و ۸۵ صدم ثانیه به مدال برنز رسید.