۱۲۶ مدرسه ایرانی در ۷۶ کشور جهان

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد ۱۲۶ مدرسه ایرانی در ۷۶ کشور جهان وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که در ۷۶ کشور جهان ۱۲۶ مدرسه داریم، گفت: باید نظام آموزشی ایران را در مجامع بین‌المللی به نمایش بگذاریم. به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی‌اصغر فانی در افتتاحیه دوره توجیهی فرهنگیان اعزامی به مدارس خارج از […]

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

۱۲۶ مدرسه ایرانی در ۷۶ کشور جهان

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که در ۷۶ کشور جهان ۱۲۶ مدرسه داریم، گفت: باید نظام آموزشی ایران را در مجامع بین‌المللی به نمایش بگذاریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی‌اصغر فانی در افتتاحیه دوره توجیهی فرهنگیان اعزامی به مدارس خارج از کشور به موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در دولت یازدهم در بخش سیاست خارجی اشاره و اظهارکرد: باید نقش آموزش و پرورش و نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران را در اجلاس‌‌ها و کنفرانس‌های جهانی به نمایش بگذاریم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که دیپلماسی آموزشی می‌تواند شامل آموزشی‌، تربیتی، فلسفی و ‌تربیت اسلامی‌ باشد، تصریح‌کرد: در جلساتی که با مجامع بین‌المللی داشتیم بسیاری از فعالیت‌های آموزش و پرورش مورد تأیید آنان بوده است.

وی بااشاره به این که معلمان حلقه‌ای از حلقه‌های دیپلماسی آموزشی هستند، افزود: در ۷۶ کشور جهان ۱۲۶ مدرسه داریم به همین دلیل معلمان تکلیف سنگینی بردوش دارند و حضور نیروهای اعزامی آموزش و پرورش در خارج از کشور بسیار گسترده و مهم است.

فانی به روش‌های آموزشی نوین اشاره و خاطرنشان‌کرد: با توجه به ویژگی‌های مدارس خارج از کشور باید از روش‌های نوین آموزشی ‌مانند آموزش از راه دور، یادگیری الکترونیکی و …. بهره بریم و با روش‌های سنتی خداحافظی کنیم.

وی در راستای برنامه‌های سند تحول بنیادین اظهارکرد: با توجه به اجرای سند تحول بنیادین در سال‌های اخیر ۱۵۶ برنامه در آموزش و پرورش در حال اجرا است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در برنامه ششم توسعه نیز مبنای کار آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین است، افزود: شما معلمان از تجربیات دنیا استفاده کنید و آموخته‌های خود را در حوزه نیروی انسانی، مدیریت، اقتصاد آموزش و پرورش و نظام‌های آموزشی در اختیار ما بگذارید تا با اقتباس هوشمندانه از این تجربیات مفید گام‌های خوبی را در آموزش و پرورش ‌برداریم.

فانی معلمان اعزامی به خارج از کشور را سفیران فرهنگی عنوان کرد و افزود: خارج از کشور به معنویت بیش‌تر نیاز است شما باید ویژگی‌های یک انسان متعالی را داشته باشید، یک سفیر فرهنگی باید الگو باشد.

پذیرفته‌شدگان استخدامی آموزش و پرورش منتظر وام باشند

معاون مدیریت توسعه وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: پیش از فارغ‌التحصیلی از دوره‌های حرفه‌ای معلمی به پذیرفته‌شدگان استخدامی آموزش و پرورش وام اعطا می‌شود تا شهریه به دانشجو معلمان ماده ۲۸ فشار نیاورد.

سید محمد بطحایی درباره اعطای وام به دانشجومعلمان ماده ۲۸ گفت: متأسفانه اعطای وام به دانشجو -معلمان ماده ۲۸ که در حال گذراندن دوره تربیت حرفه‌ای معلم هستند به تأخیر افتاده است.

وی افزود: باید تسهیلات بانکی را از شبکه‌های بانکی دریافت کنیم لذا امکان هماهنگی تا امروز با بانک‌ها انجام نشده است.

معاون مدیریت توسعه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: حتماً تا پیش از فارغ‌التحصیلی آنان از دوره‌های حرفه‌ای معلمی وام اعطاء می‌شود تا هزینه‌ها به دانشجومعلمان فشار نیاورد.

بطحایی با بیان این‌که دانشجو معلمان ماده ۲۸ با سخت‌گیری و تهدید پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم شهید رجایی بابت شهریه روبه‌رو هستند، گفت: با دانشگاه‌های متولی برگزاری دوره‌ها صحبت می‌شود تا به دانشجومعلمان فشار وارد نکنند.

 

پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش که به ماده ۲۸ معروف هستند باید دوره تربیت حرفه‌ای معلمی را در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی با پرداخت شهریه بگذرانند این دوره‌ها از اسفند ماه سال ۱۳۹۴ آغاز شد و مسؤولان وزارت آموزش و پرورش تأکید کردند تسهیلات وامی به دانشجویان برای پرداخت شهریه اعطا می‌شود اما با گذشت ۶ ماه از دوره‌های تربیت حرفه‌ای معلمی خبری از اعطای وام نشده است و حتی در مواردی دانشگاه‌ها از ورود برخی از دانشجویانی که توان پرداخت شهریه را نداشتند اجازه ورود به جلسه امتحان را ندادند.