مسجد جامعی استعفا داد تا به کتابخانه ملی برود

مسجد جامعی استعفا داد تا به کتابخانه ملی برود در برخی رسانه‌ها نامه استعفای احمدمسجدجامعی، عضو اصلاح‌طلب شورای شهر مطرح شد و استعفای وی به شورای شهر ارایه شده است. به گزارش فارس، خبر استعفای احمدمسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران در فضای مجازی منتشر شد این در حالی است که طبق بررسی‌های به عمل آمده […]

مسجد جامعی استعفا داد تا به کتابخانه ملی برود

در برخی رسانه‌ها نامه استعفای احمدمسجدجامعی، عضو اصلاح‌طلب شورای شهر مطرح شد و استعفای وی به شورای شهر ارایه شده است.

به گزارش فارس، خبر استعفای احمدمسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران در فضای مجازی منتشر شد این در حالی است که طبق بررسی‌های به عمل آمده وی از هفته گذشته به دنبال دادن این استعفانامه بوده است.

محسن پیرهادی، رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در این رابطه گفت: طبق قانون باید نامه استعفای هر یک از اعضای شورای شهر به هیأت رییسه بیاید تا اعلام وصول شود.

در همین زمینه، مجتبی شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: استعفای مسجدجامعی قطعی است؛ اما طبق روال باید در صحن مجلس مطرح شود تا در رابطه با آن رأی‌گیری شود.

وی ادامه داد: در رابطه با این استعفا حتی با چمران رییس شورای شهر نیز صحبت‌های لازم را کرده است و از هفته گذشته خبر این استعفا در شورا مطرح شده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد حتی اگر در صحن شورا مطرح شود و رأی نیاورد، این فرد به دلیل عدم تمایلی که برای حضور در شورا دارد؛ با نیامدنش شامل آیین‌نامه غیبت از شورا شده و موضوع اخراج وی مطرح می‌شود که به نظر می‌رسد بهتر است با استعفای ایشان موافقت شود.

بر اساس گزارش‌ها، احمدمسجد‌جامعی گزینه اصلی ریاست بر سازمان اسناد و کتابخانه ملی است و به همین دلیل از عضویت در شورای شهر تهران استعفا داده است.

احمد مسجدجامعی پس از یک دهه حضور در شورای شهر تهران، در حالی که کم‌تر از ۸ ماه تا پایان عمر دوره چهارم شورای شهر تهران باقی مانده در نامه‌ای به مهدی‌چمران، رییس شورای شهر از سمت خود استعفا داده تا به دعوت رییس‌جمهوری به سازمان اسناد و کتابخانه ملی برود.

در دوره چهارم شورا‌ها و پیش از مسجدجامعی ۳ نفر به عنوان عضو علی‌البدل وارد شورای شهر تهران شده بودند که با استعفای مسجدجامعی چهارمین عضو علی‌البدل که «افشین حبیب‌زاده‌کلی» است به نمایندگی مردم در شورای شهر تهران خواهد رسید.

 

مسجدجامعی در آخرین دوره از انتخابات شوراهای شهر، از مردم تهران بیش از ۲۸۰ هزار رأی گرفته و نفر سوم تهران در انتخابات شورای شهر تهران بود و جایگزین وی، حبیب زاده کلی اصلاح طلب است که بیش از ۱۰۸ هزار رای از تهرانی‌‌ها گرفته بود.