برگزاری دو همایش مرتبط با گردشگری دفاع مقدس و موزه‌ها در اسفندماه

برگزاری دو همایش مرتبط با گردشگری دفاع مقدس و موزه‌ها در اسفندماه گروه اجتماعی- مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس خواستار تلاش همه نهاد‌ها و سازمان‌ها و مراکز علمی و پژوهشی در جهت بهره‌گیری از معارف و ارزش‌های دوران دفاع مقدس شد. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، سردار جواد خضرایی در یک نشست خبری در محل باغ […]

برگزاری دو همایش مرتبط با گردشگری دفاع مقدس و موزه‌ها در اسفندماه

گروه اجتماعی- مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس خواستار تلاش همه نهاد‌ها و سازمان‌ها و مراکز علمی و پژوهشی در جهت بهره‌گیری از معارف و ارزش‌های دوران دفاع مقدس شد.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، سردار جواد خضرایی در یک نشست خبری در محل باغ موزه دفاع مقدس اظهارکرد: جنگ تحمیلی به این دلیل دفاع مقدس نام گرفته است که این دفاع در خود الهامات ارزشی نهفته دارد اما متأسفانه تاکنون آن طور که باید نتوانسته‌ایم از این الهامات در جهت تعالی اخلاقی و معنوی جامعه استفاده کنیم. شاید یکی از این دلایل، وجود تعداد کم کارهای علمی از جمله تدوین پایان‌نامه توسط دانشجویان در موضوع ایثار و شهادت باشد و تعداد کم پایان‌نامه‌های موجود در این حوزه را می‌توان با مراجعه به سایت «ایران‌داک» مشاهده کرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری دو همایش گردشگری و موزه‌های دفاع مقدس در روزهای سوم و هشتم اسفندماه گفت: در این راستا با بیش از ۴۰ سازمان، نهاد و دانشگاه و وزارتخانه همکاری داریم.

در ادامه این نشست اصغر رضوانی دبیر اجرایی همایش ملی موزه‌های دفاع مقدس و گردشگری، گزارشی از اقدامات انجام شده برای برگزاری این همایش را ارایه کرد.

وی اعلام کرد: مهلت ارسال مقالات به همایش علمی موزه‌های دفاع مقدس و گردشگری تا بیستم بهمن تمدید شده است. با توجه به تماس‌های متعدد محققین و پژوهشگران، مهلت ارسال مقالات تا بیستم بهمن ماه تمدید و تیم داوری موظف شد تا به محض دریافت مقالات، کار داوری آثار را شروع کند.

رضوانی گفت: جایگاه مفهومی موزه‌‌های دفاع مقدس و گردشگری، یادمان‌های دفاع مقدس و گردشگری، گردشگری دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت، تجربه‌‌های جهانی موزه‌‌های جنگ و گردشگری، باغ موزه‌‌های دفاع‌مقدس و توسعه گردشگری(بازار داخلی و خارجی)، الگوهای عملیاتی توسعه گردشگری موزه‌‌های دفاع مقدس، جاذبه‌‌‌ها و تنوع‌بخشی محصول گردشگری، بازاریابی گردشگری موزه‌های دفاع‌مقدس، مدیریت توسعه موزه‌‌های دفاع مقدس و گردشگری، گردشگری دفاع مقدس، کودکان و نوجوانان، آموزش راهنمایان و گردشگری دفاع مقدس و گردشگری دفاع مقدس و قدرت نرم را محورهای این همایش برشمرد.

 

وی افزود: همایش علمی موزه‌های دفاع مقدس و گردشگری به همت موزه دفاع مقدس، سوم اسفند ماه سال جاری و همزمان با آغاز عملیات خیبر در محل این موزه برگزار خواهد شد.