ادامه داستان‌سرایی فدراسیون بسکتبال درباره تیم ۳ نفره

 ادامه داستان‌سرایی فدراسیون بسکتبال درباره تیم ۳ نفره فدراسیون بسکتبال همچنان از قبول اشتباه عجیب درباره تیم ۳ نفره طفره می‌رود. به گزارش سایت نود، هفته گذشته مشخص شد فدراسیون بسکتبال در اقدامی باورنکردنی اسامی چند ملی‌پوش تیم پتروشیمی را برای حضور در رقابت‌های ۳ نفره داخل سالن آسیا به کمیته برگزاری این مسابقات داده […]

 ادامه داستان‌سرایی فدراسیون بسکتبال درباره تیم ۳ نفره

فدراسیون بسکتبال همچنان از قبول اشتباه عجیب درباره تیم ۳ نفره طفره می‌رود.

به گزارش سایت نود، هفته گذشته مشخص شد فدراسیون بسکتبال در اقدامی باورنکردنی اسامی چند ملی‌پوش تیم پتروشیمی را برای حضور در رقابت‌های ۳ نفره داخل سالن آسیا به کمیته برگزاری این مسابقات داده درحالی که این بازیکن‌‌ها همان زمان باید در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا حاضر شوند.

علی توفیق، دبیر فدراسیون یک روز بعد در توجیه این گاف عجیب، گفت فدراسیون لیست ۶ نفره‌ای برای این مسابقات اعلام کرده و تلاش می‌کند دو بازیکن پتروشیمی را با دو بازیکن دیگر جایگزین کند.

این توجیه عجیب خیلی زود رنگ باخت و مشخص شد تیم ایران نمی‌تواند اسامی نفرات اعلام شده را تغییر دهد و شانس حضور در این رقابت‌‌ها را از دست داده است.

دبیر فدراسیون بسکتبال بعد از بالاگرفتن انتقاد‌ها از این فدراسیون در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان ماجرا را اینطور توجیه کرد: مسؤولان برگزاری مسابقات چون می‌دانستند تیم ایران قهرمان می‌شود با تغییر لیست بازیکنان موافقت نکردند. در حالی که ما لیست ۶ نفره‌ای داشتیم که می‌شد نفرات را جایگزین کرد.

یکی از مسؤولان کمیته ملی المپیک که در جریان ماجرای تیم بسکتبال ۳ نفره مردان است به سایت نود گفت ادعای توفیق صحت ندارد و ایران فقط ۴ بازیکن به کمیته برگزاری رقابت‌های داخل سالن آسیا معرفی کرده.

توفیق در بخش دیگری از گفت‌وگویش با خبرگزاری وابسته به قوه قضاییه گفت: متأسفانه کسانی که انتقاد می‌کنند بی‌اطلاع هستند. زمانی که ما لیست بازیکنان را ارسال کردیم تاریخ مسابقات تیم پتروشیمی اعلام نشده بود و در این فاصله این بازیکنان با تیم پتروشیمی قرارداد بستند.

 

دبیر فدراسیون درحالی دیگران را به بی‌اطلاعی متهم می‌کند که برنامه رقابت‌های باشگاه‌های آسیا از اسفند سال گذشته اعلام شده. در عین حال از بین بازیکن‌های دعوت شده به این مسابقات محمدجمشیدی و بهنام‌یخچالی در زمان معرفی به کمیته برگزاری مسابقات داخل سالن آسیا، عضو پتروشیمی بودند و در حال حاضر مشایخی جایگزین جمشیدی شده؛ در واقع فدراسیون با علم به این‌که حداقل دو نفر از این ۴ نفر بازیکن تیم نماینده ایران در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا هستند نام آنها را در لیست تیم اعزامی به مسابقات ۳ نفره قرارداده است.