میراث تهران قدیم را انبار کرده بودیم

  شهردار تهران در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های طرح ارتقای کیفیت زندگی در قلب تاریخی تهران گفت: میراث تهران قدیم را انبار کرده بودیم. به گزارش تسنیم، محمدباقر قالیباف در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های طرح ارتقای کیفیت زندگی در قلب تاریخی تهران گفت: این پروژه در مدت ۳۰ روز فروردین انجام شد و ما در […]

 

شهردار تهران در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های طرح ارتقای کیفیت زندگی در قلب تاریخی تهران گفت: میراث تهران قدیم را انبار کرده بودیم.

به گزارش تسنیم، محمدباقر قالیباف در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های طرح ارتقای کیفیت زندگی در قلب تاریخی تهران گفت: این پروژه در مدت ۳۰ روز فروردین انجام شد و ما در ایام تعطیلات فرصت را برای پیاده راه‌سازی در بخش‌هایی از قلب پایتخت مناسب دیدیم.

وی افزود: ضمن این‌که به بهانه بازگشایی این چند معبر و همزمانی با روز معمار این توفیق را داریم که در جمع صاحبنظران عرصه معماری و شهرسازی باشیم، لذا می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و چند موضوع را مطرح کنم.

قالیباف با تأکید بر اهمیت بحث معماری و شهرسازی توضیح داد: جایگاه این موضوع بر کسی پوشیده نیست. ما هر روز که چشممان را باز می‌کنیم آثاری را می‌بینیم که در حقیقت به دست طراحان بزرگ کشور طراحی و آماده شده است. معماری جمعی از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و… را در یک‌جا جمع می‌کند و انسان‌ها قرن‌ها به این سازه‌ها نگاه می‌کنند و از آن‌ها تأثیر می‌گیرند.

 

شهردار تهران با اشاره به منطقه ۱۲ تهران گفت: اینجا تاریخ گذشته ما است و پر است از آثار باشکوه معماری.