کشف جرایم فضای مجازی حدود ۸ روز زمان می‌برد

رییس پلیس فتا کشف جرایم فضای مجازی حدود ۸ روز زمان می‌برد رییس پلیس فتا گفت: میانگین زمان کشف جرایم فضای مجازی حدود ۸ روز است. به گزارش ایسنا، سردارسیدکمال‌هادیان‌فر در حاشیه نشست رؤسای پلیس فتای ناجا که در مقر مرکزی این پلیس برگزار شد، درباره این‌که متوسط زمان کشف جرایم فضای مجازی چقدر است، […]

رییس پلیس فتا

کشف جرایم فضای مجازی حدود ۸ روز زمان می‌برد

رییس پلیس فتا گفت: میانگین زمان کشف جرایم فضای مجازی حدود ۸ روز است.

به گزارش ایسنا، سردارسیدکمال‌هادیان‌فر در حاشیه نشست رؤسای پلیس فتای ناجا که در مقر مرکزی این پلیس برگزار شد، درباره این‌که متوسط زمان کشف جرایم فضای مجازی چقدر است، خاطرنشان‌کرد: این زمان بر حسب نوع پرونده متفاوت است؛ اما به‌طور میانگین زمان کشف جرایم فضای مجازی حدود ۸ روز است.

رییس پلیس فتای ناجا اعلام کرد که ۴۶درصد کل جرایم فضای مجازی کشور در تلگرام و ۲۰درصد نیز در اینستاگرام رخ می‌دهد.

وی اظهارکرد: ۷ مرکز ادله دیجیتال در ۷ استان کشور از طریق ویدئو کنفرانس و از سوی فرمانده ناجا افتتاح شد.

وی با بیان این‌که تا پیش از افتتاح این مراکز برخی از استان‌های ما برای کشف ادله دیجیتال و ادله‌گیری از مجرمان می‌بایست به استان‌های معین مراجعه می‌کردند، گفت: از این لحظه به بعد این مراکز در تمامی استان‌ها فعال خواهند بود.

هادیان‌فر با بیان این‌که در سال‌های اخیر بیش از ۱۵۲هزار ادله دیجیتال از سوی پلیس فتا بررسی شده است، گفت: از این تعداد ۶۰درصد معادل چیزی حدود ۱۰۲هزار مورد مربوط به پلیس فتا بوده و مابقی مربوط به پلیس مبارزه با مواد مخدر، پلیس آگاهی و مجموعه‌های قضایی بوده که از سوی پلیس فتا مورد بررسی قرار گرفته است.

وی در مورد کاربرد ادله دیجیتال نیز گفت: با ادله دیجیتال دیگر نیازی به اعترافات متهم وجود ندارد و این ادله برای مقام قضایی قابل استناد است.

هادیان‌فر در پاسخ به سؤالی درباره این‌که سهم شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف در وقوع جرایم اینترنتی در کشور چقدر است، گفت: ۴۶درصد از جرایم فضای مجازی در تلگرام و ۲۰درصد نیز در اینستاگرام و مابقی جرایم نیز در بیش از ۹۳۰هزار سایت و شبکه اجتماعی دیگر که در کشور فعال هستند، رخ می‌دهد.

وی درباره فیلتر شدن کانال تلگرام موسوم به آمدنیوز نیز گفت: این کانال از طریق ایمیلی که وزیر ارتباطات به مدیر تلگرام ارسال کرد، مسدود شد.

 

هادیان‌فر در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره این‌که آیا شنیده‌ها از فیلتر تلگرام در سال آینده صحیح است یا خیر، اظهار کرد: در این زمینه مطابق سیاست‌های کلی کشور رفتار خواهد شد.