برگزاری مناقصه۹۵۰واگن مترو برای ۸شهر دیگر کشور

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کرد برگزاری مناقصه۹۵۰واگن مترو برای ۸شهر دیگر کشور رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن اعلام سازنده نهایی ۶۳۰ دستگاه واگن متروی تهران، از جزییات این قرارداد نیز خبر داد. محمدعلی‌افشانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر که کنسرسیوم شرکت CRC چین و واگن‌سازی تهران سازندگان […]

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کرد

برگزاری مناقصه۹۵۰واگن مترو برای ۸شهر دیگر کشور

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن اعلام سازنده نهایی ۶۳۰ دستگاه واگن متروی تهران، از جزییات این قرارداد نیز خبر داد.

محمدعلی‌افشانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر که کنسرسیوم شرکت CRC چین و واگن‌سازی تهران سازندگان نهایی ۶۳۰دستگاه واگن متروی تهران شدند و شرکت نورینکوچین نیز تأمین‌کننده فاینانس این قرارداد است، اظهار کرد: از زمان نهایی شدن فاینانس تا تولید واگن‌های مترو حدود ۲۰ماه زمان‌ می‌برد ضمن این‌که قرارداد ما در این پروژه ۵ساله است و در پایان این ۵سال آخرین واگن ساخته و تحویل داده خواهد شد.

وی ادامه داد: در این قرارداد ۶۳۰دستگاه واگن متروی تهران، ۵۶دستگاه آن به صورت CBU (به صورت کامل) وارد می‌شود و ۷۰واگن در ایران مونتاژ خواهد شد. همچنین بخش PLB(داخلی سازی) نیز به ۳بخش تقسیم شده که در بخش اول۸۴ واگن ساخته می‌شود که در پایان آن ۳۱درصد داخلی‌سازی خواهیم داشت. در بخش دوم نیز ۲۱۰واگن ساخته می‌شود که در پایان ساخت این ۲۱۰واگن به ۳۹درصد داخلی‌سازی خواهیم رسید و در بخش سوم نیز مجدداً ۲۱۰واگن ساخته می‌شود که ۵۶درصد داخلی‌سازی را در پی خواهد داشت.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ادامه به جزییات دیگر این قرارداد اشاره کرد و گفت: متوسط هزینه‌ FOB(تحویل در بندر شانگهای) بابت هر واگن ۱٫۰۷۸هزار یورو است. همچنین در این قرارداد نیز قراراست بدنه تمام واگن‌‌ها آلومینیم باشد در حالی که قبلاً بدنه کربن استیل در بدنه واگن‌‌ها استفاده می‌شد. به عبارت دیگر بدنه آلومینیمی تکنولوژی روز دنیا است و هر واگن حدود۳ تن سبک‌تر می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین سیستم رانش در قراردادهای قبلی نیمه بوژی بیس بود که در این قرارداد بوژی‌بیس می‌شود و سیستم‌های استانداردی که در این قرارداد مورد استفاده قرار می‌گیرد، استاندارد اروپایی است. از طرفی در این قرارداد نیز ۳۶میلیون یورو قطعات یدک دریافت کردیم تا به مدت ۶سال بتوانیم واگن‌‌ها را تعمیر و نگهداری کنیم.

افشانی در پایان صحبت‌هایش اضافه کرد: در این ۲۰۰۰دستگاه واگن مترویی که قرار است خریداری شود ۱۰۵۰دستگاه برای تهران بوده که در این مناقصه قرارداد ۶۳۰دستگاه آماده شده است و مناقصه ۴۲۰دستگاه دیگر باقی مانده و تا ماه‌های آینده مشخص خواهد شد. همچنین در حال آماده‌سازی اسناد مناقصه۹۵۰واگن مترو برای ۸شهر دیگر هستیم تا در خرداد ماه سال جاری نیز مناقصه آن برگزار شود.