توزیع آگهی‌های حمایتی و مناقصه مزایده از نظم خوبی برخوردار است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران توزیع آگهی‌های حمایتی و مناقصه مزایده از نظم خوبی برخوردار است مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: تعاونی مسکن اصحاب رسانه و فرهنگ با محوریت خانه مطبوعات باید تشکیل شود. به گزارش فارس، در نشستی که با هدف بررسی مسایل و چالش‌های خانه مطبوعات […]

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران

توزیع آگهی‌های حمایتی و مناقصه مزایده از نظم خوبی برخوردار است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: تعاونی مسکن اصحاب رسانه و فرهنگ با محوریت خانه مطبوعات باید تشکیل شود.

به گزارش فارس، در نشستی که با هدف بررسی مسایل و چالش‌های خانه مطبوعات با حضور بهزادمریدی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، مهرشادکاظمی سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل، نیری مسؤول روابط عمومی, سلیمانی مسؤول مطبوعات و تبلیغات و همچنین میلادزارعی مدیر خانه مطبوعات و منیره‌الوند رییس هیأت مدیره خانه مطبوعات شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

در ابتدای جلسه میلاد‌زارعی، مدیر خانه مطبوعات شهرستان‌های استان تهران در مورد فعالیت‌ها و عملکرد خانه مطبوعات از زمان تأسیس تاکنون و برگزاری نمایشگاه مطبوعات در سال گذشته توضیحاتی را ارایه کرد و سپس منیره‌الوند، رییس هیأت مدیره خانه مطبوعات به طرح مسایل و مشکلات اعضای خانه مطبوعات از جمله بیمه خبرنگاران، نداشتن دفتر مناسب جهت استقرار اعضای خانه مطبوعات، تعاونی مسکن، توزیع آگهی‌ها و مسایل معیشتی خبرنگاران پرداخت.

در ادامه بهزادمریدی گفت: خانه مطبوعات استان تهران باید به دست خبرنگاران توسعه پیدا کند و این توسعه می‌بایست هم دوش با جریان اصلی اهالی رسانه در سطح جامعه باشد. این‌که بگوییم خبرنگار سیاسی نباشد، غلط است بلکه باید خبرنگاران را از جناحی بودن و تعصبات کور سیاسی بر حذر داشت.

مریدی افزود: خانه مطبوعات از حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان تهران برخوردار خواهد بود و در همین راستا دفتر مرکزی خانه مطبوعات واقع در مؤسسه نشرآوران در خیابان ولیعصر (عج) با هماهنگی‌های انجام شده با دکترسلطانی‌فر، معاون محترم مطبوعاتی وزارت ارشاد به این خانه تحویل داده خواهد شد.

متولی و نماینده عالی دولت در امور خبرنگاران و اصحاب رسانه استان تهران گفت: اگر تعاونی مسکن اصحاب رسانه و فرهنگ در استان تهران با محوریت خانه مطبوعات تشکیل بشود که بتواند چتری برای حمایت از این قشر مظلوم ایجاد نماید کلیه مدیران و معاونت‌های اداره کل برای همکاری و حمایت از این تعاونی مسکن آمادگی خواهند داشت.

مریدی پیرامون توزیع آگهی‌های حمایتی و مناقصه و مزایده مابین نمایندگان نشریات سراسری گفت: آگهی‌های ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی که طبق گزارشات ارایه شد از نظم مناسبی برخوردار هستند. برای آگهی‌های توزیعی توسط شهرداری‌ها با آقای افشانی، معاون عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و همچنین برای توزیع آگهی‌های دادگستری‌ها نیر با مدیر کل دادگستری استان قرار ملاقات‌هایی را تنظیم خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران افزود: خانه مطبوعات استان تهران می‌بایست به عنوان یک بازوی اجرایی پرتوان با طرح و اجرای برنامه‌های خلاق و جریان‌ساز در حوزه خبرنگاران و اهالی رسانه مؤثر باشد. برای جشنواره مطبوعات استان و مراسم روز خبرنگار نیز خانه مطبوعات مجری مراسم خواهد بود و توقع داریم تا برنامه‌های متنوع را به‌صورت کتبی سریع‌تر اعلام شود تا بودجه و حمایت‌های خوبی بتوانیم انجام دهیم. همه تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت بر فعالیت‌ها و توزیع امور اجرایی به نهادهای صنفی است.

در پایان بهزادمریدی پیرامون کمک به تسهیل در مسایل خبرنگاران و اعضای خانه مطبوعات رهنمودهای عملیاتی را مطرح کرد.