بدهی ۱۰۰۰میلیارد تومانی بیش از ۳۰ هزار کارگاه به تأمین اجتماعی

بدهی ۱۰۰۰میلیارد تومانی بیش از ۳۰ هزار کارگاه به تأمین اجتماعی زهرا قره‌داغی- مدیر کل تأمین اجتماعی غرب تهران، با اشاره به این‌که بیش از ۳۰ هزار کارگاه حدود یک‌هزار میلیارد تومان بدهی دارند، گفت: این افراد تا ۱۰ تیر مهلت دارند تا از قانون بخشودگی جرایم بهره‌مند شوند. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، ناهیدحیدری در […]

بدهی ۱۰۰۰میلیارد تومانی بیش از ۳۰ هزار کارگاه به تأمین اجتماعی

زهرا قره‌داغی- مدیر کل تأمین اجتماعی غرب تهران، با اشاره به این‌که بیش از ۳۰ هزار کارگاه حدود یک‌هزار میلیارد تومان بدهی دارند، گفت: این افراد تا ۱۰ تیر مهلت دارند تا از قانون بخشودگی جرایم بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، ناهیدحیدری در نشست خبری به قانون بخشودگی صددرصدی جرایم کارفرمایان اشاره کرد و افزود: کارفرمایان تا ۱۰ تیر امسال فرصت دارند تا با مراجعه به شعب تأمین اجتماعی بدهی‌های بیمه‌ای خود را پرداخت و از صددرصد بخشودگی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به این‌که ۱۲۰ هزار کارگاه فعال تحت پوشش تأمین اجتماعی غرب تهران هستند، گفت: از این تعداد ۳۰ هزار کارگاه بدهی‌های بیمه‌ای دارند که می‌توانند برای استفاده از قانون بخشودگی جرایم مراجعه کنند.

مدیر کل تأمین اجتماعی غرب تهران تأکیدکرد: بدهی بیمه‌ای کارگاه‌های بدهکار حدود ۸۰۰ میلیارد تومان می‌شود که به قطعیت رسیده و با در نظر گرفتن تعدادی کارگاه که هنوز بدهی‌های آنها در دست بررسی است، مبلغ کل بدهی‌ها به هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

حیدری ادامه داد: از ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی با مراجعه و استفاده از قانون بخشودگی جرایم، می‌توانند ۱۶۹ میلیارد تومان آن را کسر کنند، یعنی در مجموع ۱۶۹ میلیارد تومان مشمول بخشودگی جرایم می‌شود.

وی همچنین گفت: در اداره کل غرب تهران ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش هستند که ۲۹۵ هزار نفر آنها شامل بازنشستگان می‌شوند.

مدیر کل تأمین اجتماعی غرب تهران به خدمات غیرحضوری و ارتقای سطح رضایتمندی بیمه‌شدگان تحت پوشش اشاره کرد و اظهارداشت: در این راستا ارایه خدمات غیرحضوری و خدمات الکترونیکی یکی از اقداماتی است که انجام شده است و همچنین اداره کل غرب به صورت آزمایشی صدور دفترچه‌های بیمه‌ای را به صورت غیرحضوری به زودی آغاز خواهد کرد که به احتمال زیاد از تیرماه به صورت آزمایشی در اداره کل غرب این اقدام انجام شود.

به گفته حیدری، در حال حاضر پرونده کاغذی در شعب وجود ندارد و تمامی پرونده‌ها الکترونیکی شده است و همچنین ۱۰۰ درصد لیست‌های پرداخت حق بیمه نیز به شکل الکترونیکی تبدیل و حق بیمه‌ها غیرحضوری دریافت می‌شود و از سوی دیگر ۸۵ درصد ابلاغ‌ها نیز به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد.

مدیر کل تأمین اجتماعی غرب تهران با اشاره به این‌که ۴۲ میلیون نفر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند، گفت: نحوه صدور دفترچه بیمه با توجه به حجم بیمه‌شدگان ما اقدام مهمی است که سعی کردیم آن را غیرحضوری انجام دهیم که این خدمت در راستای تسهیل امور بیمه‌شدگان خواهد بود.

وی در مورد بیمه دانشجویان نیز گفت: در غرب تهران دانشگاه‌های زیادی هستند به همین دلیل کارشناسان ما با آنها وارد مذاکره شده و توانسته‌ایم فرصت بیمه شدن را برای آنها در دوران تحصیل فراهم کنیم، به‌طوری‌که ۱۰۰۰ دانشجو از این طریق بیمه شده‌اند که آنها می‌توانند با ضریب‌های مختلف بیمه‌ای ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد بیمه شوند که دو درصد حق بیمه را نیز دولت پرداخت می‌کند.

حیدری افزود: ضریب بیمه‌ای ۱۲ درصد حمایت بازنشستگی، فوت و بعد از بازنشستگی را شامل می‌شود و همچنین ضریب بیمه‌ای ۱۴ درصد نیز حمایت بازنشستگی، فوت، بعد و قبل از بازنشستگی و ۱۸ درصد نیز بازنشستگی، فوت، بعد و قبل از بازنشستگی و همچنین از کارافتادگی را شامل می‌شود.

مدیر کل تأمین اجتماعی غرب تهران، گفت: اعطای وام یکی دیگر از اقداماتی است که در تأمین اجتماعی انجام می‌شود به گونه‌ای که در دو ماهه ابتدایی امسال هزار فقره وام به مبلغ یک تا ۳ میلیون تومان پرداخت شده است.