این ترامپ و اون هزار راه نرفته!

این ترامپ و اون هزار راه نرفته!      توافقنامه‌ای که سال‌ها برای آن زحمت کشیده شده بود و کلی بالا و پایین را طی کرده بود که به سرانجام برسد، همین‌طور دل بخواهی و از سر لج و لجبازی با ۴ تا دموکرات زپرتی و چند تا آدم حرف مفت زنِ شلوغ کن و البته […]

این ترامپ و اون هزار راه نرفته!

     توافقنامه‌ای که سال‌ها برای آن زحمت کشیده شده بود و کلی بالا و پایین را طی کرده بود که به سرانجام برسد، همینطور دل بخواهی و از سر لج و لجبازی با ۴ تا دموکرات زپرتی و چند تا آدم حرف مفت زنِ شلوغ کن و البته کدهای دریافتی ناجور! فرتی پاره کردی و قیافه حق به جانب افتخارآمیز گرفتی و از خوشحالی این پیروزی من‌درآوردی در پوست خود نگنجیدی؟ لابد برای خودت فکر کردی این توافق که سهل است، ۱۰ تا ۱۰ تا توافق اینچنینی را با ۴تا توپ و تشر و تحریم و تهدید و آوردن کشور‌ها بر سر میز مذاکره به سرانجام برجامی می‌رسانی و به ریش همه می‌خندی؟!

    اینجوریا هم نیست جناب ترامپ‌خان عمو سام اینا! تا گوساله گاو شود دل صاحبش آب شود، من اینجا تو هم همانجا، اگر توانستی با این، اون یک خط توافق نیم بند فرمالیته امضا کنی، بعد بیا و خط و نشان برای دیگرانی که یک سر و گردن از این کره بند انگشتی زیر پونزی بالاتر هستند، بکش!

    بالاخره هر چه باشد جنابتان تاجر است و تاجر مسلک، بر همین اساس بهتر از خیلی از سیاست‌بازان حقه‌باز و نظامیان زبان اسلحه فهم! ینگه دنیا، می‌دانی که دیگر دوران بزن در رویی و دور برداشتن‌های آبگوشتی گذشته است و باید مثل بچه حرف‌شنو دست از پا درازتر از شکر خورده ابراز ندامت کنی و دست از اولدروم بولدروم برداشته و جاده یکطرفه را به اتوبان چند طرفه تبدیل کنی، شاید این وسط بتوانی روغن ریخته و آب رفته را برگردانی و در کارنامه آخر ترم حرفی برای گفتن داشته باشی!

    ما که چشممان از شما یکی آب نمی‌خورد، درست است که معامله‌گر خوبی هستی و برای همین است که کلی پز تجارت و کسب و کار پروپیمانت را به خلق‌ا… می‌دهی ولی همین زیادی کاسب کار بودنت باعث شده که فقط زبان پول و شیر گاوهای پرواری، به مزاجت سازگار بیفتد و حرف حساب و همزیستی مسالمت‌آمیز و خودت یکی، دیگران هم یکی، آنقدر برایت سنگین است که ثقل مزاج بگیری و بی‌تاب، دچار حواس‌پرتی شده و کاسه و کوزه‌ها را سر دیگران بشکنی!

این خط، این هم نشان …!

                                                                    هوشنگ خان