خروج از رکود!

خروج از رکود!       حالا این صندوق بین‌المللی پول یک اشتباه لپی کرد و نوید خروج از رکود را در سال آینده داد، چرا ما ملت، گوش به حرف ایادی استکبار جهانی می‌دهیم! چند سالی است که این صندوق و آن بانک جهانی راه‌به‌راه خبر از رکود و کاهش رشد و اینجور چیز‌ها می‌دهند و […]

خروج از رکود!

      حالا این صندوق بین‌المللی پول یک اشتباه لپی کرد و نوید خروج از رکود را در سال آینده داد، چرا ما ملت، گوش به حرف ایادی استکبار جهانی می‌دهیم! چند سالی است که این صندوق و آن بانک جهانی راه‌به‌راه خبر از رکود و کاهش رشد و اینجور چیز‌ها می‌دهند و ما گوش‌مان بدهکار نبود و با صدای رسا ندای خروج از رکود و آغاز رونق و کاهش تورم را در هر کجا که می‌رسیدیم، فریاد می‌زدیم و کلی هم برایمان سوت و کف و هورا می‌کشیدند.

     حالا یک‌دفعه این جناب صندوق بین‌المللی یادش افتاده که ما در سال آینده رونق خواهیم داشت، ما خیلی وقت است رونق داریم و اینها باور نمی‌کردند و آنقدر بر رونق و توسعه و رشد اقتصادی، پایمردی کردیم که آنها هم بالاخره ناچار شدند از حرف‌های چند ساله خود اعلام برائت جسته! و به خروج ایران از رکود و ورود به رونق اذعان کنند !

     برای یک بار هم که شده بیایید ببینیم که این خروج از رکود یعنی چه و اصلاً این اتفاق چیز خوبی است یا یک چیزی است مثل همین اوضاع و احوالی که داریم، یا خدای ناخواسته خودش یک قوز است بالای قوز‌های دیگر.

     براساس تجربیات هوشنگ‌خانی ما و البته مطالعات و تحقیقات گران سنگ جنابمان! کلاً حال‌وهوای اقتصاد ما بهاری است، یک روز آفتابی و رونق و دلچسب، یک روز بارانی و رکود و دلگیر و باز دوباره یک روز اینوری و یک روز آنوری، اما علی‌رغم همه نوسان و ناپایداری آب و هوای اقتصادی که داریم، تورم پای ثابت همه دوران‌ها و پرآبی و آفتابی‌هاست.

     در رکود به سر می‌بریم، این جناب تورم حاضر است، در رونق جا خوش می‌کنیم باز این تورم حی‌وحاضر است. کلاً وفادارتر و همراه‌تر از این تورم برای این ملت و این اقتصاد نیم‌بند کسی ندیده است. البته فرق‌هایی هم با هم دارند فی‌المثل در موقع رونق، بزرگان مسؤول وجود تورم را لازمه حفظ رونق می‌دانند و البته سعی می‌کنند به‌خاطر رعایت حال مردم نرخ تورم را با مهربانی بیشتر محاسبه و اعلام کنند !

     در موقع رکود، اوضاع کمی فرق دارد، بزرگان مسؤول اولاً اسم رکود را می‌گذارند دوران‌گذار ! شرایط طبیعی ! یا فی‌المثل رونق جا نیفتاده و به بالقوه! ولی شرایط برای تورم خیلی فرق دارد، اساساً در این دوران اسم و رسمی برای آن نمی‌گذارند، حتی صدایش هم نمی‌زنند و گا‌هاً دیده شده است که حضورش را نیز به روی مبارک نمی‌آورند !

     به هر حال خوشحالیم که از دوران رکود تورم انکاری در حال رسیدن به رونق تورم لازمی هستیم. باشد که رستگار شویم … !

                                                                         هوشنگ خان