روایت فرمانده ناجا از نا آرامی های اخیر

روایت فرمانده ناجا از نا آرامی های اخیر  رییس پلیس کشور نا آرامی‌های اخیر در کشور را یک فتنه و جنگ امنیتی بزرگ توصیف کرد. به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در مراسم روز دانشجوی دانشگاه علوم انتظامی امین گفت: ناآرامی‌های اخیر یک فتنه و جنگ امنیتی بزرگ بود که این فتنه در عرض کمتر […]

روایت فرمانده ناجا از نا آرامی های اخیر 

رییس پلیس کشور نا آرامی‌های اخیر در کشور را یک فتنه و جنگ امنیتی بزرگ توصیف کرد. به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در مراسم روز دانشجوی دانشگاه علوم انتظامی امین گفت: ناآرامی‌های اخیر یک فتنه و جنگ امنیتی بزرگ بود که این فتنه در عرض کمتر از ۷۲ ساعت و به عبار تی ۴۸ ساعت خنثی شد. وی ادامه داد: خوب است بررسی شود که در کشور و طی آن روزها چه اتفاقاتی افتاد. برای سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت مباحثی از اردیبهشت ماه مطرح شد و دولت به دنبال ساماندهی سوخت بود. طی یکی دو مرحله به دلیل نبود زیرساخت‌ها و آمادگی نامناسب اجرای این طرح به تعویق افتاد تا اینکه زمان ۲۴ آبان برای سهمیه بندی بنزین مشخص شد. فرمانده ناجا با اشاره به زمان اجرای این طرح خاطر نشان کرد:‌ شب جمعه زمان اجرای طرح بود و ناجا در آمادگی کامل بود. از ساعت یک ربع به ۱۲ تمام نیروهای ما در تمام پمپ‌های بنزین مستقر شدند و خوشبختانه آن شب هیچ اتفاقی هم رخ نداد. اشتری افزود: در روز جمعه نیز بی نظمی مشخصی نداشتیم تا این که در بعد از ظهر آن روز اتفاقات در خرمشهر و سیرجان آغاز شد.در خرمشهر یک حرکت مسلحانه بود و به سمت مردم تیراندازی شد که خوشبختانه با عکس‌العمل به موقع و حضور ماموران ناجا با آن مقابله شد. اشتری ادامه داد: در سیرجان نیز به یک پمپ بنزین حمله کردند واولین اتش سوزی پمپ بنزین در آنجا آغاز شد، البته همزمان با آن در فضای مجازی شروع به پخش فیلم‌ها و تصاویر کذبی کردند  و این طور القا می‌کردند که پمپ‌های بنزین زیادی آتش گرفته است اما تمام این موارد تا آن لحظه کذب بود. حتی در سیرجان قصد داشتند تا یک انبار و مخزن را آتش بزنند که این اتفاق رخ نداد و ماموران پلیس مانع از آن شدند در حالی که اگر این اتفاق رخ می‌داد خسارت زیادی به شهر و مردم وارد می‌شد. فرمانده ناجا با بیان اینکه ما پیش بینی می‌کردیم که در روز شنبه اعتراضاتی رخ دهد گفت: اعتراضاتی هم شکل گرفت اما متاسفانه با تحریک دشمنان اعتراضات اجتماعی به اقداماتی آشوبگرانه و امنیتی بدل شد. گستردگی کار هم بسیار بالا بود اما درهر جایی که ماموران ما حضور داشتند با این موارد برخورد  کرده و ناامنی را جمع کردند.

نمایندگان چرا قبل از سهمیه‌بندی حرف نزدند!

اشتری به برنامه ریزی‌های مجلس و برخی دیگر از افراد برای ایجاد یکسری تغییرات در قیمت بنزین و تصمیم اتخاذ شده نیز اشاره کرد و گفت: برخی از این ها به دنبال یک سری تغییر بوده اما اگر هر حرفی داشتند باید قبل از تصمیم‌گیری آن را می‌زدند نه این که بعد از اجرا بخواهند آن را تغییر بدهند و این طور نمی‌شود. اشتری با بیان اینکه امروز اعتماد مردم به ناجا بیشتر شده اظهار کرد: مردم دیدند که دو مامور ما چطور برای حفظ جان مردم در اتفاقات اخیر در ماهشهر و کرمانشاه به شهادت رسیدند. جالب است وقتی که پیش خانواده یکی از این شهدا رفتیم، درخواستشان فقط دیدار با آقا بود. اشتری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه ما باید اقتدار و آمادگی را در خودمان حفظ کنیم گفت: امروز نیروهای مسلح شجاعانه در صحنه حضور دارند اما لازم است برای رسیدن به پلیس در تراز جمهوری اسلامی بیشتر از قبل خودمان را آماده کنیم. مامور پلیس در تراز انقلاب باید انقلابی، مقتدر، مهربان، هوشمند و … باشد. این مامور باید ملجاء و پناهگاه مردم باشد. فرمانده ناجا تاکید کرد که پلیس باید امید و آینده را در جامعه بگستراند و ناامیدی را از خودمان و جامعه بگیریم.