اتاق بازرگانی حلقه اتصال بخش خصوصی، دولت و مجلس

اتاق بازرگانی حلقه اتصال بخش خصوصی، دولت و مجلس عضو هیأت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این‌که اتاق بازرگانی حلقه اتصال بخش خصوصی، دولت و مجلس است، گفت: با ساختار موجود و مدیران کنونی اتاق بازرگانی نمی‌توان اقتصاد مقاومتی را پیگیری کرد. به گزارش خانه‌ملت، سیدحسن‌حسینی شاهرودی با اشاره به انتخاب رییس جدید اتاق […]

اتاق بازرگانی حلقه اتصال بخش خصوصی، دولت و مجلس

عضو هیأت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این‌که اتاق بازرگانی حلقه اتصال بخش خصوصی، دولت و مجلس است، گفت: با ساختار موجود و مدیران کنونی اتاق بازرگانی نمی‌توان اقتصاد مقاومتی را پیگیری کرد.

به گزارش خانه‌ملت، سیدحسن‌حسینی شاهرودی با اشاره به انتخاب رییس جدید اتاق بازرگانی ظرف چندروز آینده گفت: اتاق نماینده بخش‌خصوصی بوده، بنابراین باید انتقال‌دهنده مسایل، مشکلات و پیشنهادات بخش‌خصوصی باشد.

رییس اتاق باید سرد و گرم بخش‌خصوصی را چشیده باشد

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که اتاق بازرگانی حلقه اتصال بخش‌خصوصی، قوه‌مجریه و قوه‌مقننه است، افزود: رییس اتاق باید تجربه‌کار در بخش‌خصوصی را داشته و در بخش‌خصوصی کارهای مهمی انجام داده باشد، رییس اتاق باید سرد و گرم بخش‌خصوصی را چشیده باشد و از مسایل و مشکلات این بخش مطلع باشد، همچنین رییس اتاق باید با اطلاعات جامع و کامل و ارتباط با هر ۳ حوزه بخش خصوصی را تقویت کند.

رییس اتاق بازرگانی باید دارای تفکر مدیریت جهادی باشد

حسینی‌شاهرودی ادامه داد: رییس اتاق باید دارای تفکر انقلابی و مدیریت جهادی که تأکید مقام‌معظم‌رهبری است، بوده، شخصی که می‌خواهد مدیریت کلان را در بخش خصوصی برعهده گرفته و اقتصاد مقاومتی را پیگیری کند، باید دارای تفکر انقلابی و غیرقابل نفوذ باشد.

با ساختار موجود و مدیران کنونی اتاق بازرگانی نمی‌توان اقتصادمقاومتی را پیگیری کرد

وی با بیان این‌که با ساختار موجود و مدیران کنونی نمی‌توان اقتصاد مقاومتی را پیگیری کرد، یادآور شد: کشور درگیر جنگ اقتصادی است، بنابراین بخش خصوصی تنها درصورت انتخاب رییس پاکدست می‌تواند، موانع اقتصادی را هموار کرده و از جنگ اقتصادی پیروز خارج شود.

موانع بخش خصوصی در حوزه تولید و تجارت باید با انتخاب رییسی مدبر برطرف شود

حسینی‌شاهرودی با اشاره به این‌که رییس اتاق به عنوان نماینده بخش خصوصی باید پیشنهادات کاربردی ارایه دهد، افزود: موانع بخش خصوصی درحوزه تولید و تجارت باید برطرف شود، که این اقدام مدیری مدبر را می‌طلبد، همچنین اتاق بازرگانی با قوانین دست‌وپاگیر مفسده‌انگیز نمی‌تواند مسیر اقتصاد مقاومتی را هموار کند.

قانون، مقررات، رویه و ساختار اتاق بازرگانی باید اصلاح شود

وی با بیان این‌که قانون، مقررات، رویه و ساختار اتاق بازرگانی باید اصلاح شود، ادامه داد: مدیران اتاق بازرگانی باید از حضور جریانات نفوذی دربخش خصوصی ممانعت به عمل آورند و مدیران جدید اتاق باید برای اجرای اقتصاد مقاومتی آمادگی کامل داشته و توجیه شده باشند، درغیر اینصورت نمی‌توان درون جریان پر تلاطم اقتصادمقاومتی شد و اهداف اقتصاد مقاومتی را تأمین کرد.

رییس جدید اتاق بازرگانی باید جایگاه واقعی بخش خصوصی را تقویت کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تأکید بر این‌که رییس جدید اتاق بازرگانی باید جایگاه واقعی بخش خصوصی را تقویت کند، عنوان کرد: اطلاعات جامع از حوزه‌های مختلف، ارتباطات با بخش‌های متنوع و مدیریت تحولگرا می‌تواند بخش خصوصی را تقویت و جایگاه اتاق را در کشور و بین هم‌صنفان خود ارتقا بخشد.

 

عضو هیأت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رییس اتاق باید پاسخگوی افکار عمومی باشد و با استفاده از مشوق‌های صادراتی به افزایش جایگاه اقتصادی کشور کمک کند.