مهار فرسایش خاک کشور فعلاً شدنی نیست

  رییس گروه مطالعات دفتر بیابان سازمان جنگل‌ها اعلام کرد: نرخ تخریب خاک در کشور از نرخ احیا بالاتر است زیرا با اعتبار و امکاناتی که در اختیار داریم مقابله با تخریب میسر نیست. به گزارش مهر، رییس گروه مطالعات دفتر بیابان سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با این اعتبار تخصیص گرفته و […]

 

رییس گروه مطالعات دفتر بیابان سازمان جنگل‌ها اعلام کرد: نرخ تخریب خاک در کشور از نرخ احیا بالاتر است زیرا با اعتبار و امکاناتی که در اختیار داریم مقابله با تخریب میسر نیست.

به گزارش مهر، رییس گروه مطالعات دفتر بیابان سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با این اعتبار تخصیص گرفته و وسعت و سرعت تخریب، مهار فرسایش خاک امکان‌پذیر نخواهد بود.

دکتر محمد علی طهماسبی با اشاره به نرخ بالای فرسایش خاک در کشور گفت: با توجه به مدیریت نامناسب شهری، عدم تمکین کشاورز در احداث بادشکن و بهره‌برداری‌های وسیعی که در سطح ملی صورت می‌گیرد مقابله با این وسعت تخریب دشوار است.

 

وی در گفت‌و‌گو با برنامه سیاره آبی رادیو ایران افزود: در کشور نرخ تخریب از نرخ احیا بالاتر است زیرا با اعتبار و امکاناتی که در اختیار داریم مقابله با تخریب میسر نیست