ازدواج به حفظ سلامت مغز کمک می‌کند

ازدواج به حفظ سلامت مغز کمک می‌کند نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد ازدواج و بقاء آن به شکل قابل توجهی منجر به کاهش ریسک زوال حافظه در سنین پیری می‌شود. به گزارش مهر، بررسی جدید محققان نشان می‌دهد یک فرد مجرد در مقایسه با افراد متأهل ۴۲ درصد بیش‌تر در معرض ابتلا به زوال عقل […]

ازدواج به حفظ سلامت مغز کمک می‌کند

نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد ازدواج و بقاء آن به شکل قابل توجهی منجر به کاهش ریسک زوال حافظه در سنین پیری می‌شود.

به گزارش مهر، بررسی جدید محققان نشان می‌دهد یک فرد مجرد در مقایسه با افراد متأهل ۴۲ درصد بیش‌تر در معرض ابتلا به زوال عقل قرار دارد. افراد بیوه بیش از همه در معرض ابتلا به زوال عقل هستند اما در مورد افراد مطلقه چنین رابطه‌ای مشاهده نشد.

 با این حال محققان تأکید می‌کنند این یافته‌ها ارتباط مستقیم بین ازدواج و ریسک پایین زوال عقل را اثبات نمی‌کند.

اندرو سامرلد، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالج لندن، در این باره می‌گوید: ریسک بالا زوال عقل در افراد مجرد حتی در صورتی که دارای سلامت جسمانی هم باشند وجود دارد که بیانگر این مطلب است که فایده ازدواج فراتر از بهبود سلامت فیزیکی است.

تحقیقات قبلی ازدواج را با فواید سلامت نظیر بروز سکته و حملات قلبی کم‌تر و نرخ بالا زنده ماندن بعد از جراحی باز عروق کرونر نشان داده است.

سامرلند در این باره می‌گوید: ما این تحقیق را به این دلیل انجام دادیم که معروف است ازدواج با طیف وسیعی از فواید سلامت از جمله طول عمر بیش‌تر مرتبط است و ما فکر کردیم این فواید موجب کاهش ریسک زوال عقل می‌شوند.