سالمندان با ورزش‌های استقامتی بیش‌تر عمر می‌کنند

  طبق یافته‌های یک مطالعه جدید، افراد مسنی که دو بار در هفته ورزش استقامتی انجام می‌دهند موجب افزایش قدرت و طولانی‌تر شدن عمرشان می‌شود، بدین ترتیب احتمال مشکلات قلبی و سرطان در آن‌‌‌‌ها کاهش می‌یابد به گزارش مهر، یافته‌های مطالعه محققان دانشکده پزشکی پنسیلوانیا نشان می‌دهد افراد مسنی که حداقل دو بار در هفته […]

 

طبق یافته‌های یک مطالعه جدید، افراد مسنی که دو بار در هفته ورزش استقامتی انجام می‌دهند موجب افزایش قدرت و طولانی‌تر شدن عمرشان می‌شود، بدین ترتیب احتمال مشکلات قلبی و سرطان در آن‌‌‌‌ها کاهش می‌یابد

به گزارش مهر، یافته‌های مطالعه محققان دانشکده پزشکی پنسیلوانیا نشان می‌دهد افراد مسنی که حداقل دو بار در هفته ورزش می‌کنند ۴۶ درصد کم‌تر در معرض از بین رفتن زود هنگام قرار دارند. همچنین احتمال از بین رفتن در اثر مشکل قلبی ۴۱ درصد و احتمال از بین رفتن ناشی از سرطان ۱۹ درصد در این افراد کاهش می‌یابد.

باوجودی که فواید فعالیت فیزیکی و ورزش‌های هوازی برای سلامت به اثبات رسیده است، اما داده‌های کم‌تری در مورد ورزش استقامتی جمع‌آوری شده است.

در طول دهه گذشته، محققان مزایای ورزش استقامتی را برای قدرت، حجم عضلات و عملکرد فیزیکی و همچنین برای بهبود شرایط مزمن نظیر دیابت، آرتروز، پشت درد و چاقی به اثبات رسانده‌اند.

در طول مدت این نظرسنجی، بیش از ۹ درصد افراد مسن گزارش کرده بودند که حداقل دو بار در هفته ورزش استقامتی انجام می‌دهند.

 

آن‌‌‌‌ها همچنین دارای وزن بدنی نرمال بودند، در ورزش‌های هوازی شرکت می‌کردند و از مصرف الکل و کشیدن سیگار پرهیز می‌کردند.