افزایش افسردگی شدید نوجوانان و جوانان در آمریکا

افزایش افسردگی شدید نوجوانان و جوانان در آمریکا تحقیقات جدید نشان می‌دهد که افسردگی شدید بین نوجوانان و جوانان افزایش پیدا کرده که ممکن است اختلالات خواب و کم‌خوابی دلیل عمده آن باشد. به گزارش سینا‌پرس، تحقیقات جدید نشان می‌دهند که در سال‌های اخیر در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایالات‌متحده آمریکا افسردگی شدیدی […]

افزایش افسردگی شدید نوجوانان و جوانان در آمریکا

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که افسردگی شدید بین نوجوانان و جوانان افزایش پیدا کرده که ممکن است اختلالات خواب و کم‌خوابی دلیل عمده آن باشد.

به گزارش سینا‌پرس، تحقیقات جدید نشان می‌دهند که در سال‌های اخیر در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایالات‌متحده آمریکا افسردگی شدیدی بین نوجوانان و جوانان رواج پیدا کرده است. تجزیه ‌و تحلیل داده‌های فدراسیون بیمه بهداشتی ایالات‌متحده آمریکا نشان می‌دهد که میزان کلی افسردگی در این کشور ۴٫۴ درصد بوده و از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ میلادی میزان تشخیص این بیماری ۳۳ درصد افزایش پیدا کرده است.۶۳ درصد این میزان ذکر شده متعلق به نوجوانان بوده و ۴۷ درصد به جوانان تعلق داشته است.

تشخیص افسردگی‌های شدید به‌ویژه در گروه نوجوانان و جوانان در حال افزایش است. درصد بالای افسردگی در نوجوانان و جوانان می‌تواند تأثیر قابل ‌توجهی در سلامت اجتماعی دهه‌های آینده کشور داشته باشد. برای شناسایی روش‌های علمی و نتیجه‌بخش در درمان مؤثر افسردگی شدید و ایجاد مسیر بهبودی و بهبود کلی سلامت جامعه، نیاز به آموزش و تحقیق بیش‌تر وجود دارد.

طبق گزارش‌های شرکت بیمه سلامت آمریکا، زنان دو برابر بیش‌تر از مردان در خطر احتمال ابتلا به افسردگی قرار دارند به‌گونه‌ای که در این آمارهای ارایه ‌شده میزان افسردگی زنان ۶ درصد در مقابل ۳ درصد افسردگی مردان بوده است.

قابل‌ ذکر است، افرادی که به افسردگی شدید مبتلا هستند، به‌طور متوسط در حدود ۳۰ درصد کم‌تر از افرادی که افسردگی ندارند، از سلامت عمومی برخوردار هستند. براساس گفته محققان، ۸۵ درصد از افرادی که دارای افسردگی شدید هستند، از یک یا چند مورد دیگر از بیماری‌های مزمن جدی رنج می‌برند. علاوه بر آن افرادی که دچار افسردگی شدید هستند از خدمات مراقبت‌های بهداشتی بیش‌تری نسبت به دیگران استفاده می‌کنند و هزینه مراقبت‌های بهداشتی آنها به‌طور قابل‌ توجهی بالا است.