ذرت‌های رنگی چگونه به وجود آمد؟

ذرت‌های رنگی چگونه به وجود آمد؟ یک کشاورز نیمه سرخ‌پوست آمریکایی با جداسازی گونه‌های مختلف ذرت از اجداد ذرت‌های بومی آمریکا گونه‌ای خاص ذرت رنگی ایجاد کرد که در حال حاضر به‌طور انبوه کشت‌شده و به فروش می‌رسد. به گزارش سینا‌پرس، کارل بارنز از کشاورزان اوکلاهما ایالات‌متحده آمریکا که در سال ۲۰۱۶ میلادی درگذشت، گونه‌های […]

ذرت‌های رنگی چگونه به وجود آمد؟

یک کشاورز نیمه سرخ‌پوست آمریکایی با جداسازی گونه‌های مختلف ذرت از اجداد ذرت‌های بومی آمریکا گونه‌ای خاص ذرت رنگی ایجاد کرد که در حال حاضر به‌طور انبوه کشت‌شده و به فروش می‌رسد.

به گزارش سینا‌پرس، کارل بارنز از کشاورزان اوکلاهما ایالات‌متحده آمریکا که در سال ۲۰۱۶ میلادی درگذشت، گونه‌های مختلف ذرت را از اجداد ذرت‌های بومی آمریکا جدا کرد. بارنز بذرهای ویژه را از چوب‌های رنگارنگ ذرت گرفته و کشت کرده است.

جمع‌آوری، انتخاب، انبار کردن و کشت بذرهای ذرت از چوب‌های ذرت رنگی ویژه باعث شد تا ذرت رنگین‌کمانی به وجود آید. این نوع ذرت در کنار ذرت سنتی کاشته شد و گرده‌های این دو نوع ذرت با یکدیگر آمیخته‌شده و نمونه‌ای جدید را به وجود آورد. هر سال درکشت‌های متوالی، ذرت‌هایی درخشان‌تر و با طرح‌های روشن‌تر به وجود آمد.

این کشاورز خلاق با پشتکار ویژه‌ای شروع به اجرای طرح بزرگی در ایجاد ذرت‌های رنگارنگ و به وجود آوردن یک نژاد جدید ذرت با رنگ‌‌ها و طرح‌های شاداب و متنوع کرد که بعداً به ذرت‌های تیله‌ای مشهور شد. ذرت‌های تیله‌ای (Glass Gem) که یک نوع خاصی از ذرت‌های رنگارنگ رنگین‌کمانی هستند، در سال ۲۰۱۲ میلادی با پخش تصویرهای متنوع آن در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک معرفی شدند.

اندکی پس ‌از آن، شرکتی که این بذرهای کمیاب ذرت را فروخته بود، تولید بذرهای بومی را به‌طور گسترده آغاز کرد. این شرکت که در آریزونای آمریکا مستقر است، هنوز بذرهای ذرت تیله‌ای را در وب‌سایت خود به فروش می‌رساند.