فقدان اهداف اقلیمیِ کاهش انتشار CO2 در کارخانه‌های اروپایی

فقدان اهداف اقلیمیِ کاهش انتشار CO2 در کارخانه‌های اروپایی نتایج یک نظرسنجی نشان داده است بیش‌تر کارخانه‌های اروپایی با وجود این‌که ۸۰ درصدشان تغییرات اقلیمی را خطری برای کسب و کار می‌دانند، هیچ هدفی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خود ندارند. به گزارش ایسنا، طبق اعلام گزارش سالانه «پروژه افشای کربن» در میان کارخانه‌هایی که […]

فقدان اهداف اقلیمیِ کاهش انتشار CO2 در کارخانه‌های اروپایی

نتایج یک نظرسنجی نشان داده است بیش‌تر کارخانه‌های اروپایی با وجود این‌که ۸۰ درصدشان تغییرات اقلیمی را خطری برای کسب و کار می‌دانند، هیچ هدفی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خود ندارند.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام گزارش سالانه «پروژه افشای کربن» در میان کارخانه‌هایی که اهداف اقلیمی تعیین کرده‌اند، تنها یک سوم این اهداف را به فراتر از سال ۲۰۲۵ میلادی گسترش داده‌اند.

در عوض اقدامات شرکت‌ها در کادر هیأت مدیره متمرکز شده است، به‌طوری‌که ۴۷ درصد از شرکت‌ها برای اقدامات اقلیمی به اعضای هیأت مدیره خود پاداش داده و ۲۵ درصد از آنها نیز برای ایجاد انگیزه‌های زیست‌محیطی تلاش می‌کنند.

به گفته متخصصان، دهه آینده برای موفقیت در پروسه انتقال به اقتصاد پایدار حیاتی است و شرکت‌ها در قلب این انتقال قرار دارند.

با وجود این‌که ۵۳ درصد از کارخانه‌هایی که در نظرسنجی حضور داشتند هیچ گونه هدف اقلیمی نداشتند، ۵۸ درصدشان از کاهش کربن در سال ۲۰۱۸ میلادی خبر دادند که در مجموع این میزان کلی انتشار کربن به ۸۵ میلیون تُن کربن دی‌اکسید معادل کل انتشار سالانه کربن اتریش رسیده است.

از سوی دیگر یک‌سوم از کارخانه‌ها نیز از افزایش میزان انتشار کربن خود خبر دادند.

برخی شرکت‌ها با روی آوردن به چراغ‌های ال‌ای‌دی و نصب پنل‌های خورشیدی در بام‌های خود به‌طور سیستماتیک میزان انتشار کربن خود را به مقدار قابل توجه کاهش داده‌اند.

بنا بر گزارش گاردین، پروژه افشای کربن در گزارش سال‌جاری خود اطلاعاتی از ۸۴۹ کارخانه اروپایی از ۲۳ کشور جمع‌آوری کرده که مجموع انتشار آنها ۲٫۳میلیارد تُن کربن دی‌اکسید برآورد شده است. این میزان بیش‌تر از مجموع انتشار انگلیس، آلمان و فرانسه محسوب می‌شود.