زیبای های خاص آبشار شیخ علی‌خان در فصول مختلف سال

  آبشار شیخ علی‌خان واقع در ۸۸ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. این آبشار در کنار روستای شیخ علیخان قرار دارد. ناصر بهزادفر- لطافت و شادابی وصف‌ناپذیر آب و هوای منطقه آبشار شیخ علی‌خان گوشه‌ای از زیبایی و قدرت لایزال خداوند را به بندگان نشان می‌دهد. آبشار شیخ علی‌خان چندقلو است […]

 

آبشار شیخ علی‌خان واقع در ۸۸ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. این آبشار در کنار روستای شیخ علیخان قرار دارد.

ناصر بهزادفر- لطافت و شادابی وصف‌ناپذیر آب و هوای منطقه آبشار شیخ علی‌خان گوشه‌ای از زیبایی و قدرت لایزال خداوند را به بندگان نشان می‌دهد. آبشار شیخ علی‌خان چندقلو است و از میان تنگه پرشیبی به پایین ریزش می‌کند. این آبشار در کنار روستای شیخ علیخان قرار دارد. آبشار شیخ علی‌خان و دشت و تپه‌های اطراف آن یکی از جاذبه‌های زیبا است. این آبشار را ارتفاعات ۴۰ خشت و زردکوه در برگرفته‌اند و ارتفاع منطقه آبشار از سطح دریا ۲۲۰۰ متر و آب و هوای آن در فصول بهار و تابستان، ملایم و در زمستان، سرد است.

آبشار شیخ علیخان با جذابیت‌های خاص خود در فصل‌های مختلف سال دارای زیبایی‌های خاص خود است.

آبشار در فصل بهار و تابستان زیبایی کم‌نظیری دارد. در فصل زمستان بارش برف در ارتفاعات این شهرستان به بیش از۴ و ۵ متر می‌رسد که باعث به وجود آمدن یخچالهای دائمی می‌شود. سردی هوا موجب می‌شود آب قسمتی‌هایی از این آبشار یخ بزند و زیبایی حیرت انگیزی را در کنار فروریختن آب ایجاد کند.

ساخته شدن قندیلهای یخی سفید رنگ منظره زیبایی را ایجاد کرده که ارتفاع بسیاری از این قندیل‌ها به بالاتر از نیم متر می‌رسد.

فروریختن آب در زمینه سفید رنگ ایجاد شده از سفیدی برف همراه با قندیلهای یخی زیبایی غیرقابل توصیفی را ایجاد می‌کند.

مسیردسترسی

از شهرکرد تا شهر چلگرد در حدود ۹۰ کیلومتر فاصله است. از شهر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ، تا این آبشار حدود ۵ کیلومتر فاصله است و با وجود کوهستانی بودن منطقه، شیخ علیخان محور ارتباطی مناسبی دارد.

منابع:

فرارو

www.irandeserts.com

www.m4taghi.blogfa.com

 

www.khatebartar.com