فراخین دریاچه‌ای در دل جنگل

  ناصربهزادفر-دریاچه فراخین در محدوده شهرستان چالوس قرار دارد. این دریاچه بزرگ نیست و بیش‌تر شباهت به تالاب دارد. اما واقع شدن در میان جنگل انبوه و زیبایی آن باعث شده است یکی از جاذبه‌های مهم در نزدیکی روستای کندلوس و جاده چالوس باشد. این دریاچه در ارتفاع ۲۲۰۰ متری قرار گرفته و توسط جنگل‌های […]

 

ناصربهزادفر-دریاچه فراخین در محدوده شهرستان چالوس قرار دارد. این دریاچه بزرگ نیست و بیش‌تر شباهت به تالاب دارد. اما واقع شدن در میان جنگل انبوه و زیبایی آن باعث شده است یکی از جاذبه‌های مهم در نزدیکی روستای کندلوس و جاده چالوس باشد.

این دریاچه در ارتفاع ۲۲۰۰ متری قرار گرفته و توسط جنگل‌های پهن برگ هیرکانی احاطه شده است. آبگیری دریاچه از چشمه فراخین در بالادست آن و نزولات جوی تأمین می‌شود.

دریاچه فراخین تمام فصول سال از زیبایی‌هایی برخوردار است. اما از اردیبهشت‌ماه تا انتهای شهریورماه این دریاچه به علت پر آب بودن از زیباییهای بسیاری برخوردار است.

مسیر دسترسی

مسیر حرکت از جاده چالوس است. بعد از گذشتن از مرزن‌آباد در سمت راست، جاده کمربندی چالوس به نوشهر، جاده‌ای فرعی است که تابلوی دیزی‌سرای آذربایجان در کنار آن خودنمایی می‌کند. مسیر را ادامه می‌دهیم تا به روستای دلسم و بعد از آن روستای ویسر برسیم. این جاده را ادامه داده تا به یک جاده خاکی معدنی برسیم. پس از عبور از رودخانه‌های کم عمق جاده‌ای خاکی که حدود ۴۰ کیلومتر است ما را به دریاچه فراخین می‌رساند که البته قبل از آن ۵ دوراهی در پیش رو داریم. دو مسیر اول را به سمت راست (تابلو به سمت کجور)، سومی را به سمت چپ، چهارمی را به سمت راست و دوراهی پنجم مسیر سمت چپ را باید انتخاب کرد

منابع:

سایت میانالی

کویر‌ها و بیابان‌های ایران

 

هایپرشیا