آبشار «اما» جلوه‌ای از طبیعت استان ایلام

آبشار «اما» جلوه‌ای از طبیعت استان ایلام ناصر بهزادفر- آبشار «اما» در جنوب شهر ایلام در استان ایلام واقع است. آبشار«اما» در نزدیکی روستای «اما»  و پشت سد ایلام قرار دارد. ارتفاع این آبشار حدود ۲۰ متر است. آبشار در میان دره‌ای واقع شده که آب آن به سمت دریاچه سد ایلام در حرکت است. […]

آبشار «اما» جلوه‌ای از طبیعت استان ایلام

ناصر بهزادفر- آبشار «اما» در جنوب شهر ایلام در استان ایلام واقع است.

آبشار«اما» در نزدیکی روستای «اما»  و پشت سد ایلام قرار دارد.

ارتفاع این آبشار حدود ۲۰ متر است.

آبشار در میان دره‌ای واقع شده که آب آن به سمت دریاچه سد ایلام در حرکت است. زیبایی این آبشار در کنار دیواره‌های پوشیده از خز و سرخس پرسیاوشان دو چندان می‌شود. درختان زیبای انجیر کوهی، انگور و بلوط اطراف این محل سرسبز را فرا گرفته‌اند و عبور رشته‌رشته آب در میان سرخس‌‌ها و خزه‌ها، چشمان هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. قبل از رسیدن به آبشار از کنار دریاچه سد ایلام نیز عبور خواهیم کرد، دریاچه این سد نیز به واقع زیبا و تماشایی است.

ارتفاعات منطقه آبشار اما بخشی از رشته‌کوه‌های زاگرس و دارای جاذبه‌های مختلف دنیای کوهستانی است. قلل و دره‌های این منطقه زیبایی‌های متعددی از دیدنی‌های طبیعت را به دوستداران خود هدیه می‌دهند. آبشار اما در کنار این مواهب طبیعی، جلوه‌ای کم‌نظیر از طبیعت استان ایلام است.

بهترین زمان بازدید از آبشار اما فصل بهار و تابستان است.

مسیر دسترسی

برای دسترسی به این محل بهتر است از میدان قرآن در شهرستان ایلام به سمت ملکشاهی حرکت کرده و بعد از روستای چشمه کبود وارد یک مسیر فرعی بسیار زیبا در کنار دریاچه و جنگل بلوط شوید. این مسیر پس از عبور از دریاچه سد ایلام، در ۲۵ کیلومتری جنوب ایلام به روستای اما که محل کوچکی است، خواهد رسید.

منبع:

 

کویر‌‌ها و بیابان‌های ایران