آبشار «بلوکان» ریزشی زیبا از ارتفاعات بزغوش

آبشار «بلوکان» ریزشی زیبا از ارتفاعات بزغوش ناصر بهزادفر- آبشار بلوکان در شمال غربی میانه و در استان آذربایجان‌شرقی واقع است. این آبشار در شمال روستای بلوکان در میان دره‌ای سرسبز قرار دارد. آبشار بلوکان در ارتفاع ۲۱۸۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و ارتفاعی در حدود ۱۰ متر دارد. در مسیر این دره […]

آبشار «بلوکان» ریزشی زیبا از ارتفاعات بزغوش

ناصر بهزادفر- آبشار بلوکان در شمال غربی میانه و در استان آذربایجان‌شرقی واقع است.

این آبشار در شمال روستای بلوکان در میان دره‌ای سرسبز قرار دارد. آبشار بلوکان در ارتفاع ۲۱۸۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و ارتفاعی در حدود ۱۰ متر دارد. در مسیر این دره رودخانه بلوکان جاری است. این رودخانه از ارتفاعات بزغوش واقع در بالادست آبشار سرچشمه گرفته و پس از عبور از دره بلوکان و سیراب نمودن اراضی کشاورزی پایین‌دست به رودخانه شهر چایی می‌ریزد. رودخانه شهر چایی خود به قزل‌اوزن ریخته و در نهایت به دریای‌خزر می‌ریزند.

بزقوش یا بزغوش در جنوب شهرستان سراب و شمال شهرستان میانه در استان آذربایجان‌شرقی ایران است. این رشته‌کوه در میان دو رود آجی چای و شهر چای قرار گرفته و در میان شهرهای سراب، بستان‌آباد، هشترود، میانه، گیوی و نیر قرار گرفته است.

آبشار بلوکان یکی از چشم‌اندازهای زیبای منطقه میانه و سراب است. منطقه آبشار بلوکان با مناظری کوهستانی، جاذبه‌های مختلفی به دوستداران خود اهدا می‌کند. ریزش آبشار بلوکان از ارتفاع کوهستان منظره‌ای بسیار زیبا و کم‌نظیر است.

در فصل بهار رویش گل‌های خودرو رنگ و جلوه‌ای دیگر به این منطقه می‌دهد که دیدنی است.

فصل بهار و تابستان بهترین ایام بازدید از این جاذبه طبیعی است.

مسیر دسترسی

دسترسی به این آبشار از طریق جاده میانه به بستان‌آباد، ترکمنچای، جاده خاکی روستای یوخاری سوما، روستای دستجرد و سپس روستای بلوکان میسر است. این آبشار در ۴ کیلومتری شمال روستای بلوکان قرار دارد.

 

منبع: سیری در ایران